Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد چگالش1 (پس از هبوط)، تا 14 اسفندماه در گالری نگرش اصفهان با استقبال هنرمندان برگزار شد.

بهرام انصاری،هنرمند درباره نمایشگاه چگالش هنر به خبرگزاری برنا در اصفهان گفت:اصولا به عنوان انسانی که در حرفه هنر نگرش بنیادین دارم و اعتقاد قاطع به مهارت ورزی هنرمند، خیلی به ندرت با هنرهای اجرایی و چند رسانه ای خصوصا در ایران ارتباط بر قرار می کنم؛ اما این بار با حضور در گالری نگرش با رویدادی شوک آور روبرو شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این هنرمندادامه داد:هنوز هم پس از گذشت نزدیک به یک هفته از خود می پرسم چگونه امکان دارد کل تاریخ هنر را به گالری آورد، مخاطب را درگیر کرد و از مخاطب خالق ساخت و نقش سوژه محور هنرمند را به چالش کشید! وی تصریح کرد:از خود می پرسم در ذهن احسان قاسمی چگونه این اندیشه خطور کرد که شعر را از کنج انزوا بیرون آورده و تبدیل به ابژه ای قهار کند. باید در مقابل این ایده سر تعظیم فرود آورد و به این دو جوان خوش آتیه در راه هنر تبریک گفت! در پایان یاد آور می شوم که نکات و نقاط قوت و تازه این رویداد بسیار است که مجال دیگر و زمانی دیگر برای تحلیل موشکافانه می طلبد.   درباره رویداد چگالش   چگالش» عنوان پروژه ای است که چگونگی آشکار شدن یک انتزاع ذهنی مشخص، در مدیوم های متفاوت هنری را مورد تجربه و آزمون قرار می دهد.   واژه  چگالش، اشاره به روندی دارد که طی خوانش یک اثر هنری در ذهن مخاطب رخ می دهد؛ بدین ترتیب که مخاطب به هنگام خوانش یک اثر هنری، انتزاع موجود در اثر هنری را در ذهن خود تجسم کرده و به نوعی اثر هنری در ذهن او چگالش می¬یابد.   رویداد نخست این پروژه توسط علی استدلال حقیقی و احسان قاسمی طراحی شده و ادبیات و موسیقی مواد اصلی این رویداد بوده اند؛ ادبیات در قالب شعری با چهار روایت به هم پیوسته و موسیقی به صورت چهار قطعه  متناظر با هر روایت هر قطعه موسیقی با هدف فضاسازی روایت متناظر خود خلق گردیده است؛ بدین صورت که شعر پس از اتمام سرایش، در اختیار چهار هنرمند آهنگساز قرار گرفته و هر آهنگساز مستقل از دیگری، برای یکی از روایت های شعر قطعه ای آفریده است.   موسیقی در این رویداد فضاسازی صوتی جهان شاعرانه را بر عهده دارد و در حقیقت بازآفرینی انتزاع ذهنی موجود در شعر، به خلق قطعات موسیقی انجامیده است. سهیل شیرنگی و سینا شعاعی از تهران و فراز عبدالهی و علی عقیلی از اصفهان، آهنگ¬سازی این رویداد را به عهده داشته اند.   همچنین شعر حاضر در این رویداد، به قلم احسان قاسمی سروده شده و در قالب جهانی نمادین و اسطوره ای، تاریخ زندگی انسان بر زمین را دوره می کند. عنوان «پس از هبوط» برآمده از اسطوره  آدم و حوا و به دنبال آن هبوط آدم و آغاز زندگی بشریت بر زمین می‌باشد.   مخاطب در این رویداد، با در اختیار داشتن کلمات شعر روایی و موسیقی های متن، در ذهن خود برآیند شعر و موسیقی را تجسم می کند و برخلاف روند معمول رویداد های تجسمی، در دنیای بیرون با تصویری رو به رو نیست؛ لذا تلاش شده تا اجزای نمایشگاه حداقل نشانه ها ی تصویری را دارا باشند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اثر هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود