Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه منظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۷۲ سازه آبخیردازی مانند بندخاکی، سد خاکی کوچک در چهار حوضه آبخیز سمنان ظرفیت ذخیره ۱۰۰ هزار مترمکعب رواناب را دارد.
وی ادامه داد: سازه‌های آبخیزداری در شهرستان سمنان در سیل‌های اخیر با مهار سرعت سیلاب نقشی مهم در کاهش خسارت ناشی از سیل داشت.
وی بیان کرد: امسال با توجه به اهمیت طرح‌های آبخیزداری ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به شهرستان سمنان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منظمی یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش سرعت سیلاب و مهار روان آب‌ و کاهش خسارت ناشی از سیل، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی می‌شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۷۴ هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۳۵۸ هزار و ۱۰۶ هکتار در حوضه سیل‌خیز قرار دارد.
۶ هزار و ۷۶۳ حوضه آبخیز زردتل، حوضه آبخیز شهرک صنعتی با وسعت ۹ هزار و ۸۴۷ هکتار، حوضه آبخیز چاشتخوران  با وسعت ۱۳ هزار و ۷۴۶  هکتار و حوضه آبخیز آبخوری ۱۱ هزار و ۸۱۱  هکتار، چهار حوضه آبخیز شهرستان سمنان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سیل منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان حوضه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حوضه آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل