Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی در نشست شورای راهبردی سند تحول بنیادین ضمن تشریح این سند اظهار داشت: این سند تحولی با اصل تطابق سازی به عنوان اصول ۷ گانه این سازمان و با ۴ هدف از اهداف سازمان و همچنین  با هفت استراتژی از استراتژی های ۱۲ گانه سازمان منطبق است.

وی در ادامه به ضرورت و بیان مساله پرداخت و اظهار داشت: جامعه دوستدار انسان، نظریه امتداد، نظریه توسعه انسان بنیاد و نظریه دارایی محور از جمله نظریاتی است که طرح با نگاه به آنها طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:  از جمله  مبانی طراحی بسته تحولی،  مستندات سند تحول در زیر نظام رهبری و اهداف ۴، ۵ و۶، اهداف ۱ و ۵  برنامه های درسی،  هدف عملیاتی ۱۶ تربیت معلم و تامین نیروی انسانی و هدف عملیاتی ۱۴  تامین فضا، تجیهزات و فناوری است.

حسینی همچنین گفت: در این بسته تحولی همچنین بر  چرخش های تحول آفرین از روش های نظری به روش های  کاربردی و مهارتی،  جدا سازی به فراگیر سازی، معلمان تک مهارتی به چند مهارتی و استفاده از ابزارها و فناروی های نوین به جای فناوری های سنتی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: در کنار این مستندات اهداف دوره های تحصیلی براساس ساحت های ۶ گانه در تمامی بخشهای آن پشتیبان این سند تحولی در ادامه با اشاره به  مبحث مناسب سازی اظهار داشت:  مناسب سازی شامل ۷ مولفه معلمین، محتوا، والدین، دانش آموزان ویژه و عادی، فضا و جامعه  است

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که بسته تحولی مناسب سازی، مدرسه انطباقی و مداخلات طلایی و بهنگام دارای چهار برنامه و ۱۱ فعالیت است، اظهار داشت: برنامه اول ایجاد شبکه جامع آموزش و اطلاع رسانی دیجیتالی شامل۳ فعالیت طراحی و تولید اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی، سامانه ندای همراه سوم و  ایجاد پایگاه آموزش مجازی است.

حسینی افزود: برنامه دوم مناسب سازی مبتنی بر توانمند سازی مدیران، معلمان و جامعه است که سه فعالیت نهضت زبان اشاره، نهضت بریل آموزی و آموزش معلمان مبتنی بر مهارتهای چندگانه را شامل می گردد.

وی هچینین گفت: برنامه سوم مدرسه انطباقی است که مشتمل بر ۴ فعالیت الگوسازی مدرسه انطباقی  دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، الگوسازی مدرسه انطباقی پذیرا ویژه دانش آموزان تلفیقی –فراگیر، نهضت مشارکتی توان افزایی و راه اندازی و ایجاد سیستم رادیویی FM است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چهارمین برنامه ارائه شده در شبکه تحولی آموزش و پرورش استثنایی کشور به مداخلات بهنگام طلایی در بعد تشخیص، آموزش توانبخشی و حمایتی مربوط می شود، یادآور شد: در این برنامه در خصوص تشخیص جامع و به موقع، مداخلات بهنگام در گروه های ۷ گانه دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید شده است و در این راستا سند جامع مداخلات بهنگام و طلایی با همکاری معاونت آموزشی و خصوصا وزارت بهداشت و درمان و بهزیستی به اجرا گذارده خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس سید جواد حسینی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سید جواد حسینی دانش آموزان مدارس سید جواد حسینی دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان بسته تحولی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی مطهری امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش و شغل معلمی در نوع خود یک ایثار است، معلمان ایثارگر، جانباز و آزاده ارزش مضاعفی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

وی افزود: دانش‌آموزان وقتی از نظام آموزشی کشور فارغ می‌شوند باید ضمن آموختن علم و دانش و افزایش اطلاعات، توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی به‌عنوان یک شهروند و قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را داشته و عامل بر دانسته‌های خود باشند؛ این ٣ مهم از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تربیت‌دهنده و تربیت‌کننده نیروی انسانی است، این جایگاه وابسته به نیروی انسانی خلاق، متعهد، متبحر و دارای شایستگی‌های اجتماعی است.

مطهری ادامه داد: بالندگی آموزش و پرورش در نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، حفظ پویایی این نعمت بزرگ باید مورد هدف باشد؛ پاسداشت جایگاه معلم در جامعه، رسانه‌ها، در بین مسؤلان و آحاد جامعه یک لازمه عمومی بوده و باید این مهم را از عمق وجود باور کرده و مجاهدان و ایثارگران این عرصه را به صورت مضاعف پاس بداریم.

وی تصریح کرد: تحقق حفظ این جایگاه دو پیامد و حسن بسیار مهم دارد، رغبت برای تلاش و ایثارگری بیشتر و رقابت برای انتخاب شغل معلمی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌های جامعه معلم خواهند شد.

مطهری عنوان کرد: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است، نظام تعلیم و تربیت این موضوع را به خوبی هویت‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: صدور دیپلم افتخار ایثار و شهادت برای فرهنگیان ایثارگر و فرزندان شهدا، اجرا طرح راهبری آموزشی، افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، ٤٣٢ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ٢٣١ مورد تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا در همه مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران طبق سهمیه اعلامی از سوی وزارتخانه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه اداره شاهد در طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 751188

دیگر خبرها

  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقا فرهنگ ترافیک هستند
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند