Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در نشست خبری مجازی که به منظور تشریح اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا ویروس برگزار شد گفت: ‌در نخستین جلسه در ستاد مدیریت بحران موضوع بحث و آموزش خود مراقبتی بین رانندگان تاکسی مدنظر قرار گرفت و دستورالعمل مورد نیاز در این زمینه تهیه و به تائید وزارت بهداشت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درخصوص تهیه مواد ضدعفونی کننده با اشاره به گرفتاری که در زمینه تامین آنها ایجاد شد گفت: اولین محموله مواد ضد عفونی کننده برای رانندگان تاکسی شنبه هفته گذشته تامین و این محموله‌ها را در پایانه‌ها تحویل رؤسای خطوط دادیم و ایستگاه‌های ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شد.‌ برای تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز مواد ضد عفونی کننده در دفاتر تاکسیرانی مناطق شهرداری تهران در نظر گرفته شد که رانندگان می‌توانند برای دریافت به این دفاتر مراجعه کنند.

قنادان با اشاره مشکلی که در‌تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده وجود دارد به  تهیه 5 هزار ماسک اشاره کرد و گفت: این ماسک ها با اولویت بندی بر اساس بانک اطلاعاتی که داشتیم به رانندگانی که دارای بیماری زمینه ای بوده‌اند با اولویت ارائه کردیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص مشکلاتی که در پرداخت آنلاین وجود دارد با اشاره به کاهش 40 درصدی تعداد مسافران گفت: علیرغم این مسئله 20 درصد پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها بیشتر شده است و برنامه‌هایی را با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در نظر گرفته ایم تا این آمار بیشتر شود و پرداخت الکترونیکی کرایه با شرایط راحت‌تری انجام گیرد.

قنادان در پاسخ به این سوال که به دلیل شیوع کرونا محدودیت ظرفیت جابجایی مسافر برای تاکسی ها در نظر گرفته شده است گفت: ‌شرایط پیچیده اجتماعی در پی بروز کرونا در کشور ایجاد شده است و با کاهش مسافران سطح درآمد حدود صدهزار راننده کمتر شده و این مسئله ما را با چالش همراه کرده است.از طرفی ما ناگریز به اجرای برخی محدودیت‌ها به دلیل رعایت اصول بهداشتی هستیم. در برخی خطوط تاکسی ها رانندگان مجاز به سوار کردن همزمان سه مسافر هستند و در تلاشیم که برای همه خطوط این موضوع را اجرایی سازیم که در ابتدا برای سلامت خود رانندگان مساله مهمی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تاکسی اینترنتی ویروس کرونا تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که تهیه دستورالعمل و ساز و کارهای نصب و بهره‌برداری ایمن از تاور کرین‌های شهر تهران به زودی تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در نشست تهیه و تدوین شرح وظایف متولیان ایمنی جرثقیل های برجی شهر تهران گفت: برای تهیه دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری از جرثقیل‌های برجی شهر تهران باید مجموعه‌های نظام مهندسی و وزارت کار و سایر فعالان در این بخش گرد هم آمده و ضوابط مربوطه را برای کاهش هر چه بیشتر حوادث این حوزه تهیه کنیم.

وی افزود: در همین خصوص باید دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های پیشین با نگاه به تحولات روز و الزامات تامین هر چه بیشتر ایمنی مورد بازنگری دقیق قرار گیرد تا در مجموع شاهد کاهش مخاطرات ناشی از حوادث در حوزه ساخت و سازهای بلند مرتبه باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کلانشهر تهران طی سال های اخیر رشد قابل توجه‌ای داشته است، گفت: به تبع آن بهره‌برداری از ماشین‌آلات پیچیده در این صنعت رونق گرفته است، به خصوص در مورد جرثقیل‌های برجی و بهره برداری غیر اصولی در این حوزه که می‌تواند پیامدهای جانی و مالی قابل توجهی بر جای بگذارد باید اقدامات لازم برای بازرسی و تامین ایمنی هر چه بیشتر در این حوزه پیش‌بینی شود.

نصیری اضافه کرد: از همین رو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس مصوبه پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران مبنی بر تعیین و تدوین شرح وظایف کلیه ذیربطان در حوزه ایمنی جرثقیل‌ها، با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و تأمین ایمنی نیروی انسانی فعال در کارگاه‌ها و شهروندان و حفظ و حراست از سرمایه‌ها و تجهیزات، تدوین شرح وظایف فعالان حوزه تاورکرین را در دستور کار خود قرار داده است و تا کنون تمامی فعالان این حوزه شناسایی شده اند و باید جدول شرح وظایف آنان در مراحل خرید، نصب، راه اندازی، بهره برداری، برچیدن و جمع آوری جرثقیل های مذکور تهیه و آموزش های لازم برای واحدهای تابعه شهرداری تهران و متولیان راه اندازی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زاکانی در جواب انتقاد‌ها از خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها از یک شرکت ساختمانی چینی: منتقدین دقت ندارند؛ این شرکت تامین کننده مالی است / تامین کننده خط ۱، ۲ و ۳ مترو هم یک بخش نظامی چین است / وزارت صمت می‌گفت امکان ندارد به شما خودرو بدهند، چون فقط به کشور‌های
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • تاکسی بدون خط
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد