Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@10:45:33 GMT

پرداخت تسهیلات به ۴۵۰ نیازمند قائمشهری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۷۷۵۸

پرداخت تسهیلات به ۴۵۰ نیازمند قائمشهری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابوالحسن رنجبر رئیس کمیته امداد قائمشهر با بیان اینکه به ۴۵۰ نیازمند تحت حمایت در این شهرستان از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۲ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان تسهیلات تا کنون پرداخت شد، گفت: این تسهیلات در بخش‌های وام کارگشایی، خودکفایی و اشتغال، احداث  و تعمیرات مسکن، ودیعه مسکن به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات امداد، سپرده گذاری خیرین تامین شده است.

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: خیران می‌توانند با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت به منظور دستگیری از نیاز‌های درمانی، تحصیلی، معیشتی نیازمندان مشارکت کنند.

 رنجبر افزود: در قائمشهر ۹ هزار و ۷۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

پرداخت ۵۸۰ میلیون تومان وام کار گشایی به مددجویان

پرویز سرایی رئیس کمیته امداد رامسر با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان و نیازمندان است، گفت: ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان پرداخت شد.

او افزود: ۱۷۱ نفر از نیازمندان این شهرستان در این مدت از وام کارگشایی بهره‌مند شدند.

سرایی گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، کمک هزینه خرید و تأمین مسکن، کمک به خرید لوازم منزل، ودیعه مسکن، پرداخت بدهی، هزینه‌های تحصیلی و کمک هزینه ازدواج از موارد پرداخت وام کارگشایی است.

رئیس کمیته امداد رامسر افزود: در شهرستان رامسر ۲۰۴۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

توزیع لوازم ضروری بین مددجویان دودانگه

 مهدی دامادی رئیس کمیته امداد دودانگه گفت: از محل اعتبارات امور مناطق محروم نسبت به تهیه آبگرمکن برای روستا‌هایی با ضریب محرومیت هشت اقدام شد.

او افزود: تعداد ۴۰ دستگاه آبگرمکن ازمحل اعتبارات مناطق محروم به روستا‌هایی با ضریب محرومیت هشت اختصاص یافته و بین مددجویان توزیع شده است.

دامادی گفت: از محل اعتبارات امدادی نسبت به رفع سایر نیاز‌های مددجویان اقداماتی نظیر توزیع یخچال، آب گرم کن وسایر لوازم ضروری زندگی انجام شد.

رئیس کمیته امداد دودانگه افزود: در روستا‌های دارای محرومیت بالا   توزیع سبد کالا با مشارکت موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری  صورت گرفته است.

او گفت: در روز‌های پایانی سال نیز  ۲۰۰ سبد کالا با مشارکت خیرین و مراکز نیکوکاری بین مددجویان توزیع شد.

دامادی افزود: ۱۵۷۸ نفر در دودانگه تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

پرداخت  کمک موردی به مددجویان تنکابنی

علی اکبر سیدی رئیس کمیته امداد تنکابن گفت: در ۱۱ ماه امسال، ۱۲۱۱ نفر از نیازمندان و مددجویان تنکابن از کمک‌های موردی این نهاد  بهره‌مند شدند.

او گفت: کمک‌های موردی بر اساس نیاز‌ها و درخواست‌های مددجویان برای برطرف کردن مشکلات معیشتی، فرهنگی، ازدواج، تحصیل، درمان و مسکن پرداخت می‌شود.

سیدی افزود: در امسال ۴۵ نفراز جوانان تحت حمایت از خدمات ازدواج بهره‌مند شدند.

در تنکابن ۳۹۷۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان مازندران رئیس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور