Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید در خانه بمانیم، دیدن چند فیلم مستند خوب سرگرم‌کننده است. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این روزها با شیوع یک مهمان ناخوانده در کشورمان همه چیز تحت تاثیر او قرار گرفته است؛ مسئولین کشور از مردم درخواست دارند تا در خانه بمانند و با این کار زنجیره اتصال بیماری را قطع کنند چرا که بهترین مکان برای درامان ماندن از این ویروس خانه‌هایمان است، اما در خانه ماندن هم معضل دیگری به همراه دارد و آن هم این است که چگونه وقت بگذاریم و سرگرم شویم؟ 

صداوسیما تمام تلاش خود را به کار گرفته است با پخش سریال‌ها و فیلم‌های متنوع سینمایی این امکان را برای مردم فراهم کند که چند ساعتی از وقت روزهای تعطیل خود را در برابر قاب جادویی تلویزیون سپری کنند؛ احتمالا بهترین جایگزین برای جای خالی مهمانی‌های نوروزی، دید و بازدیدها و سفرهای عیدانه تلویزیون است؛ البته در لابه‌لای فیلم‌ها و سریال‌ها جای خالی یک چیز دیگر هم احساس می‌شود و آن هم سینمای شگفت‌انگیز مستند است؛ هنری که می‌تواند ما را به اقصی نقاط کشور سرسبزمان ایران ببرد، ما را از اتفاقات کشورهای همسایه آگاه کند و تجربه‌هایی را نشان‌مان بدهد که شاید قبلا ندیده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ما قصد داریم در یک مجموعه گزارش در طول این ایام، چند مستند خوب که به راحتی و رایگان در اینترنت در دسترس است را به مخاطبان معرفی کنیم تا حال مردم خوب کشورمان در این روزهای تعطیل کرونایی بهتر شود. 

دزدیدن خودرو در کسری از ثانیه؛ ماجرای دزدان آچار به دست!!

شاید در کلیپ‌های تصویری یکی دو دقیقه‌ای که توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده است دیده باشید که درب 206 در کسری از ثانیه باز شده و در اختیار آقای دزد قرار می‌گیرد اما این که یک مستند چند ده دقیقه‌ای بیاید و در گفت‌وگو با سارقان حرفه‌ای باز کردن درب خودرو را آموزش بدهد بسیار عجیب غریب است؛

مستند «مسروقه» به کارگردانی محمد کارت تولید شده است؛ همان کارگردانی که این روزها فیلم سینمایی پر سروصدای «شنای پروانه» را ساخته و منتظر اکران در سینماهای کشور است. در این مستند می‌بینید که سارقان حرفه‌ای چگونه درب خودروها را باز کرده و آن را به سرقت می‌برند. البته در بخش دیگری از این مستند به بزهکاری ناشی از این اتفاق هم پرداخته می‌شود. 

این مستند 45 دقیقه‌ای را می‌توانید در این آدرس ببینید. 

روایت "امید" در هزار روز مقاومت دانشجویان یک پادگان هوایی 

در روزهای ابتدایی حمله داعش به سوریه یک پادگان هوایی در کویرس بیش از بقیه توجه تروریست‌ها را جلب کرد و از همان روزهای ابتدایی آن را محاصره کردند. داخل این پادگان آموزشی تعدادی از دانشجویانی حضور داشتند که برای یادگیری مهارت‌های نیروی هوایی در آنجا قبول شده‌اند. در نگاه اول به نظر می‌رسید که این پادگان در همان روزهای ابتدایی به دست داعشی‌ها بیفتد اما مقاومت نیرویهای نظامی حاضر در آن تمام معادلات را برهم زد؛ بیش از سه سال و نیم گذشت و این پادگان هوایی به دست هیچ کدام از داعشی‌ها نیفتاد. 

مستند «کویرس، وطن کوچک من» به کارگردانی سعید صادقی روایت این ماجرا از زبان یکی از همان دانشجویان است که زنده از پادگان کویرس بیرون آمد. این مستند روایتی انسانی و برش کوتاهی از زندگی و سرگذشت انسان‌هایی است که طی سه سال و نیم محاصره کامل و همسایگی با مرگ، با ناامیدی مبارزه می‌کنند.

این مستند 77 دقیقه‌ای را می‌توانید در این آدرس ببینید. 

مشاهدات یک مستندساز از ترکیه/ بحران ادلب، جای خالی قدرت نرم ایران2 خبر از سینمای مستند|پروژه ازدواج در "ویزیون دورئل" سوئیس/ افشای راز مرگ پرندگان تالاب میانکاله

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تلویزیون سینما ویروس کرونا مستند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون سینما ویروس کرونا مستند تلویزیون سینما ویروس کرونا مستند دقیقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان از انجام چهار مأموریت ویژه پلیسی طی شبانه روز گذشته در استان خبر داد و ابراز داشت: این مأموریت‌ها منجر به دستگیری هفت نفر شده است.

وی ضمن بیان اینکه مأموران یگان امداد میامی هنگام گشت‌زنی محورهای مواصلاتی متوجه وانت مزدا مشکوک شدند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و دو نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه سارق تجهیزات آب‌نما میدان نور سمنان توسط مأموران کلانتری ۱۲ مسکن مهر دستگیر شد، ابراز داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به سرقت شیرآلات و تجهیزات این آب‌نما اعتراف کرده است.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه سه سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره شاهرود به دام پلیس گرفتار شدند، تصریح کرد: این افراد به انجام چهار فقره سرقت از محل‌های مذکور اعتراف کردند.

وی از کشف دو کیلوگرم تریاک از خودرو ۴۰۵ و دستگیری راننده آن در ایست بازرسی شاهرود محور مشهد خبر داد و گفت: این خودرو از شرق کشور به سمت استان‌های شمالی در تردد بود که با هوشیاری مأموران از حرکت ایستاد.

کد خبر 6088535

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود