Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز زیرساخت های سلامت استان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از ابتدای مقابله با شیوع کرونا ویروس تاکنون خبر داد.

ارسلان سالاری در گفت‌وگو با ایسنا از تجهیز بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی گیلان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت ها و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرسوده بوده و امکانات فعلی نیز پاسخگوی نیاز مردم این استان نبودند از این رو تصمیم به تقویت زیرساخت‌های درمانی استان گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای مقابله عملیاتی با کرونا ویروس و کمک به بیماران تنفسی، مراکز درمانی به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند، افزود: تاکنون دو دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان رازی و برای هر کدام از بیمارستان های ولایت، امیرالمومنین، لنگرود، لاهیجان، انزلی، فومن، تالش و الزهرا یک دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تجهیزات سرمایه ای در مراکز درمانی گیلان از نیازهای اساسی حوزه سلامت است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه اکسیژن ساز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت بیش از پنج سال است که فاقد لنژری(رخت‌شور خانه) بود، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود بخش عفونی در بیمارستان رازی، این مرکز آموزشی‌ و درمانی فاقد رختشور خانه بود و البسه های این مرکز در بیمارستان های دیگر شست وشو می شد که برای تجهیز و راه‌اندازی آن بالغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در دفاع با مهاجم منحوس کرونا از توسعه سایر زیرساخت های درمانی استان غافل نشده، گفت: برای تهیه سیستم تهویه مطبوع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که از تعهدات دانشگاه بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

سالاری همچنین در خصوص راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: سال های زیادی است که آزمایشگاه های بیمارستانی به صورت برون سپاری و توسط بخش خصوصی خدمت ارایه می کنند و این امر علاوه بر تحمیل هزینه های سرسام آور به دانشگاه، باعث شده تا یک دستگاه آزمایشگاهی در طول این سال ها به دانشگاه اضافه نشود در حالی که بخش آزمایشگاه از بخش های سودآور مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای راه اندازی آزمایشگاه در بیمارستان رازی تامین شده، گفت: تلاش کردیم تا در محوطه بیمارستان رازی یک ساختمان مجزا برای آزمایشگاه ایجاد کنیم که قرار داد آن با پیمانکار بسته شده و برای تکمیل این آزمایشگاه بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو بیمارستان جدید تالش و لنگرود در حال تجهیز و راه اندازی هستند، افزود: بیمارستان تالش تحویل موقت شده و هم‌اکنون نیز در حال پذیرش بیمار است و علاوه بر آن در صدد هستیم تا به زودی بیمارستان لنگرود را نیز تحویل بگیریم.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان لنگرود در حال تجهیز زیرساخت است، گفت: برای این بیمارستان نیز یک سردخانه جسد و سیستم امحاگر زباله با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی گیلان میلیون تومان هزینه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی، افزود: براساس ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر هفت سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر هفت سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود، رایگان نیست.

مؤمنی تصریح کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، گامی بلند برای حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

وی گفت: کودک تا هفت سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 6097752

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان