Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:33:05 GMT

مستند داستانی «پرش بلند» در فیلیمو رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۹۵۱۹

مستند داستانی «پرش بلند» در فیلیمو رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه مستند، فیلم مستند داستانی «پرش بلند» به کارگردانی عطا پناهی با روایت پیچیده‌ترین نقشه و حادثه تروریستی قرن ۲۰ که قرار بود در بحبوحه جنگ جهانی دوم در ایران اتفاق بیافتد در سامانه فیلیمو رونمایی شد.

در سال ۱۹۴۳ مخوفترین نقشه و حادثه تروریستی قرن توسط هیتلر در حال شکل گرفتن بود این فیلم ماجرای مربوط به این عملیات با اسم «پرش بلند» است که در پایتخت جاسوسی جهان یعنی تهران اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحبوحه جنگ جهانی دوم چرچیل، استالین و روز ولت تصمیم می‌گیرند تا در نشستی محرمانه در تهران در مورد نحوه اداره جنگ با هم دیدار داشته باشند. هیتلر با اطلاع از این نشست به طراحی عملیاتی پیچیده با نام «عملیات پرش بلند» برای ترور این رهبران اقدام می‌کند؛ عملیاتی که در صورت موفقیت می‌توانست سرنوشت جهان را دگرگون کند.

عملیات «پرش بلند» نقشه‌ای بود که گفته می‌شود آلمان برای ترور همزمان ژوزف استالین، وینستون چرچیل، و فرانکلین روزولت در کنفرانس ۱۹۴۳ تهران در جریان جنگ جهانی دوم داشت. قرار بود رهبری عملیات برای ترور رهبران متفقین در دست سرهنگ دوم اس‌اس، اتو اسکورتسنی از وافن اس‌اس باشد. ولی جاسوسان اتحاد شوروی نقشه را پیش از اجرای آن کشف کردند و مأموریت هیچ گاه به انجام نرسید.

فیلم مستند داستانی «پرش بلند» به کارگردانی عطا پناهی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و منوچهر زنده دل، ناهید مسلمی، مهدی علیپور، غزال قربانی، آرش ورنیک، مهرداد ماکویی، رحمان آذری، بهروز سروعلیشاهی، رضا سلیمانی، حسین پاینده، پرنیان پزشک‌پور، مهدی ولی زاده، آیدا مرادی و سعید پارسا حضور دارند.

مستند داستانی «پرش بلند» به نویسندگی و کارگردانی عطا پناهی و تهیه‌کنندگی حسین افشار تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که هم‌اکنون در سامانه فیلیمو برای تماشا در دسترس قرار گرفته است.

کد خبر 4877939 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم مستند سینمای مستند سازمان هنری رسانه ای اوج فیلم سینمایی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی هوشنگ ظریف سینمای مستند سریال ایرانی شبکه پنج سیما رادیو درگذشت چهره ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان هنری رسانه ای اوج مستند داستانی پرش بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره رادیویی پژواک، پیرو موافقت علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی مبنی بر ایجاد دریافت آثار با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» در سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه سازان شبکه ها و صدای مراکز می توانند اثر خودشان را با موضوع عملیات تنبیهی وعده صادق در ساختار مستند یا ترکیبی، به مدت حداکثر ۲۰ دقیقه،  تا ۱۵ اردیبهشت به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال کنند.گفتنی است، هر شبکه و مرکز، مجاز به ارسال تنها یک اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رادیویی پژواک است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد