Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@18:23:25 GMT

ایفای نقش واحد در زنجیره تولید پتروشیمی امیرکبیر

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۹۱۰

به گزارش ایلنا، فرزاد وزیری گفت: از دیگر فعالیت‌های این کارخانه می‌توان به اجرای پوشش ویژه هگزاگون بر روی سطح Sump Pit واحدهای BD/B1 جهت جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست اشاره کرد که این کار مهم با برنامه‌ریزی مدیریت واحد و تلاش و کوشش پرسنل در راه دشوار تولید و در شرایط سخت تامین قطعات مورد نیاز تجهیزات و کاتالیست‌های مرغوب،.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به‌دست آمده است.

رئیس کارخانه  BD/B1 ادامه داد: حذف نقاط Dead برج T-4041 برای جلوگیری از تولید Pop Corn و انجام تعمیرات اساسی ) Over Haul (واحد‌های BD & B1 و تضمین عملکرد واحدها و دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی شده تا سه سال آینده  از دیگر اقدامات انجام شده می‌باشند.

وزیری در ادامه از انجام پروژه‌های توسعه‌ای این کارخانه در سال 99 خبر داد و گفت: پروژه نصب مبدل گرمکن نیتروژن جهت کاهش زمان N2 Purge لوپ‌های واحد B1 و در نهایت کاهش مصارف Utility واحد و نصب و راه‌اندازی مبدل جهت پیش گرم کردن خوراک ورودی به D-2010 که در نهایت بهبود دهنده سیستم تبخیر خوراک واحد BD خواهد شد از جمله طرح‌های توسعه‌ای هستند که درسال 99 اجرایی خواهند شد.

 کارخانه BD/B1 در سال 1398 )تا پایان بهمن( با تولید سه محصول عمده بوتادین، رافینت و بوتن-1 نقش خود را در زنجیره تولید مجتمع به انجام رسانده که جدول زیر بیان کننده تلاش و کوشش این مجموعه ارزشمند می‌باشد.

 

تولید سال 1398

درصد تحقق نسبت به برنامه

بوتادین

26005

77

بوتن-1

16885

101

رافینت

40643

81.2

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پتروشیمی پوشش جدول تخت جمشید کاتالیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت توسعه زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف آبزیان از مازندران به سایر استان های کشور در راستای افزایش سرانه مصرف این محصول تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید آبزیان در مازندران یکی از زنجیره های مهم تولیدات این استان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: مازندران در حوزه آبزیان مستعد است و از معدود استان های ساحلی به شمار می رود که متمرکز به صید نشده و در حوزه آبزی پروری رتبه اول را دارد و این به معنای توجه به ظرفیت های خدادادی درکنار بسترسازی برای افزایش تولید محصول است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های شیلات در استان های شمالی که علاوه بر تولید در دریا، در زنجیره ارزش پایانه صادراتی و مصرف خانوار نیز برنامه ریزی های لازم را صورت داده اند، باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در تحقق برنامه های کلان مانند سند امنیت غذایی و برنامه هفتم توسعه یکی از ماموریت های اصلی توسعه دریامحور مورد تاکید مقام معظم رهبری و در کنار آن نقش آفرینی مستقل از فعالیت از دریا بر پایه تولید در مزیت دریایی است.

حسینی با اشاره به اینکه جهش تولید با مشارکت مردمی ماموریت اصلی شیلات به شمار می رود، یادآور شد: استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری مورد توجه است و از آنجایی که اکثر مردم کشور، ماهی را ماهی شمال می دانند باید آموزش مصرف ماهی از مازندران توسعه یابد.

وی اذعان کرد: مصرف یک محصول به نوعی مصرف یک فرهنگ به شمار می رود، از این رو در مازندران تاکید داریم که در زنجیره ارزش صادرات فرهنگ مصرف ماهی و به همراه تربیت نیروی انسانی لازم در این حوزه برای سراسر کشور برنامه ریزی شود.

کد خبر 6093261

دیگر خبرها

  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد