Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:30:08 GMT

تلف شدن خرچنگ‌ها در سواحل قشم/علت در دست بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۹۴۹۹

تلف شدن خرچنگ‌ها در سواحل قشم/علت در دست بررسی است

ایسنا/هرمزگان رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان از تلف شدن حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ از گونه شناگر آبی در سواحل قشم خبر داد و گفت: علت قطعی تلفات خرچنگ‌ها پس از بررسی نمونه‌ها مشخص و اعلام خواهد شد.

افشین عسکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو انتشار اخباری مبنی بر مرگ‌ومیر آبزیان در سواحل قشم در فضای مجازی، بلافاصله فرمانده یگان شهرستان قشم با تشکیل سه تیم مجزا، کل سواحل جزیره قشم را مورد پایش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این بازدید و بررسی‌ها مشخص شد در ساحل جنوبی و در نواری به طول ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ از گونه شناگر آبی تلف شده‌اند، همچنین یک قطعه لاک‌پشت سبز نابالغ نیز در میان خرچنگ‌ها دیده شد.

رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های آب و نمونه لاشه‌ها جهت ارسال به آزمایشگاه انجام شد، اضافه کرد: مورد قابل‌توجه این است که تنها یک گونه خرچنگ خوراکی تلف شده است. درصورتی‌که آب به هر دلیلی آلوده باشد باید گونه‌های دیگر آبزیان نیز در میان لاشه‌ها مشاهده می‌شد درحالی‌که هیچ آثاری از دیگر گونه آبزیان و ماهیان مشاهده نشده است.

عسکری عنوان کرد: با توجه به موارد مذکور احتمال بیماری در این‌گونه از خرچنگ‌ها نیز مطرح و نمونه لاشه‌ها جهت بررسی به مرکز استان منتقل شد اما سایز لاشه‌ها این احتمال را نیز کمرنگ می‌کند، چراکه در صورت بیماری سایزهای متنوعی از یک گونه از بزرگ تا کوچک باید تلف شده باشند درحالی‌که تمامی لاشه‌ها در یک سایز بالغ و بازارپسند مشاهده شدند.

وی با تأکید بر اینکه احتمال صید خرچنگ‌ها توسط صیادان و تخلیه آن در ساحل به دلایل مختلف از فساد محموله گرفته تا نبود مشتری زیاد است، خاطرنشان کرد: علت قطعی تلفات خرچنگ‌ها پس از بررسی نمونه‌ها مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان قشم خرچنگ ها لاشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر

در مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی مازندران، گرامیداشت دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان و شهید مدافع امنیت محسن حسین‌نیا، ۲۵ سوارکار از شهر‌های بابل، قائمشهر، فریدونکنار و بابلسر باهم رقابت کردند.

شرکت کنندگان در مسافت‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر به مصاف هم رفتند که ۱۵ نفر در پایان رقابت‌ها گواهی پیمودن مسیر دریافت کردند.

در ماده ۴۰ کیلومتر، مسلم یوسف نژاد، بهمن اپیکان، مهدی خوشحالی، هانیه مختاری، آریا فیروزیان، صدف مختاری، فاطمه جانمحمدی، مریم ابراهیمی و رامین تقوایی و در ماده ۶۰ کیلومتر امیر داستان پور، صادق باقرنژاد، محمدعلی باید، حمید عهدی نژاد، تینا وهابی و فاطمه زارع، نفراتی بودند که موفق به دریافت گواهی پیمودن مسیر شدند.

آئین اهدای گواهی نفرات برتر با حضور لاغری معاون فرماندار بابلسر، آری مسئول بازرسی اداره کل و جوانان مازندران، احمدپور نایب رئیس شورای شهر بابلسر سیدبشیر جعفری رئیس هیات سوارکاری استان و  ملک تبار رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر برگزار شد و از خانواده معظم شهید مدافع وطن سید محسن حسین‌نیا نیز تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد