Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@05:40:28 GMT

حکم تعطیلی روزبازارها صادر شد/کرونا را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۸۲۴

حکم تعطیلی روزبازارها صادر شد/کرونا را جدی بگیرید!

فرماندار کرج با اعلام اینکه مراکز پرتردد خرید و روز بازارها پیشخوان گسترش و شیوع بیماری است به شهرداران دستور داد تا به قید فوریت نسبت به تعطیلی این اماکن وارد عمل شوند.

غفور قاسم پور، فرماندار کرج و معاون استاندار، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: مراکز خرید به ویژه روز بازارها یکی از کانون‌های تجمع و شیوع کرونا ویروس است که با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی حکم تعطیلی این مراکز صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش تعداد دستفروشان و روزبازارها در ایام منتهی به پایان سال، اظهار کرد: پیگیری تعطیلی روزبازارهای شهرکرج از روز جاری آغاز و مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است و بر این اساس روز بازارهای شهرکرج که منبع توزیع ویروس و بیماری است، با همکاری شهرداری های مناطق تعطیل خواهد شد.

فرماندار کرج همچنین با اشاره به گندزدایی روزانه معابر توسط شهرداری براستمرار این روند تا پایان شرایط بیماری تأکید کرد و گفت: با هدف رسیدگی ویژه به وضعیت نظافت شهر کرج و  به منظور رفع آلایندگی‌ها و کنترل شیوع کروناویروس تمامی معابر، تأسیسات و مبلمان شهری به طور روزانه و مستمر از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری در نوبت های روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دوره نهفتگی این بیماری تا ۱۴ روز  خاطرنشان کرد: بنابر اعلام سازمان بهداشت در این مدت، فرد آلوده به ویروس نشانه بیماری از خود بروز نمی‌دهد اما ناقل این ویروس است و ارتباط با او می‌تواند به ابتلای به بیماری سایرین منجر شود.

وی تصریح کرد: گویا هنوز عده‌ای به این باور نرسیده‌اند که خطر بیماری جدی است و بی مهاباها در بازارهای خرید تردد دارند بی توجه به این  تجمع و ازدحام در حواشی خیابان ها و مراکز خرید،کانون انتشار بیماری است و حضور ‌افراد مشکوک به ابتلا و ناقل بیماری سلامت سایرین را به مخاطره می‌اندازد از این رو با اجرای این طرح در صدد بازگشت کامل سلامت به جامعه هستیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری کرج نیروی انتظامی حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت