Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:57:44 GMT

گلایه‌های پاکبانان یاسوج از پیامدهای آمدن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۶۷۰۹

گلایه‌های پاکبانان یاسوج از پیامدهای آمدن کرونا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد شیوع بیماری کروناویروس باعث شده که برخی از مردم شهر یاسوج ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده خود را در سطح شهر رها کنند که گلایه پاکبانان را در پی داشت.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور و استفاده فراگیر از دستکش و ماسک این روزها رهاسازی آنها معضل بسیار جدی شده است بطوری که در اکثر معابر، جوی‌های آب دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده شده رها شده‌اند این در حالیست که این ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده خود می‌تواند عامل سرایت این ویروس واگیردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماند خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آنها افزوده است.
روشن یکی از کارگران پاکبان شهرداری یاسوج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: چرا مردم به فکر خودشان هستند اما به فکر ما نیستند.
وی افزود: مردم همانطوری که از خودشان در مقابل کرونا محافظت می کنند به فکر ما هم باشند.
روشن اظهارکرد: مردم تا جایی که می توانند از انداختن ماسک، دستکش و دستمال استفاده شده خود در معابر، جداول، محیط باز سطح شهر خودداری کنند.
این پاکبان شهرداری یاسوج با بیان اینکه  پیمانکاری که زیر نظرش هستیم یک مرحله دستکش و ماسک جهت پیشگیری از کرونا به ما داده، خاطرنشان کرد: اما خودش می خواهد وسایل پیشگیری از مرونا به ما دهد اما گیرش نمی آید بنابراین انتظار داریم مردم رعایت کنند و وسایل استفاده شده خود را در سطح شهر رها نکنند بلکه پس از استفاده در لاستیک فریزر بگذارند و در سطل زباله و یا هم مستقیم در سطل زباله بیندازند تا برای ما هم مشکلی پیش نیاید.
روشن عنوان کرد: اگر مردم جای ما بودند، از رها کردن اقلام پیشگیری از کرونا در سطح شهر و به دردسر انداختن کارگران شهرداری ناراحت نمی شدند.
وی ادامه داد: در برخی موارد با چشم خود مشاهده می کنم که افراد در کنار سطل زباله قرار دارند اما دستکش و ماسک استفاده شده شخصی خود را در سطل زباله نمی اندازند بلکه در جدول یا پیاده رو و خیابان رها می کنند.
این پاکبان شهرداری یاسوج ضمن گلایه از مردم بایت رها کردن دستکش و ماسک استفاده شده خود در سطح شهر تاکید کرد: با این کار که مردم انجام می دهند جمعیت ما کارگران حدود ۶۰۰ نفر است اگر هر کدام را دو فرزند و یک خانم حساب کنیم بطور متوسط جان  ۲۴۰۰ انسان را به خطر می اندازند.
وی اظهارکرد: این وضعیت در حالی است که ما با کمترین امکانات در تلاش برای تمیز کردن معابر و سطح شهر برای مردم هستیم.
روشن بیان کرد: از روزی که بیماری کروناویروس در سطح کشور و استان شیوع پیدا کرده کار ما چند برابر شده و بیشتر زباله هایی که جمع آوری می کنیم دستکش، ماسک و دستمال استفاده شده و رها شده مردم است.
خان محمدی یکی دیگر از کارگران پاکبان شهرداری یاسوج که ساعت ۲۴ شب در حال تمیز کردن سطح شهر بود نیز به خبرنگار ایسنا گفت: از شهروندان می خواهم که دستکش، دستمال و ماسک استفاده شده خود را در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل‌های زباله بیندازند.
وی افزود: رها کردن دستکش و ماسک در محیط شهر ضمن انتشار سریع ویروس کرونا، باعث مبتلا شدن ما کارگران پاکبان شهرداری و خانواده‌هایمان می شود که انتظار داریم مردم با رعایت کردن این موضوع مهم جان ما را به خطر نیندازند.
خان محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه پاکبانان بیشتر از دیگر اقشار در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند، از شهروندان خواهش می کنم اقلام بهداشتی مصرف شده خود اعم از ماسک، دستکش و دستمال را به سادگی در محیط‌های شهری رها نکنند.
گفتنی است که در هر صورت حفظ سلامت این قشر که در خط مقدم مبارزه با کروناویروش هستند، باید مورد توجه ویژه مردم، مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس ماسك پاکبان یاسوج شهرداري استفاده شده خود دستکش و ماسک سطح شهر سطل زباله دستکش ها رها شده ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • رقابت برای دستکش «طلا» سخت شد/ بیرانوند نباید در ۵ بازی گل بخورد
  • قطعی شد: دستکش طلا برای ستاره آرسنال