Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: کارشناسان این واحد با استفاده از سیستم غربالگری، شناسایی و تقسیم بندی افراد مبتلا به بیماری کرونا، با تمام توان در حال نبرد با پیشرفت این بیماری هستند و تمام هم و غم آنان حفظ سلامتی مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، در جریان بازدید پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های این مرکز گفت: کارشناسان این واحد با استفاده از سیستم غربالگری، شناسایی و تقسیم بندی افراد مبتلا به بیماری کرونا، با تمام توان در حال نبرد با پیشرفت این بیماری هستند و تمام هم و غم آنان حفظ سلامتی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین با بیان اینکه که این طرح با هدف پوشش حدود ۸۰ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت در قالب سطح یک و دو اجرا می شود، اظهار کرد: البته بیماران در مراکز بهداشت، بستری نخواهند شد.

وی با بیان اینکه به طور معمول، فقط حدود ۲۰ درصد از مراجعان اولیه نیاز به بستری پیدا می‌کنند و تعدادی از بیماران که شرایط حاد و نیاز به بستری دارند، به بیمارستان‌های مرجع معرفی می‌شوند و با تحت نظر گرفتن آنان توسط متخصص عفونی، در صورت تأیید موارد مثبت، در چرخه پیگیری بیماران مبتلا قرار می‌گیرند؛ گفت: سایر بیماران، تحت مراقبت و قرنطینه خانگی تحت نظارت سیستم بهداشتی قرار می‌گیرند.

پیگیری سلامت بیماران مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن پس از مرخص شدن از بیمارستان

به گفته مسؤول سلامت شهرستان قزوین، در بخش دیگری از این سیستم، وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به کرونا(مثبت اعلام شده)، یا مشکوک به آن و اعضای خانواده‌های آنان، پس از مرخص شدن از بیمارستان، رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق این سیستم، وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به کرونای مثبت و اعضای خانواده های آنان، تا 14 روز پس از ترخیص، توسط کارشناسان ستادی این واحد رصد می‌شود؛ گفت: وضعیت سلامتی بیماران مشکوک به کرونا و اعضای خانواده‌های آنان نیز پس از خودارزیابی در سامانه salamat.gov.ir  توسط مراقبان سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت رصد می‌شود.

قدردانی سرپرست دانشگاه از تلاش‌گران عرصه مبارزه با بیماری‌ها

پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز پیگیری وضعیت سلامت بیماران بهبود یافته ترخیص شده یا ارجاع موارد مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت را بسیار جالب ارزیابی کرد و رصد وضعیت سلامتی بیماران مذکور به صورت تلفنی، یا حتی در صورت لزوم حضوری، توسط کارشناسان مراکز بهداشتی، در این شرایط همه گیری را بسیار حایز اهمیت برشمرد.

نامدار، هشدار داد که افزایش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها باعث می‌شود بیمارانی که واقعا نیاز به درمان دارند، شاید نتوانند پاسخ و رسیدگی مناسبی دریافت کنند و از طرف دیگر، عده‌ی زیادی که اصلا نیازی به مراجعه به بیمارستان نداشتند، مسیر طولانی را طی کنند یا اینکه با حضور در فضای بیمارستان، احتمال ابتلای آنان به کرونا شدت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا غربالگری مراقبت بیماران مبتلا به کرونا شهرستان قزوین وضعیت سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش جام جم آنلاین،حمیدرضا بدیعی گفت: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، اضافه کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن