Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:08:27 GMT

سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۱۱۴۷

سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان بازگشت

پیگیری ها از شبکه بانکی نشان می‌دهد که سقف برداشت از خودپردازها که مدتی پیش به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، همه ساله در هفته‌های پایانی سال، بانک مرکزی سقف نقل و انتقالات وجه و برداشت وجه از خودپردازها را افزایش می‌دهد و امسال هم بانک مرکزی افزایش سقف نقل و انتقالات و برداشت را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از دلایل افزایش قابل توجه سقف نقل و انتقال وجه از ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان در روز کاهش مراجعه مردم به شعب بانک‌ها و امکان استفاده از خدمات غیرحضوری شبکه بانکی بود، اما با توجه به اینکه اسکناس و مسکوک یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است، بانک مرکزی و شبکه بانکی با هدف جلوگیری از افزایش شیوع این بیماری، مجدداً سقف برداشت از خودپردازها را به ۲۰۰ هزار تومان کاهش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: همتی: برای تعویق ۳ ماهه اقساط به بانکها مراجعه نکنید توزیع اسکناس نو برای نوروز ممنوع شد

همچنان سقف نقل و انتقال از طریق اینترنت بانک و عابربانک و نرم‌افزار انتقال بانک‌ها ۱۰ میلیون تومان و سقف نقل و انتقال وجه به وسیله اپلیکیشن‌های پرداخت ۳ میلیون تومان است. 

پیگیری از شعب بانکها نشان می‌دهد که افزایش سقف برداشت وجه از خودپردازها به ۵۰۰ هزار تومان فقط به مدت دو روز اجرایی شده و سپس به سقف ۲۰۰ هزار تومان بازگشته است. 

در ضمن با توجه به اینکه توزیع اسکناس نو توسط سیستم بانکی ممنوع شد، قطعاً چاپخانه بانک مرکزی هم متناسب با برنامه هر ساله، اقدام به چاپ و توزیع اسکناس نو نمی‌کند، بنابراین اگر قرار بود سقف برداشت از خودپردازها به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد، بخشی از این وجوه نقد باید توسط چاپخانه بانک مرکزی تأمین و بین بانکها توزیع می‌شد، اما با توجه به منتفی شدن توزیع اسکناس نو، قطعا موجودی بانکها هم در سطحی نیست که بتوانند سقف ۵۰۰ هزار تومان را برای مشتریان تأمین کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام بانک مرکزی خودپرداز ویروس کرونا سقف برداشت از خودپردازها سقف نقل و انتقال توزیع اسکناس نو ۵۰۰ هزار تومان ۲۰۰ هزار تومان میلیون تومان بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

 به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از مجموع 609 فقره طرح غیرفعال یا راکد شناسایی شده در پایان سال 1401، تعداد 449 فقره طرح طی سال 1402 از طریق تامین مالی به مبلغ 30 هزار و 747 میلیارد ریال، با اقداماتی نظیر تمدید، رفع مشکل پرداخت اقساط، تخصیص تسهیلات تکمیلی و سایر اقدامات قانونی، تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲