Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@08:50:00 GMT

هرگز این ایمیل‌های پزشکی را باز نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۷۷۱۹

محققان امنیتی به تازگی به کاربران هشدار داده اند که برخی هکر‌ها با ارسال ایمیل جعلی با عنوان نتایج آزمایشات پزشکی به اطلاعات رایانه‌های شخصی آن‌ها نفوذ پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ کارشناسان و پژوهشگران فعال در شرکت تحقیقاتی Proofpoint به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که هکر‌ها و مجرمان سایبری اخیراً با ارسال ایمیل‌های فیشینگ با عنوان جعلی تست و آزمایش بیماری ایدز که احتمالاً به نوعی با ابزار‌های مورد استفاده هکر‌های دولتی چین و روسیه مرتبط است، رایانه‌های شخصی قربانیان را آلوده کرده و اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها را به سرقت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هکر‌ها که هنوز هویت آن‌ها معلوم و مشخص نشده است، ایمیل‌های مذکور را از طرف مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت آمریکا به کاربران و قربانیان ارسال می‌کنند.

این پست‌های الکترونیک میزبان بدافزاری خطرناک به نام Koadic است که قابلیت نفوذ به سیستم رایانه شخصی کاربر و سرقت اطلاعات شخصی و فایل‌های ذخیره شده در آن را داراست.

در این ایمیل هکر‌ها و مجرمان سایبری از کاربر موردنظر می‌خواهند تا به منظور اطلاع از نتیجه آزمایش‌های پزشکی نظیر بیماری ایدز فایل اکسل مخرب و آلوده ضمیمه شده در ایمیل مذکور را باز کند که در صورت باز و فعال شدن آن بدافزار مربوطه می‌تواند روی سیستم نصب شده و به سرقت اطلاعات قربانی بپردازد.

این محققان امنیتی به کاربران توصیه کرده اند تا در برخورد با چنین ایمیل‌هایی با احتیاط بسیار بیشتری عمل کرده و در صورت لزوم قبل از باز کردن ایمیل و فایل‌های ضمیمه شده در آن در ابتدا با پزشک و نهاد درمانی مربوطه خود صحبت کرده و از صحت چنین ایمیل‌هایی اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمیل رایانه هکرها آزمایشات پزشکی هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)



منبع:پیج zaneideal

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت کتلت مرغ و تخم مرغ به سبک آشپز ژاپنی (فیلم) آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) فرایند پخت نیمرو با 1000 تخم مرغ توسط آشپر روستایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • دیگر تخم مرغ را در روغن سرخ نکنید (فیلم)
  • هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد، سرود معروف هواداران لیورپول / فیلم
  • دنیای بدون معلم، هرگز
  • (ویدئو) لیونل مسی را هرگز با این تیپ خاص ندیده‌اید
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!