Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@09:00:56 GMT

اعتراف پلیس هند به اشتباه در کشتار تلخ مسلمانان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۱۲۵۸

پلیس هند پس از سیل اعتراض مسلمانان جهان و گذشت حدود ۱۴ روز از کشتار وحشیانه مسلمانان در هند اشتباه خود را توجیه زد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رسانه هندی ایندیا تودی اعلام کرد، پلیس هند در خصوص اتفاق تلخ کشتار مسلمانان همزمان با سفر ترامپ به این کشور به‌صراحت اعلام کرد: نظامیان هندی مسیر‌های مواصلاتی منتهی به "شاهین‌باغ" محل تحصن مسلمانان علیه قانون تبعیض مذهبی در دهلی نو را مسدود کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهین‌باغ مرکز تحصن و اعتراضات مسلمانان علیه قانون تبعیض مذهبی بود که از مدت‌ها قبل تحت نظر و رصد هندو‌های متعصب قرار داشت.

اعتراف پلیس در پاسخ به سؤال دادگاه هند منتشر شده است که در حال بررسی یک شکایت در خصوص اتفاق تلخ کشتار مسلمانان هندی همزمان با سفر ترامپ است.

در روزی که حمله هندو‌های افراط‌گرا صورت گرفت برخی رسانه‌های هندی اخباری منتشر کرده و نوشتند: مسلمانان مسیر‌های منتهی به شاهین‌باغ را مسدود کرده‌اند تا آشوب‌ها و اعتراضات را به تمام دهلی‌نو بکشانند.

نشر این خبر بهانه‌ای شد تا هزاران هندوی افراط‌گرا که از حمایت نظامیان هند برخوردار بودند به مسلمانان بی‌دفاع یورش ببرند و بیش از ۵۰ نفر را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل برسانند.

این در حالی است که طی این ۱۴ روز پلیس به‌دلیل بی توجهی یا حتی حمایت از هندو‌ها تحت فشار قرار داشت، ولی اینک پلیس دهلی‌نو به‌صراحت اعلام کرد: اخباری که از بسته شدن مسیر توسط مسلمانان منتشر شده بود کاملاً غلط است و این نظامیان هندی بودند که مسیر‌ها را مسدود کردند.

از سوی دیگر مسئولین دستگاه قضایی هند از پلیس دهلی‌نو خواسته‌اند حکمی قضایی را که طبق آن خیابان‌های پایتخت هند را مسدود کرده است ارائه دهد، ولی مسئولان پلیس پاسخ داده‌اند: هیچ حکم قضایی وجود ندارد و نیرو‌های پلیس بنا به صلاحدید خود دست به این اقدام زده‌اند.

بسته شدن مسیر‌های مواصلاتی در پایتخت هند منجر به ترافیک شدید در دهلی‌نو شد و هندو‌های افراط‌گرا آن را حاصل اعتراضات و تحصن‌های مسلمانان دانستند.

در حمله هندو‌ها به مسلمانان حدود ۴۰۰ نیز به‌شدت زخمی شدند و انتشار تصاویری که نشان می‌دهد برخی از مسلمانان توسط هندو‌ها زنده زنده دفن شدند موجی از خشم را در سراسر جهان به‌همراه داشت.

هند چند روز بعد از روز حادثه (۱۸ اسفند ۹۸) «کپل گوجر» متهم اصلی و آغازگر حمله مسلحانه هندو‌های افراط طلب به مسلمانان توسط دادگاه عالی هند آزاد شد.
هند با تصویب قانونی به‌نام بازنگری تابعیت در تلاش است به تمام مهاجرین خارجی مشروط بر مسلمان نبودن تابعیت هندی اعطا کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هند مسیر ها دهلی نو هندو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران

 سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه مراجعه و پس از شکستن درب انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و پس انجام اعمال مجرمانه با موتورسیکلت خود متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند و متوجه شدند وی به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های موشکافانه مخفیگاه متهم را در شرق تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی وی را طی یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت انباری از خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه مقادیری اموال مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شده است، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • اعتراف لیگ برتر: داور اشتباه کرد، حق با شما بود!‏
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • ببینید | اعتراف عادل فردوسی‌پور به اشتباه خود در برابر امیر قلعه‌نویی
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری