Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی میرزایی» روز شنبه به ایرنا، گفت: بر اساس پیشنهاد اتاق اصناف ساوه و برای مصون ماندن افراد فعال در واحدهای صنفی بازار از خطر کرونا، تدابیر لازم در مورد تعطیلی یا کنترل و محدودیت فعالیت این مراکز از فردا (یکشنبه) اعمال می شود که جزئیات این تصمیم به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: فرماندهی انتظامی ساوه نیز مکلف است تردد خودروها را مبادی ورودی و خروجی شهرستان برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و منع ورود آنها به درون شهر با سخت گیری بیشتری کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرماندار ساوه، شهرداری ساوه هم موظف است با همکاری نیروی انتظامی نسبت به تعطیلی و جمع آوری دستفروشان شاغل در بازار روز و همچنین خودروهای سیار و فروشنده اقلام خوراکی و سایر ملزومات اقدام کند.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده قرار است هر نوع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی با مدیریت واحد از سوی بسیج اصناف با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت و نظارت دانشکده علوم پزشکی توزیع شود.

وی تاکید کرد: برای آگاهی و اقناع مردم شهرستان از طریق رسانه ها و فضای مجازی، دانشکده علوم پزشکی نیز فردی را به عنوان سخنگو تعیین کرده که نسبت به ارائه آمار و گزارش های مرتبط با بیماری کرونا اطلاع رسانی خواهد کرد.

میرزایی گفت: ایجاد یک پیش بیمارستان یا نقاهتگاه در سالن شهرداری مقابل بیمارستان مدرس برای ارائه خدمات به بیماران و افراد مبتلا به کرونا توسط دانشکده علوم پزشکی به پایان رسیده و این مرکز از این به بعد ظرفیت جدیدی برای جامعه هدف خواهد بود.

فرماندار ساوه از مردم خواست که محدودیت های تردد در شهر و حضور نیافتن در خیابان، بازار، مراکز تجاری و اماکن پرتردد را درک کنند و تا آنجا که می توانند در منازل خود بمانند زیرا با این رفتار به مدیریت شهرستان، کادر پزشکی و درمانی و در نهایت کنترل و کاهش شیوع بیماری کرونا کمک می کنند.

وی همچنین مردم را به حضور نیافتن بر قبور درگذشتگان خود در پنجشنبه آخر سال به خصوص در بقاعی چون امامزادگان سید اسحاق و سید علی اصغر (ع) دعوت کرد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در همین رابطه مکلف است که تدابیر لازم را اتخاذ کند. 

فرماندار ساوه از مردم سایر مناطق کشور درخواست کرد که با توجه به وضعیت فعلی این شهرستان و شیوع کرونا، در ایام نوروز ساوه را مقصد سفرهای خود قرار ندهند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه، کرونا تاکنون در این شهر جان هفت نفر را گرفته و 209 بیمار مبتلا یا مشکوک هم ترخیص شده اند.

 بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در 24 ساعت اخیر یک هزار و 365 بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که با این حساب شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به 12 هزار و 729 نفر افزایش یافته است.

به گفته «کیانوش جهانپور» در 24 ساعت اخیر 97 بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و با این حساب شمار جانباختگان به 611 نفر رسیده اما شمار افرادی که با مراقبت و اقدامات درمانی از دام این بیماری نجات یافته و روند سلامتی شان رو به بهبود است، چهار هزار و 339 نفر است.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت ساوه ویروس کرونا بهداشت و سلامت دانشکده علوم پزشکی مبتلا به کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد