Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد باقر سعادت در مورد آخرین وضعیت استان بوشهر و شهر دشتستان در مواجه با کرونا گفت: استان بوشهر در ابتدا به این بیماری مبتلا نبود و در وضعیت سفید قرار داشت. عدم کنترل ورودی شهرها، مردم این شهر را نیز مبتلا کرد. البته چند روزی است که مبادی شهر کنترل می‌شود و نیروهای وزارت بهداشت مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که وجود دارد این است که تب‌سنج دستگاه مناسبی برای کنترل نیست زیرا ممکن است فردی بیمار باشد اما علامت تب را نداشته باشد.

وی افزود: اخیرا به چند مسافر که در جای دیگری زندگی می‌کردند اما اصالتا اهل بوشهر بودند، اجازه ورود داده شده است که من موافق این مجوز نبودم. به عقیده من باید تمامی عبور مرورها غیر از انتقال مایحتاج ضروری ِبین استانی لغو شود.


این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مورد ضرورت خانه‌نشینی مردم گفت: اگر مردم می‌خواهند وضعیت شهرهایشان معمولی باقی بماند و از شرایط فعلی بدتر نشود باید زنجیره انتقال را قطع کرده و به حرف‌های کارشناسان، پزشکان و پرستاران و رسانه‌های رسمی گوش دهند. حرف همه رسانه‌های رسمی، چه تلویزیونی و چه اینترنتی این است که مردم در خانه بمانند.

سعادت از کمبود اقلام بهداشتی و درمانی در استان بوشهر خبر داد و گفت: فعالان اجتماعی در دو شهر استان بوشهر، اقدام به تولید ماسک کردند. البته این ماسک‌ها به دست مردم نمی‌رسد و تا حدودی نیاز بعضی‌بیمارستان‌ها را تأمین می‌کند. در مورد مواد شیونده و ضدعفونی هم کمبود وجود دارد. طی چند روز گذشته با همت استاندار و اتاق بازرگانی چند شرکت تولیدکننده مواد شوینده فعال شده‌اند. در هر دو مورد نیازمند مساعدت مرکز هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه «کارشناسان احتمال پایین آمدن قدرت کروناویروس در هوای گرم را رد نکرده‌اند» گفت: استان بوشهر از نیمه فروردین به شدت گرم می‌شود. اگر کروناویروس با هوای گرم ضعیف شود، می‌توان به سفید شدن وضعیت استان بوشهر امید داشت. پیشنهاد من این است که قرنطینه در شهرهای گرم تا نیمه فروردین جدی‌تر اجرا شود.

سعادت در پایان در مورد ضرورت تعطیل شدن ادارات دولتی گفت: چند مقام مسئول این هفته را پیک کرونا دانسته‌اند. اداراتی مثل آب و برق و گاز باید باز باشد اما بعضی ادارات کار خاصی ندارند. مثلا اگر ثبت‌احوال یا ثبت‌ اسناد کار نکنند، چه اتاقی می‌افتد؟ بانک‌ها می‌توانند کارمندان خود را کم کنند. کارمندان اداری شهرداری ضرورتی برای ماندن در ادارات ندارند. دولت باید این تمهیدات را فراهم کند اما ادارات غیرضرور تعطیل شوند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا ویروس کرونا در ایران کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)

عصر ایران _ اجاره‌نشین‌ها امسال باید ۴۰ درصد از مبلغ پرداختی سال قبل را به اجاره بهای خود اضافه کنند. تورم مسکن در فروردین امسال به ۴۲ درصد رسیده است.

گزارش را اینجا ببینید

عده زیادی توان پرداخت این هزینه را ندارند و خطر حاشیه‌نشینی چند میلیون نفر را تهدید می‌کند. همین حالا هم چهار دهک جامعه نمی‌توانند خانه اجاره کنند. با گران‌تر شدن اجاره‌ها تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند. دولت هم راهکار مشخصی نداده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرورت احداث تهران جدید یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد

دیگر خبرها

  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند