Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-04@10:45:31 GMT

حمله شدید به پایگاه التاجی در عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۷۳۳۱

حمله شدید به پایگاه التاجی در عراق

منابع عراقی از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی خبر دادند. این دومین حمله طی یک هفته گذشته به این پایگاه است که میزبان شماری از نظامیان آمریکایی است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، منابع رسانه‌ای در عراق، امروز شنبه از حمله مجدد به پایگاه نظامی التاجی در این کشور خبر دادند.

شهرستان التاجی که پایگاه نظامی التاجی در آن قرار دارد، در شمال بغداد، پایتخت عراق واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه نظامی در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است که شامل یک فرودگاه و یک پایگاه بزرگ است که در زمان رژیم صدام، وابسته به گارد ریاست جمهوری بود.

وبگاه خبری موازین نیوز عراق با اعلام این خبر نوشت، این پایگاه میزبان نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش به رهبری آمریکا) است.

وبگاه خبری شفق نیوز عراق، این حمله را «شدید» توصیف کرد. شبکه المیادین گزارش کرد پایگاه التاجی با ۱۸ موشک هدف حمله قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از اصابت دو موشک کاتیوشا خبر داد؛ و شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی عراقی از اصابت ۱۰ موشک کاتیوشا به پایگاه التاجی خبر داد.

هشام الهاشمی از کارشناسان عراقی در توییتر خود اعلام کرد که دست‌کم پانزده موشک به پایگاه اصابت کرده و ستونی از دود و آتش از تأسیسات نظامی به آسمان رفته است.

همچنین شبکه خبری العهد عراق نیز اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عراق، ۲۳ موشک کاتیوشای آماده شلیک به سوی پایگاه التاجی کشف کرده‌اند. برخی منابع گفته‌اند این موشک‌ها در منطقه «ام العظام» بوده است.

خبرگزاری «بغداد الیوم» به نقل از فرماندهی «عملیات مشترک» اعلام کرد طبق گزارش‌های اولیه، دو نیروی مرتبط با «فرماندهی پدافند هوایی» در این حمله، مجروح شده‌اند.

پایگاه التاجی چهارشنبه گذشته هدف اصابت چند موشک (کاتیوشا) قرار گرفت. یک مقام ارشد دولت آمریکا بامداد پنجشنبه اصابت چند راکت به این پایگاه را که در آن نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های ائتلاف موسوم به ضدداعش حضور دارند تایید کرد.

گفته شده است که در حمله چهارشنبه‌شب به پایگاه نظامی التاجی، یک نظامی تروریست آمریکایی، یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

هر چند دو عضو الحشد الشعبی عراق هر گونه ارتباط الحشد با این حمله را رد کرده بودند، جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه به این بهانه، به چندین پایگاه نیرو‌های الحشدالشعبی عراق حمله و این پایگاه‌ها با بمباران کردند که بر اثر آن شماری شهید و شماری مجروح شده‌اند.

جنگنده‌های آمریکایی یک روز بعد، بامداد روز جمعه (۲۳ اسفند) فرودگاه غیرنظامی در حال احداث در کربلا و چندین مقر الحشد الشعبی در این استان و صلاح الدین و الانبار را بمباران کردند.

در پی این اقدام آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که وزارت خارجه این کشور، سفرای آمریکا و انگلیس در بغداد را احضار کرده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به نظامیان آمریکا در عراق پایگاه نظامی التاجی پایگاه التاجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو