Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص داروی طب اسلامی و پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: آنچه که در فضای مجازی به‌عنوان داروی طب ایرانی و سنتی درمان کرونا مطرح است به‌هیچ وجه از نظر علمی صحت نداشته و نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا، اظهار داشت: این طرح برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا ویروس به‌صورت خود اظهاری و تلفنی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح و شناسایی افراد مشکوک، می‌توان گام‌های مؤثری برای مهار بیماری کرونا برداشت، بیان داشت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir  نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند ;I بعد از پاسخ، پیامکی همراه با راهنمایی لازم برای آنان ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد: برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به‌صورت اینترنتی را ندارند، مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت، تعریف شده است.

طرح غربالگری کرونا را جدی بگیرید

دهقانی تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی را از دلایل راه‌اندازی این سامانه ذکر و عنوان کرد: با جدی گرفتن طرح غربالگری، می‌توان گام‌های مؤثری در مهار بیماری کرونا برداشت.

وی تبیین کرد: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از خراسان‌جنوبی مصون از ابتلاء به کرونا ویروس نیست و انتقال در درون استان و به اصطلاح انتقال محلی نیز وجود دارد و در یک مورد سه نفر از اعضای یک خانواده درگیر این بیماری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه سیاست مبنی بر عدم بسته‌شدن راه‌ها و جاده‌ها است، تصریح کرد: ما باید خود با فرهنگ‌سازی و با هشدارهای لازم اقدام به کاهش مسافرت‌ها داشته باشیم لذا باید از همه آشنایان خود در سایر استان‌ها بخواهیم که در این شرایط از مسافرت به خراسان‌جنوبی پرهیز کنند.

دهقانی از استقرار تیم‌های پایش مسافران در ۹ ایستگاه ورودی خراسان‌جنوبی خبر داد و عنوان کرد: اگر فرد بومی مشکوک به کرونا باشد به مراکز درمانی هدایت و اگر فرد مشکوک غیر بومی باشد نیز بی‌شک اجازه ورود به خراسان‌جنوبی به او داده نخواهد شد.

داروی طب ایرانی و سنتی درمان کرونا کلاهبرداری است!

وی با بیان اینکه متأسفانه علی‌رغم تأکیدات صورت گرفته هنوز برخی از مردم این هشدارها را جدی نگرفته و بسیاری از اماکن چون گذشته شلوغ و پرازدحام است، تبیین کرد: در مورد اقلام بهداشتی نیز هنوز نیازمندی‌هایی در استان وجود دارد که باید مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین در خصوص نبود ماسک و تأمین آن، اعلام کرد: تأمین مایحتاج کادر درمانی از اولویت‌ها است و در صورتی که به اندازه کافی نیازمندی‌های پرستاران و پزشکان و کادر درمانی تأمین شد با تصویب ستاد استانی در اختیار مردم نیز قرار داده می‌شود.

دهقانی همچنین در خصوص داروی طب اسلامی و پیشگیری از ویروس کرونا، مطرح کرد: آنچه که در فضای مجازی به‌عنوان داروی طب ایرانی و سنتی درمان کرونا مطرح است به‌هیچ وجه از نظر علمی صحت نداشته و نوعی کلاهبرداری محسوب می‌شود.

۱۶۳ هزار نفر در استان غربالگری کرونا شدند

کامبیز مهدی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: غربالگری تلفنی در استان خراسان‌جنوبی در ۱۱ شهرستان انجام شده و تاکنون ۱۶۳ هزار و ۷۴۹ نفر در استان از این طریق غربالگری شده‌اند.

وی از شناسایی ۱۴ هزار و ۷۱۵ نفر با علائم مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: ۴۷۵ نفر با مراجعه به پزشک به‌طور حضوری ویزیت شده و از این تعداد ۳۱۶ نفر فاقد مشکل و ۱۴۵ نفر نیازمند مراقبت در خانه و ۱۴ نفر از افراد مشکوک به کرونا نیز برای انجام تست و نمونه‌گیری به مراکز درمانی اعزام شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان متذکر شد: هیچ‌وقت همکاران مراکز جامع خدمات سلامت از طریق تلفن همراه برای غربالگری با مردم تماس نمی‌گیرند و طرح غربالگری بیماری کرونا از طریق خود اظهاری و یا تلفنی تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فضای مجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طرح غربالگری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900216

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس