Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران راهنمای  پاسخ به این پرسش که «ویروس کرونا چند ساعت بر روی موبایل زنده می‌ماند؟» را منتشر کردند.

ویروس کرونا برای چه مدت روی سطوح زنده می‌ماند؟

بر اساس شواهد مشخص شده است که ویروس کرونا ممکن است به مدت طولانی بر روی برخی سطوح و اشیا زنده بماند و به افراد سالم منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفن همراه و به ویژه صفحه آن از جمله سطوحی است که در طول شبانه‌روز بسیار لمس شده و به طور معمول ضدعفونی نمی‌شود.  

 بر اساس مطالعات، ریز قطرات ناشی از عطسه و سرفه افراد مبتلا به کووید ۱۹ ممکن است تا فاصله دو متری پخش شده و روی سطوح و اشیا بماند. مقاومت این ویروس برای زنده ماندن بر روی سطوح خارجی، بسیار شبیه به ویروس بیماری سارس است.

پژوهشگران بیان می‌کنند که ویروس کرونا بر روی سطوح شیشه‌ای و در دمای اتاق، بین ۹۶ تا ۱۲۰ ساعت (۴ تا ۵ روز) و بر روی سطوح پلاستیکی صیقلی تا ۷۲ ساعت (سه روز) ممکن است زنده بماند.

این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانید، افراد در طول شبانه روز و به طور متوسط ۷۶ بار تلفن همراه خود و ۳۶۸ بار سر و صورت خود را لمس می‌کنند.

نتایج پژوهش انجام شده در مرکز علوم سلامت دانشگاه تنسی ایالات متحده در زمینه بیماری کرونا  نشان می‌دهد که در دمای طبیعی اتاق، ویروس کرونا می‌تواند بر روی سطوحی نظیر صفحه نمایش تلفن همراه تا ۹۶ ساعت (۴ روز) زنده بماند.

لذا توصیه می‌شود روزانه در چندین نوبت، با دستمال آغشته به آب و صابون، اسپری‌های تهیه شده از ترکیب آب و الکل و یا پرتوهای نوری فرابنفش  که باکتری‌ها و ویروس‌های نشسته بر سطح گوشی را از بین می‌برند، صفحه نمایش تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید.

با توجه به نحوه  انتقال ویروس کرونا و بقای طولانی مدت آن بر روی سطوح خارجی، توصیه می‌شود در مکان‌های شلوغ، حتی المقدور از گوشی استفاده نکنید و علاوه بر شست و شوی مداوم دست ها، گوشی‌های تلفن همراه خود را نیز حداقل دوبار در هر روز، البته با رعایت موارد ایمنی و عدم آسیب‌رسانی به تلفن همراه، با مواد ضدعفونی نظیر الکل (اتانول) ضدعفونی کنید و تا حد امکان از تماس دست‌های آلوده خود با تلفن همراه و سر و صورت خودداری کنید.

کد خبر 492575 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس کرونا بر روی سطوح تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا

۲۶۱ ۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903238

دیگر خبرها

  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • (ویدئو) پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی