Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:06:36 GMT

مردم کرونا را جدی بگیرند پرهیز از سفر در این ایام

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۱۹۸۹

مردم کرونا را جدی بگیرند پرهیز از سفر در این ایام

به گزارش خبرگزاری مهر، حدود یک ماه از ورود ویروس ناشناخته کرونا به کشور می‌گذرد و این در حالی است که بیشتر شهرهای کشور با آن درگیر شده‌اند. حالا این میهمان ناخوانده به شهرستان مه ولات رسیده و مردم و مسئولین این دیار متحد تر از گذشته در کنار یک دیگر به جنگ کرونا آمده و معتقد هستند که با اتحاد و در کنار هم بودن می‌توان کرونا را شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مردم با خودقرنطینگی در منازل از شیوع این ویروس جلوگیری می‌کنند اما از مسئولان می‌خواهند همان طور که آنان این مسئله را رعایت کرده و چند روز را در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، آنان نیز مبادی ورودی و خروجی شهرها را کنترل کرده تا شیوع این بیماری به حداقل ممکن برسد. لذا یکی از خواسته‌های مردم شهرستان مه ولات نیز کنترل ورودی‌های این شهرستان است.

محمد اسفندیاری، یکی از اهالی فیض آباد مه ولات در خصوص کنترل ورودی‌های شهرستان مه ولات در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: تقاضای ما از مسئولان شهرستان، کنترل ورودی‌های است.

وی افزود: از همه مردم می‌خواهیم کرونا را جدی بگیرند و از سفرهای غیرضروری در این ایام بپرهیزند.

علی احمدی، یکی دیگر از اهالی مه ولات اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های همجوار ما از جمله تربت حیدریه و کاشمر درگیر ویروس کرونا هستند، کمترین انتظار مردم شهرستان مه ولات این است که ورودی‌های شهرستان کنترل شود تا افراد آلوده وارد شهرستان نشوند.

در صورت تأمین تجهیزات، موافق کنترل کردن ورودی‌های شهرستان مه ولات هستیم

حجت‌الاسلام حسین اسلامی، امام جمعه مه ولات در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در صورتی که تجهیزات لازم از جمله دستگاه تب سنج مهیا شود، ورودی‌های شهرستان مه ولات در راستای جلوگیری از شیوع کرونا کنترل خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد موضوع کنترل ورودی‌های شهرستان بررسی و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد، لذا در صورت وجود تجهیزات لازم از جمله دستگاه تب سنج، موضوع مذکور اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل بازار سیاهی که در حوزه خرید و فروش تجهیزات پزشکی وجود دارد تا این لحظه نتوانسته‌ایم تجهیزات مورد نظر را خریداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مه ولات ابراز کرد: با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از سفر کردن می‌توان به مقابله با ویروس کرونا پرداخت و انتظار داریم همشهریان عزیز این موضوع را جدی گرفته و اجرا نمایند.

ضدعفونی کردن شهرستان و تولید ماسک در دستور کار سپاه ناحیه مه ولات است

سرهنگ پاسدار محمد حسن مقدم، فرمانده سپاه ناحیه مه ولات در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما از قبل هم آمادگی خود را به منظور همکاری با شبکه بهداشت و درمان مه ولات اعلام کردیم و هم اکنون سپاه ناحیه مه ولات با تمام توان خود در کنار مردم در راستای ریشه کردن ویروس کرونا ایستاده است.

سرهنگ مقدم با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن شهرستان و همچنین تولید ماسک در دستور کار سپاه ناحیه مه ولات قرار دارد، بیان کرد: در خصوص کنترل ورودی‌های شهرستان مه ولات نیز ما آمادگی داریم در صورتی که این موضوع تأیید شود، همکاری لازم را داشته باشیم.

جمعیت هلال احمر مه ولات پای کار مبارزه با ویروس کرونا

در ادامه محمد امانی، رئیس جمعیت هلال احمر مه ولات در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: در صورتی که موضوع کنترل ورودی‌های شهرستان مه ولات به تصویب برسد، جمعیت هلال احمر مه ولات آماده همکاری است.

امانی تصریح کرد: از زمان شیوع این ویروس در کشور، جمعیت هلال احمر مه ولات همچون سایر همکارانمان در کشور آمادگی خود را اعلام نموده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ضدعفونی کردن شهرستان نیز این مجموعه آمادگی خود را اعلام می‌نماید، اظهار کرد: موضوع کنترل ورودی‌ها باید ابتدا در شهرستان به تصویب برسد و درصورتی که این موضوع مصوب شود، جمعیت هلال احمر مه ولات آماده همکاری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امام جمعه رئیس جمعیت هلال احمر شبکه بهداشت و درمان ماسک نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کنترل ورودی های شهرستان جمعیت هلال احمر مه ولات ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد

ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیرمجاز ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد.

فاطمه رضایی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با جمع‌آوری منصوبات و اتصالات غیر مجاز در بالا دست سد زاوین در شهرستان کلات ورودی آب به این سد از ۴۵ لیتر بر ثانیه به ۱۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی عنوان کرد: پس از دریافت اعتراضات کشاورزان پایین دست سد زاوین درباره لوله‌گذاری عده‌ای از سودجویان در بالادست سد و آبیاری اراضی دیم بدون حق آبه، کارشناسان منابع آب شهرستان کلات از محل بازدید و پس از محرز شدن تخلف، اخطاریه‌های لازم داده شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات گفت: علیرغم اخطاریه‌های داده شده ولی متخلفان به اخطاریه‌ها توجه نکردند.

وی افزود: با اخذ دستور مقام قضایی و هماهنگی پاسگاه انتظامی زاوین نسبت به جمع‌آوری آوری منصوبات و اتصالات در بالادست سد زاوین اقدام شد.

رییس اداره منابع آب شهرستان کلات تصریح کرد: با این اقدام تقریباً ۱۰۰ لیتر در ثانیه به دبی ورودی به سد زاوین اضافه شد.

وی تصریح کرد: سد زاوین در بالادست روستای زاوین علیا بر روی رودخانه زاوین از سر شاخه‌های رودخانه قره تیکان، به منظور تأمین آب زراعی اهالی روستاهای زاوین بالا و پایین ساخته شده است.

سد زاوین قابلیت آبگیری سالانه ۱۷.۳ میلیون مترمکعب آب را دارد. ۲۵.۱ میلیون مترمکعب از حجم این سد برای آب آشامیدنی و مورد مصرف صنعت در نظر گرفته شد. هچنین بهره‌برداری از این سد آب مورد نیاز ۳۳۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست منطقه تأمین می‌شود.

برای بهره‌برداری از این سد که از سال ۱۳۷۵ عملیات اجرایی آن شروع شد حدود ۳۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. با احداث این سد آب آشامیدنی اهالی روستاهای زاوین پایین، محمدآباد، چنار و شهرکت صنعتی زاوین تأمین می‌شود. این سد در ۵۰ کیلومتری شهر مرزی کلات و در مجاورت روستای زاوین علیا قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • ورودی آب به سد زاوین کلات بیش از سه برابر شد
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند