Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:48:33 GMT

رشد ۱۶ درصدی ارزش معاملات بورس در بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۸۴۸۸

رشد ۱۶ درصدی ارزش معاملات بورس در بهمن ماه

به گزارش روز (شنبه) پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ در پایان معاملات بهمن ماه سال جاری، ارزش بازار اوراق بهادار شامل ارزش کل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی و بورس کالا به ۲۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال رسید که نشان‌دهنده ۱۶.۶ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در ماه قبل و ۱۵۵.۲ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در پایان سال ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص های بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، با بررسی شاخص های بازار سرمایه، شاهد افزایش ۱۶.۸ درصدی شاخص کل (وزنی ارزشی) بورس اوراق بهادار در پایان معاملات یک ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۸ و رسیدن آن به مقدار ۴۷۸هزار و ۷۵۶ واحد بودیم.

این بیشترین مقدار شاخص کل طی دوره ۱۳ ماهه اخیر محسوب می‌شود. همچنین مقدار شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸، ۱۶۸ درصد رشد داشته است. شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران نیز در دوره یک ماه منتهی به پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ با ۱۷ درصد افزایش به مقدار ۶ هزار و ۲۰۷ واحد و بیشترین مقدار خود طی دوره ۱۳ ماهه اخیر رسید. این در حالی است که مقدار شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸، ۱۷۴.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

                                                                                                                                 

ارزش معاملات

به طور کلی مجموع ارزش معاملات بورس‌ها (بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی) در پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ به ۱۵۰۲۰۹۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال رسید که این مقدار ۲۴ درصد نسبت به دوره یک ماهه گذشته افزایش داشته است. در بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شاهد بیشترین مقدار ارزش معاملات ماهانه طی دوره ۱۳ ماهه اخیر بوده ایم.

جذب و تجهیز منابع

ارزش جذب و تجهیز منابع به تفکیک سرمایه ای و بدهی از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ به ۱.۶۵۴ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش جذب و تجهیز منابع در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، ۱،۲۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین در پایان بهمن ماه ۱۳۹۸، ارزش مانده اوراق بدهی منتشره در پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ به ۱.۴۶۸ هزار میلیارد ریال رسید که از این مقدار ۸۳.۶ درصد اوراق با ناشر دولتی، ۱۲ درصد اوراق شرکتی و ۴.۴ درصد سهم اوراق شهرداری ها است.  از منظر نوع اوراق، بیشترین ارزش مانده اوراق به ترتیب مربوط به اوراق اسناد خزانه اسلامی با ۴۳.۵ درصد و اوراق منفعت با ۲۱.۹ درصد است.

برچسب‌ها بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه میلیارد ریال رسید فرابورس ایران اوراق بهادار بازار سرمایه ارزش معاملات درصد رشد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!