Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر عامل مترو تهران از عدم واریز ۹۱۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت مترو از سوی بانک آینده گلایه کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در واکنش به پاسخ بانک آینده مبنی بر نداشتن بدهی به مترو تهران با وجود فروش اوراق مشارکت گفت: بانک آینده از سوی بانک مرکزی به عنوان بانک عامل فروش اوراق مشارکت متروی تهران در ابتدای سال جاری انتخاب شد و با این که در تیر ماه ۹۱۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت مترو را منتشر کرد اما تاکنون حتی یک ریال نیز به مترو تهران پرداخت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این عدم پرداخت بهای اوراق مشارکت در حالی است که بر اساس قانون بانک عامل باید بلافاصله در کمترین زمان ممکن پول اوراق مشارکت را به خزانه دولت واریز و پس از آن در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد افزود: بانک آینده نه تنها پولی به ما نداده است بلکه در جوابیه اخیرشان اعلام کرده است که کلا بدهی به شهرداری تهران ندارد.

امام با بیان اینکه شهرداری تهران می‌بایست تضامینی را به بانک آینده بدهد گفت: البته ۵۰ درصد این اوراق مشارکت توسط دولت و یا همان سازمان برنامه و بودجه تضمین شده است و اگر این بانک حسن نیتی داشت می‌بایست حداقل ۵۰ درصد از اوراق که توسط دولت تضمین شده را به شهرداری پرداخت می‌کرد اما می‌بینیم نه تنها این پول را به شهرداری نداده بلکه در مورد تضامینی که شهرداری تهران به آنها معرفی می‌کند نیز ایراداتی وارد می‌داند.

مدیرعامل مترو تهران، با بیان اینکه متاسفانه بانک آینده به عنوان بانک عامل منتشر کننده اوراق مشارکت مترو همکاری لازم را ندارد افزود: تضامینی که شهرداری تهران به آنها معرفی می‌کند را یا قبول نمی‌کند یا در چارچوب اداری این بانک دچار نواقصی می‌شود.

امام ادامه داد:‌ شهرداری تهران در بدترین وضعیت مالی قرار دارد و قطعا تزریق ۹۱۰ میلیارد تومان پول اوراق مشارکت به سیستم مترو می‌تواند بسیاری از گره‌ها را باز کند و شاهد افتتاح ایستگاه‌های بیشتری باشیم اما می‌بینیم که در این شرایط سخت مساعدت لازم با شهرداری تهران صورت نمی‌گیرد و ما همچنان معطل واریز ۹۱۰ میلیارد تومان از پول مترو هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اوراق مشارکت مترو اوراق مشارکت مترو ۹۱۰ میلیارد تومان شهرداری تهران بانک آینده مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج. ا. ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تأمین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

کد خبر 6090782 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان