Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از احتمال تعطیلی مترو و حمل و نقل عمومی پایتخت در صورت گسترش کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، رضا کرمی محمدی در نشست خبری مجازی به منظور تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ویروس گفت: اقدامات در ۵ کارگروه تشکیل شده عمیقتر در حال اجرا است و پیش بینی شده است برای مدت حداقل سه ماه که درگیر شیوع کرونا هستیم کارگروه های مشخص شده بتوانند به فعالیت ها ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: علاوه بر فعالیت هایی که در هریک از کارگروه ها در حال اجرا است، بحث پشتیبانی لجستیک برای وزرات بهداشت مطرح شد و ۸ پایگاه مدیریت بحران در اختیار آنها قرار گرفت تا بتوانند آنها را تجهیز کنند و اگر نیاز است از سوله ها  برای بیماران در دوران نقاهتگاهی استفاده شود.

کرمی محمدی گفت: برای تامین اقلام نیز با کمک ستاد مقابله با کرونا تهیه و در اختیار افراد قرار گرفت و پیگیر هستم که از استان های مختلف بتوانیم به بحث پشتیبانی ادامه دهیم. 

او با اشاره به نهایی شدن فروش آنلاین در فروشگاه  های شهروند و میادین میوه و تره بار گفت: در فروشگاه های شهروند و میادین تره بار نیز به صورت لجستیک نیازمند کمک هایی بودند و در ارتباط با انبار اقلام و ذخیره سه ماهه نیازهای مردم باید لحاظ می‌شد که این مساله رخ داده و در حال پیشرفت است و پشتیبانی لازم در حال اجرا است. در سازمان میادین و میوه و تره بار و فروشگاه شهروند نیز تا پایان این هفته فروش آنلاین اجرائی خواهد شد. 

او در پاسخ به این سوال که آیا وزرات بهداشت قصد استفاده از سوله های مدیریت بحران شهرداری را دارد یا این مساله منتفی است، گفت: درخواست از سوی وزارت بهداشت بوده است، اما هنوز به مرحله ای نرسیده است که بخواهند از آن استفاده کنند. شنیده ام که شاید در روزهای آینده بیماران به اولین سوله منتقل شوند. 

کرمی محمدی درخصوص عدم رضایت شهروندان از تبدیل سوله های ورزشی به نقاهتگاه بیماران کرونایی و آتش زدن یکی از سوله ها در منطقه ۱۹ گفت: از ابتدا که این درخواست از سوی وزارت بهداشت مطرح شد، بین ۱۱۵ سوله موجود، مطالعه کاملی انجام دادیم  و آنهایی که بیشترین فاصله به مناطق مسکونی را داشتند انتخاب کردیم. این ۸ سوله فاصله خوبی از محل سکونت مردم دارند و مردم نباید نگران این باشند که در یک منطقه مسکونی این کار را انجام می دهیم. 

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران درباره آمادگی شهرداری در مدیریت شهر در صورت گسترش بیماری گفت: مهمترین مساله که ما می توانیم انجام دهیم، محدودکردن ترددها است و شاید اگر استانداری تهران این اقدام را انجام ندهد، ستاد به این مرحله برسد. مترو و خدمات حمل ونقل عمومی را تقریبا تعطیل اعلام کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش فعالیت حمل ونقل عمومی در روزهای آینده تصمیمی اتخاذ شده گفت: فعلا تصمیم گرفته نشده است، اما در جلسه ای که روز گذشته در قرارگاه ثارالله برگزار شد این  صحبت مطرح شد، اما استانداری باید این موضوع را اعلام کند ،مگر اینکه شهرداری و آقای حناچی به این نتیجه برسند که خودشان راسا اقدام کنند و به نظر می رسد در یک مقطع کار مثبتی باشد. 

کرمی محمدی درخصوص احتمال افزایش سوله های تجهیز شده به بیش از 8 مورد گفت: به نظر نمی رسد، چرا که علاوه بر این سوله ها هم شهرداری جاهای بهتری دارد که معرفی هم شده است و دور از مردم است و هم سازمان های نظامی و ارتش ورود کردند به این ماجرا و به نظر نمی رسد ظرفیت اضافه ای لازم باشد. 

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر شباهت نداشتن ضدعفونی معابر در شهر تهران با سایر کانون های کرونا گفت: ممکن است درجات تاثیر این ضدعفونی نسبت به جاهای دیگر کمتر باشد، اما اینگونه نیست که اصلا تاثیری نداشته باشد. بنابر این یک تاثیر حداقلی را در معابر عمومی دارد. اما در فضاهای بسته مانند مترو تاثیر خوبی دارد و مورد تایید کارشناسان است. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چند نقطه تهران از جمله سعادت آباد به عنوان مکان های پرخطر کرونا عنوان شده اند را تایید می کنید گفت: احتمالا به وسیله نرم افزار وزارت ارتباطات آمده است و این نتیجه تست ها است که ارائه می شود. از آنجایی که مناطقی مانند سعادت آباد بیشتر از این نرم افزار استفاده کرده اند، نتایج اینگونه شده است و اگر در مناطق جنوبی شهر اطلاعات با این نرم افزار تکمیل شود، مسلما نقاط حساس بیشتر از نقاط مرکزی و جنوبی است، در نتیجه خیلی نمی توان به آن اعتماد کرد. 

او درباره چگونگی تامین امنیت بیماران در سوله ها گفت: ازنظر بهداشتی کاملا بررسی شده است که مشکلی برای مردم نباشد، بلکه کمک به آنها باشد. 

کرمی محمدی همچنین درخصوص ضدعفونی معابر درجه دو گفت: این معابر اگر توسط شهرداری مناطق راسا انجام شود، این اقدام را تشویق می کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری کمک هزینه مختص به کرونا برای تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو در نظر گرفته است گفت: هنوز صحبتی درباره آن نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی پاسخ به این سوال مدیریت بحران شهرداری شهرداری تهران کرمی محمدی نقل عمومی سوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟

بیش از دو سال از ایجاد قرارگاه مسکن در تهران می‌گذرد، قرارگاهی که قرار بود موجب جهش تولید در امر مسکن سازی بویژه ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت شود و حالا بعد از دو سال بررسی عملکرد این قرارگاه، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از خروجی اقدامات قرارگاه در تهران می‌گوید.

به گزارش ایسنا، بهمن ماه سال ۱۴۰۰،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران از تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران خبر داد و اعلام کرد که شهرداری نمی‌تواند نسبت به مسکن مردم بی‌تفاوت باشد و در بخشنامه‌ای خطاب به همه مدیران ستادی و شهرداران مناطق، دستور تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران صادر کرد.

زاکانی در حکم خود نوشت که از همه مدیران مربوطه شهرداری مطالبه دارم که «راه‌اندازی قرارگاه جهادی تأمین مسکن در شهرداری تهران برای مدیریت هماهنگ و همکارانه و مانع‌زدایی از همه فرآیندها، به حداقل رساندن زمان و حذف فرآیندهای موازی و زائد برای صدور مجوزهای لازم برای تولید مسکن در شهر تهران، در اولویت قرار دادن و بکارگیری همه ابزارهای مورد نیاز برای سرعت بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، شناسایی همه ظرفیت‌های تولید مسکن در شهر تهران و تلاش برای فعال‌سازی آنها، به میدان آوردن همه امکانات شهرداری تهران (شامل زمین، مجوزها و جز آن) برای تأمین مسکن و به ویژه مسکن استطاعت‌پذیر، فعال کردن اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم جهت تأمین مسکن برای افراد و گروه‌های بی‌بضاعت و کم‌استطاعت» را در دستور کار قرار دهند.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز درباره هدف شهرداری تهران از ساخت مسکن «استطاعت پذیر» تأکید کرده بود: هدف ما از ساخت مسکن استطاعت پذیر در شهر تهران این است که در محل و محدوده هایی مسکن تولید کنیم که استطاعت مردم برای خرید آن جواب دهد. مسکن‌هایی که بیشتر روی آن کار می‌کنیم و برای آن پروژه تعریف کرده‌ایم، اغلب در پهنه جنوب و مناطق ۱۵،۱۸،۱۶،۱۹،۲۰،۲۱و۲۲ قرار دارد.

حالا بعد از گذشت حدودا دو سال،‌ فرصتی برای محک قرارگاه مسکن پیش آمده است و حمیدرضا صارمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره اثرات و ثمرات قرارگاه مسکن در شهر تهران به ایسنا می‌گوید: زمانی که شهردار تهران قرارگاه مسکن را تشکیل داد شاهد عقب‌ماندگی هشت ساله در ساخت مسکن بودیم. یعنی تعداد واحدهای مسکونی‌ که سالانه باید از تخریب و نوسازی احداث می‌شد بیش از ۲۰۰ هزار واحد در برخی سال‌ها بود که به حدود ساخت ۴۰ هزار واحد رسیده بود و فشار تقاضا نیز در تهران شکل گرفته بود، چراکه عرضه مسکن کم شده بود و به دلیل عدم تعادل بین عرضه و تقاضا قیمت مسکن در تهران به شدت رو به افزایش داشت.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود مسکن در تهران را نمی‌شد با کارهای عادی پاسخ داد، ادامه می‌دهد: بخش خصوصی نیز به دلیل گران شدن زمین و بارگذاری کم براساس طرح تفصیلی، رغبتی برای ساخت و ساز در تهران نداشت و در بافت فرسوده نیز مشوق‌های لازم برای تشویق مردم به ساخت و ساز وجود نداشت.

صارمی با بیان اینکه شهردار تهران در ایجاد قرارگاه مسکن دو هدف داشت، می افزاید: شهردار تهران می‌خواست با ایجاد قرارگاه مسکن، رکود هشت ساله مسکن را متوقف کند و رشد تولید مسکن را به حداقل نیاز یعنی ساخت ۱۵۰ هزار واحد در سال برساند.

وی با بیان اینکه حدود دو سال از عمر ایجاد قرارگاه مسکن می‌گذرد، تاکید می‌کند: با ایجاد قرارگاه مسکن اتفاقات خوبی رخ داده است چراکه رکودی که در سال ۱۴۰۱ وجود داشت و آمارها نشان می‌داد که تعداد واحدهای مسکونی به حدود ۴۰ هزار رسیده بود، حالا به نزدیک ساخت ۷۰ هزار واحد رسیده که دستاورد خوبی است و حدود ۱۶ هزار واحد نیز در بافت فرسوده بوده است.

زمانی که شهردار تهران قرارگاه مسکن را تشکیل داد شاهد عقب‌ماندگی هشت ساله در ساخت مسکن بودیم. یعنی تعداد واحدهای مسکونی‌ که سالانه باید از تخریب و نوسازی احداث می‌شد بیش از ۲۰۰ هزار واحد در برخی سال‌ها بود که به حدود ساخت ۴۰ هزار واحد رسیده بود و فشار تقاضا نیز در تهران شکل گرفته بود

صارمی با بیان اینکه به دلیل مشوق‌های بافت فرسوده مردم مجددا به سمت سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده رغبت پیدا کرده‌اند،‌ می گوید: بخش خصوصی مجددا وارد بازار تولید مسکن شده است و همچنین نهادها و موسساتی که ظرفیت ساخت ساختمان داشتند به این سمت سوق پیدا کرده‌اند. به‌گونه‌ای که بیش از ۶۰۰ هزار واحد تفاهمنامه با نهادها و سازمان‌های مختلف امضاء شده که حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار واحد در مراحل ساخت است و حدود ۱۰۰ هزار واحد نیز به سمت مقدمات اولیه برای صدور پروانه رسیده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مسکن در تهران پیش از ایجاد قرارگاه مسکن به‌گونه‌ای بود که دیگر با کارهای عادی نمی‌شد مشکل مسکن را حل و فصل کرد، ادامه می دهد: باید قرارگاهی ایجاد می‌شد که به صورت همه‌جانبه به موضوع مسکن وارد شود و به همین دلیل قرارگاه مسکن شکل گرفت.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در سال سوم فعالیت قرارگاه مسکن چه برنامه‌هایی دارید،‌ می افزاید: سیاست دکتر زاکانی این است که در سال سوم به اقدامات شدت ببخشد و بیشتر تمرکز نیز بر روی مسکن قابل استطاعت باشد و همچنین تلاش برای ایجاد تثبیت در قیمت مسکن در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم با اقداماتی که انجام داده و خواهیم داد در سال جدید یک آرامشی را به بازار مسکن بدهیم تا عملا بازار مسکن را به تعادل نسبی برسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس