Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در بحث توقف فعالیت متروی تهران تابع نظرات بالادست هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا فرنوش نوبخت در نشست خبری مجازی خود در ارتباط با فعالیت‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ارتباط با مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران از ابتدای اسفند ماه درگیر موضوع کرونا بود و اولین مورد مشکوک به کرونا نیز در مترو گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که نظافت و ضدعفونی قطارهای مترو در طول روز و پس از پایان سرویس‌دهی در ۱۲۷ ایستگاه انجام می‌گیرد، افزود: علاوه بر فعالیت ضدعفونی قطارها در طول روز در پایان فعالیت مترو نیز ضدعفونی قطارهادر دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: اقدامات لازم در راستای تأمین ماسک و دستکش به‌منظور حفاظت از پرسنل انجام شده است و در صورت بروز مشکل برای مسافران نیز اقلام لازم برای امدادرسانی موجود است هر چند برای تأمین این اقلام در مضیقه هستیم.

نوبخت تصریح کرد: در ارتباط با تأمین مواد ضد عفونی کننده همچون وایتکس و الکل مشکلی در مترو تهران وجود ندارد.

وی در ارتباط با کاهش میزان مسافران مترو از زمان شیوع کرونا نیز گفت: کاهش مسافران مترو باعث کاهش درآمد شده و این موضوع باعث ایجاد محدودیت‌های مالی برای تأمین هزینه پیمانکاران شده است هر چند ما در تلاش هستیم که این مشکلات حل شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران زمان ضمن اشاره به فعالیت‌های آموزشی این شرکت در راستای آموزش شهروندی به مسافران در ایستگاه‌ها و قطارهای مترو عنوان کرد: از همان ابتدای مطرح شدن خبر شیوع کرونا فروش بلیط‌های کاغذی ممنوع و فعالیت غرفه‌های غذاخوری محدود شده است. همچنین دستگاه‌های هواساز به منظور تهویه مناسب هوا در ایستگاه‌ها در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با کاهش سرفاصله حرکت قطارها اظهار کرد: تاکنون سرفاصله حرکت قطارها کم نشده است اما از آنجایی که تعداد مسافران کاهش پیدا کرده و قصد داریم توان خود را برای فعالیت در سال آینده افزایش دهیم از این هفته این اقدام به تدریج انجام خواهد پذیرفت.

نوبخت در ارتباط با توقف فعالیت‌های شرکت مترو تهران به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا نیز گفت: ما در بحث توقف فعالیت‌ها تابع نظرات بالادستی هستیم هر چند در این خصوص پروتکل‌های لازم را از پیش تنظیم کردیم تا در صورت بروز چنین شرایطی آن بخش از نیروها که نیازمند حضور در محل کار هستند مشخص و سایر افراد حضور نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: در صورتی که فعالیت شبکه حمل و نقل عمومی متوقف شود بخش عمده‌ای از جابجایی‌ها در شهر کاهش می‌یابد که این موضوع مانع از گسترش ویروس کرونا خواهد بود.

وی در خصوص حضور نیروهای اورژانس در ایستگاه‌های مترو نیز بیان کرد: پایگاه‌های اورژانس در برخی از ایستگاه‌ها مستقر هستند اما در سایر ایستگاه‌ها هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات در صورت اضطرار انجام شده است.

نوبخت در ارتباط با کاهش فعالیت دستفروش‌ها در مترو نیز گفت: ما در ایستگاه‌های مترو دستفروشی نداریم اما همچنان دستفروش‌ها در داخل قطارها حضور دارند با توجه به گستردگی شبکه ریلی و سرویس‌دهی ۱۴۰ قطار و ۲۳۴۰ حرکت کنترل آنها امکان پذیر نیست و این مهم در داخل قطارها صرفاً به همکاری مسافران نیاز دارد.

انتهای پیام/۴۱۰۵

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران توقف فعالیت متروی تهران مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ایستگاه ها توقف فعالیت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی با اشاره به اینکه اصلاح روابط مالی صنعت برق می‌تواند به سرعت گردش منابع نقدینگی و حذف بروکراسی امکان برنامه‌ریزی و برآورد منابع برای کل سال بهبود نقدینگی بر اساس تلاش شرکت‌ها در وصول استفاده از اعتبار گردش نقدینگی در حساب شرکت‌ها انگیزه وصول معوقات رسوب شده در استان‌ها و حمایت مقامات سیاسی استان بیانجامد، گفت: تأمین منابع مالی در حوزه جاری با توجه به نیازهای منطقی هر شرکت با تعیین ضرایب محاسبه و تعیین شده، انجام خواهد شد و متناسب با آنها منابع لازم در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌ای سعی شده تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانون موجود، برنامه‌های مصوب سالیانه بر اساس منابع در دسترس، اجرا و از طریق کنترل حجم سرمایه گذاری شرکت‌ها از افزایش بدهی‌ها جلوگیری شود.

ذبیحی در عین حال بزرگترین تهدید در راه اجرای طرح مالکیت و استقلال مالی شرکت‌های توزیع را عدم توجه کافی احتمالی برخی از شرکت‌های توزیع به مناسبات و نحوه خرید برق از بورس انرژی و عدم مراقبت و مدیریت دقیق تناسب منابع و مصارف عنوان کرد و در خصوص بدهی سالیان گذشته شرکت‌های توزیع به سازندگان و پیمانکاران نیز گفت: حل اساسی این بدهی‌ها مستلزم اصلاحات اساسی اقتصاد صنعت برق در هزینه انشعاب و دریافت بهای تمام شده قیمت برق است.

وی در همین زمینه افزود: اما در کوتاه مدت استفاده از رسوب معوقات فروش برق و وصول آن در شرایط حاضر، راه حل کوتاه مدت است، ضمن آنکه امیدواریم بخشی از بدهی‌ها نیز از طریق ظرفیت‌های قانونی در دسترس قابل تحقق، در آینده تأمین شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان تأمین برق تعهدات ایجاد شده در حوزه مشترکین جدید را اولویت نخست کارهای حوزه توزیع نیروی برق در کشور اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: طرح‌های مرتبط با گذر از اوج بار سال ١٤٠٣، هوشمندسازی و کنترل پذیری بار و طرح‌های تبدیل شبکه‌های سیمی مسی به کابل خود نگهدار نیز در زمره برنامه‌های اولویت دار سال جاری است.

کد خبر 6089929 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر