Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرنوش نوبخت (مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران) در نشست خبری مجازی که بمنظور تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ویروس برگزار شد گفت: اولین مورد مشکوک به کرونا در متروی تهران در روزهای ابتدای اسفند گزارش شد و ما از همان ابتدا درگیر این مساله بودیم. عمده اقدامات برنامه ریزی برای نظافت و ضدعفونی مترو و ایستگاه ها بود که در حال انجام است و تمامی ۱۲۷ ایستگاه در دست بهره برداری هستند و در طی روز و شب ضدعفونی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حفاظت و نگهداری از پرسنل و همچنین مسافران در دستور کار قرار گرفت. مواد ضدعفونی تامین شده است اما در تهیه ماسک با محدودیت و مشکل مواجه هستیم.

او با بیان اینکه در زمینه مواد ضدعفونی بیشتر از وایتکس و الکل استفاده می شود به تامین این مواد اشاره کرد و گفت: برای تامین تجهیزات از مبادی مختلف در حال رایزنی هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه کاهش مسافر باعث کاهش شدید درآمد متروی تهران شده است گفت: با محدودیت های مالی در این زمینه مواجه هستیم و در  تأمین هزینه‌های پیمانکاری دچار مضیقه شدیم، اما در تلاش هستیم تا مشکلات را رفع کنیم.

او درخصوص اقداماتی که بمنظور آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان در مترو انجام شده است گفت: اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در ایستگاه ها انجام شد و پوسترهای خاصی در داخل قطارها نصب است. همچنین از تلوزیون های موجود در ایستگاه ها نیز موارد آموزشی در حال پخش است.

نوبخت در ادامه گفت: فروش بلیت کاغذی در مترو ممنوع شد و غرفه های غذاخوری محدود و آبخوری ها جمع آوری شده اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که آیا سرفاصله حرکت قطارها به دلیل کاهش مسافر افزایش یافته است گفت: سرفاصله ها افزایش نیافته است، اما در پی آن هستیم که  به تدریج سرفاصله ها را افزایش دهیم و طی این هفته به تدریج انجام خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش داروی ضدکرونا در یکی از ایستگاه های مترو گفت: چنین مجوزی از سوی مترو داده نشد، اما جلوی آنرا گرفتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد توقف فعالیت مترو به دلیل پیشگیری شیوع  کرونا تصریح کرد: تابع نظرات بالادستی هستیم و خیلی از این موضوع استقبال می‌کنیم و ‌پروتکل و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم  که در صورت  توقف فعالیت ها چه بخشی از همکاران باید در شرکت بهره‌برداری سر کار حاضر شوند و چه بخشی حضور نیابند و امیدواریم که برای روزهای پایانی سال و یا تعطیلات عید این کار را  انجام دهیم چرا که اگر حمل ونقل سرویس ندهد، جلوی بخش عمده ای از جابجایی شهر گرفته می شود و از شیوع ویروس جلوگیری می شود.

او درخصوص استقرار اورژانس در مترو گفت: در برخی از ایستگاه ها اورژانس مستقر شده است.

نوبخت همچنین درباره ممنوعیت دستفروشی در مترو گفت: دستفروشی در مترو خیلی کاهش یافته است  و در ایستگاه ها  در کل وجود ندارد، اما در داخل قطارها این مساله وجود دارد و نمی توانیم آنرا کنترل کنیم. در برخی ایستگاه های تقاطعی نفرات را گذاشتیم اما در داخل قطار امکان پذیر نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تعطیلات ماسک مترو مسافران ویروس شرکت بهره برداری ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با استقرارالگوهای پایدار برمنطقه تا اوایل هفته آینده جوی نسبتا آرام و بدون بارش براستان حاکم خواهد شد.

این شرایط در ساعات بعد از ظهر با وزش باد همراه خواهد بود.

از نظر دمایی نیز روند افزایش  تدریجی دما در استان پیش بینی می شود.

 

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند