Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:39:46 GMT

ماسال از شهرستان های پیشرو گیلان در شخم زمستانه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۷۵۹۸

ماسال از شهرستان های پیشرو گیلان در شخم زمستانه

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال گفت: در حال حاضر شخم زمستانه در بخش عمده شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.  

حسن همتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرستان ماسال هفت هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: شخم زمستانه در 80درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این موقع از سال در 70درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم زمستانه انجام شده بود و این افزایش ده درصدی به دلیل افزایش همت کشاورزان و شرایط آب و هوایی مناسب تر بوده است، افزود: شهرستان ماسال یکی از شهرستان های پیشرو استان در انجام شخم زمستانه است و پیش بینی می شود، تا قبل از پایان سال در بیش از 95درصد از این شالیزارها شخم زمستانه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی خاطرنشان کرد: چون شالیکاران ماسالی همه ساله در کشت دوم محصولات فعالیت گسترده ای دارند، به همین علت شخم زمستانه و کشت برنج را به موقع  انجام می دهند تا بتوانند در زمان مناسب برنج خود را برداشت کنند و پس از برداشت محصول به کشت دوم دیگر محصولات کشاورزی همچون راتون، سبزیجات و صیفی جات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: انجام اموری چون شخم زمستانه و افزایش کشت دوم منجر به ارتقای درآمد شالیکاران می شود و خوشبختانه برنجکاران ماسالی در انجام این کار بسیار فعال هستند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماسال اظهار کرد: یکی دیگر از راهکاری افزایش درآمد برنجکاران از تولید برنج، کاهش ضایعات برنج است و امسال  نفر از صاحبان واحدهای شالیکوبی برای نوسازی واحدهایشان اقدام کردند تا از ضایعات برنج این شهرستان کاسته شود.

وی تصریح کرد: ماسال تولیدکننده یکی از با کیفیت ترین برنج های کشور است و به طور میانگین سالانه 16هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود.

همتی با اشاره به اینکه ماسال از قطب های دامپروری استان گیلان است و بالغ بر 128هزار راس دام دارد، گفت: این شهرستان ده هزار و 340نفر شالیکار دارد که اغلب آنها علاوه بر کشاورزی به پرورش دام  نیز مشغول هستند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شخم زمستانه شاليزار شهرستان ماسال شخم زمستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد