Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@20:13:45 GMT

آخرین وضعیت کرونا در کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۲۰۲۳

آخرین وضعیت کرونا در کشورهای عربی

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ بسیاری از کشورهای عربی تاکنون در چارچوب تلاش برای جلوگیری کردن از گسترش ویروس کرونا اقدامات قاطع و فوق العاده ای اتخاذ کرده اند با این وجود شمار افراد مبتلا در حال افزایش است .

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، بسیاری از کشورهای عربی تا کنون در چارچوب تلاش برای جلوگیری کردن از گسترش ویروس کرونا اقدامات قاطع و فوق العاده ای اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا برخی از آنها مرزهای خود را بر روی کانون ویروس در اروپا بستند و مدارس و برگزاری نمازهای جماعت را تعطیل کردند و قهوه خانه ها را بستند.

آخرین آمار مربوط به انتشار ویروس کرونا در کشورهای عربی که تارنمای الجزیره در تازه ترین گزارش خود ارائه داد از این قرار است:

عراق

وزارت بهداشت عراق یک مورد فوتی جدید را به ثبت رساند و بدین ترتیب شمار افراد متوفی در این کشور تا کنون به ۹ نفر رسیده است .

همچنین با ثبت ده مورد جدید ابتلا به ویروس شمار افراد مبتلا به کرونا در عراق به ۹۳ نفر بالغ گردید.

در همین رابطه وزارت بهداشت عراق از فردا یکشنبه به مدت ۱۰روز زیارت اماکن دینی و رفت و آمد میان استان ها را ممنوع اعلام کرد.

 سودان

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد اولین شهروند سودانی که در اوایل ماه مارس جاری از امارات دیدن کرده بود، در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت .

وزارت خانه مزبور با صدور بیانیه ای افزود : معاینات پزشکی این فرد سه هفته پیش پس از بازگشت از امارات نشان می داد که مبتلا به ویروس کرونا نیست .

 قطر

مقامات بهداشت قطر از ثبت ۵۸ مورد جدید ابتلا به ویروس خبر دادند که ۵۴ نفر از آنها قبلا در قرنطینه شناسایی شدند و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۳۲۰ نفر رسید.

 کویت

کویت در چارچوب اقدامات اتخاذ شده جهت مقابله با انتشار کرونا، تمامی پروازهای تجاری خود را به صورت رفت و برگشت به تمامی کشورهای جهان به حال تعلیق درآورد.

همچنین وزارت اوقاف و امور اسلامی اعلام کرد که بنابر رهنمودهای دست اندرکاران امر بهداشت و فتوای هیات فتوا در این وزارت خانه تا اطلاع ثانوی ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد متوقف خواهد شد و فقط اذان از مساجد پخش خواهد شد.

وزارت بهداشت کویت دیروز جمعه با صدور بیانیه ای از ثبت ۲۰ مورد جدید خبر داد و بدین ترتیب شمار افراد مبتلا در این کشور به ۱۰۰ نفر رسید.

 لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که پس از ثبت چهار مورد جدید در لبنان تعداد افراد مبتلا به این ویروس در این کشور تا ۸۲ نفر افزایش یافت.

در همین رابطه اتحادیه کارکنان بانک ها در لبنان به منظور ضد عفونی کردن بانک ها اعلام کرد بانک های این کشور امروز شنبه تعطیل هستند.   

تونس

 « إلیاس الفخفاخ » نخست وزیر تونس اعلام کرد که به دلیل کرونا تمامی اجتماعات لغو شده و قهوه خانه ها بسته خواهند شد و نمازها در مساجد به حال تعلیق درخواهند آمد.

وی همچنین تصمیم به بستن مرزهای دریایی و کاهش پروازهای مسافربری از آلمان ، فرانسه ، انگلیس و مصر به تونس و بستن حریم هوایی این کشور به طور کامل بر روی ایتالیا گرفت.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در صفحه عربی خود موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای حوزه خلیج فارس که دیروز به طور رسمی از سوی وزارت بهداشت این کشورها اعلام شد، را به ترتیب ذیل گزارش داد :

عربستان

وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۲۴ مورد جدید خبر داد که ۱۴ تا از آنها مصری و بنگلادشی و ۷ تن آنان سعودی ساکن منطقه شرقی هستند و علاوه بر آنها یک شهروند زن سعودی که از فرانسه و یک شهروند مرد سعودی که از ایتالیا وارد عربستان شده اند، نیز جزو افراد مبتلا به ویروس تشخیص داده شدند.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین با اعلام ثبت ۸ مورد جدید ابتلا به کرونا  گفت که این افراد با اتباع خارجی در ارتباط بودند. این وزارت خانه همچنین از مبتلا بودن چهار تبعه خارجی که در قرنطینه بسر می بردند، خبر داد.

عمان

وزارت بهداشت عمان از ثبت یک مورد جدید خبر داد و بدین ترتیب مجموع افراد مبتلا در این کشور به ۲۰ نفر رسید.

 امارات

وزارت بهداشت امارات دیروز جمعه اعلام کرد که مورد جدیدی از افراد مبتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است شمار جان باختگان ویروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلایان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است.

شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۸۲۴ تن و شمار کسانی که به دلیل ابتلا به این ویروس جان باخته اند هم به  سه هزار و 189 نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا کشورهای عربی کرونا اخبار کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شمار افراد مبتلا افراد مبتلا جدید ابتلا وزارت بهداشت کشورهای عربی بدین ترتیب مورد جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است

محسن روز رخ، ظهر امروز و در نشست خبری کنگره یاد شده که با رویکرد درمان چندتخصصی تومورهای مغزی کودکان، ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت جاری در تهران  برگزار می شود، در پاسخ به قدس با بیان  این مطلب افزود: درمان ۶۵ تا ۷۰ درصدی کودکان سرطانی در ایران در حالی است که این رقم در ترکیه ۶۰ درصد و در دیگر کشورهای منطقه زیر ۵۰ درصد است.

وی درمان سرطان کودکان را در کشورهای پیشرفته دنیا ۸۰ تا ۸۵ درصد عنوان کرد و گفت: این که در شرایط موجود ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در کشور درمان می شوند واقعاً اتفاق چشمگیری است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر قدس، درباره مهمترین دلایل ایجاد سرطان در بین کودکان ایرانی هم گفت: دلایل مختلفی در این زمینه نقش دارند و یک عامل منحصر به فرد را در  ابتلای کودکان به سرطان نمی سراغ گرفت؛ عواملی محیطی،  وراثت، تغذیه می تواند در ایجاد سرطان کودکان دخیل باشد. البته درصد آن ها با یکدیگر متفاوت است؛ برای مثال شاید در برخی از انواع سرطان ها ژنتیک و در بعضی دیگر، تغذیه و محیط بیشتر نقش داشته باشند. اما همه این عوامل در ایجاد سرطان در کودکان دخالت دارند و به همین دلیل است که ما یک درمان واحد را برای سرطان ها نداریم. چون وقتی دلیل بیماری را بدانیم درمان آن راحت خواهد بود و این که درمان سرطان ها بسیار سخت است به این خاطر است که علت اصلی آن دقیقاً مشخص نیست. البته شاید در آینده این دلیل اصلی تشخیص داده شود و درمان آن راحتر صورت گیرد.

وی با اشاره به این که بر اساس آمارها در دنیا، سرطان کودکان یک درصد کل سرطان ها را تشکیل می دهد، افزود: یعنی سرطان در بین کودکان خیلی شیوع ندارد با این وجود سالانه در آمریکا ۵۵ هزار  مورد جدید سرطان کودکان ثبت می شود و در ایران نیز سالانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰  مورد جدید سرطان کودکان ثبت می شود .

می خواهیم در درمان کودکان مبتلا به سرطان به آمار کشورهای توسعه یافته برسیم

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه محک، هم در این نشست خبری با بیان این که باید پذیرفت که سیستم بهداشت و درمان هر کشوری  تابعی از وضعیت اقتصادی آن کشور و سهمی است که از تولید ناخالص داخلی آن می برد، تصریح کرد: بنابراین در درمان کودکان مبتلا به سرطان باید این طور نگاه کنیم آنچه که امروز در بیمارستان محک اتفاق می افتد به لطف تامین منابعی است که از سوی خیرین صورت می گیرد. در واقع کمک های خیرین ما را قادر کرده است تا روش های درمانی متفاوت تری را نزدیک به روش های روز دنیا پیاده کنیم و همچنین داروهایی را که مورد نیاز کودکان سرطانی است تامین کنیم . در واقع این موضوع – کمک های مردمی-  موجب شده تا در درمان  کودکان سرطانی نسبت به میانگین کشوری جلوتر باشیم؛ اما این به این معنا نیست که می توانیم به رقم های ۸۰ تا ۸۵ درصدی کشورهای توسعه یافته در درمان کودکان سرطانی  نزدیک شویم. چون بخشی از این اختلاف فاصله به شرایط اقتصادی کشورها بر می گردد که محک به همت خیرین نیکوکارش تلاش می کند تا روز به روز این فاصله را کمتر کند. در واقع  ما سعی داریم تا تمام محدودیت ها را البته تا جایی که ممکن است پشت سر بگذاریم تا به آمارهای کشورهای توسعه یافته  در درمان کودکان سرطانی برسیم.

درمانی قطعی ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان توسط بیمارستان محک

دکتر میترا قالیبافیان، آنکولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در ادامه این نشست، از تشکیل ۴۲ هزار پرونده مبتلا به سرطان در بیمارستان محک از زمان تاسیس موسسه محک تاکنون خبر داد و گفت: طبق گزارش های موجود ۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان کاملاً درمان شده و به خط پایه زندگی برگشته اند. 

وی با اشاره به این که هرچند تومورهای مغزی دومین نوع شایع سرطان در کودکان است اما نخستین عامل مرگ کودکان محسوب می شود، افزود: کودکانی که مبتلا به تومور مغزی هستند و تحت درمان قرار می گیرند و زنده می مانند با عوارض دیررس درمان دست به گریبان می شوند. بنابراین در طول زمان متوجه شدیم که درمان تومورهای مغزی کودکان نیاز به یک برخورد متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارد.

 وی در همین زمینه افزود: دومین نکته ای که با پیشرفت علمی متوجه شدیم این است که تومورهای کودکان با تومورهای بزرگسالان کاملاً متفاوت است: یعنی اگر حتی یک اسم داشته باشند اما رفتارشان در کودک به نسبت بزرگسال متفاوت است. این موضوع ما را به اینجا رساند که برخورد تیم درمان و تیم پشتیبانی با کودکی که دچار تومور مغزی است باید متفاوت باشد. از این رو هدف چهارمین کنگره دوسالانه آنکولوژی این است که این تفاوت برخورد در درمان کودکان مبتلا به سرطان را در قیاس با بزرگسالان، نمایش دهد.  

وی با تاکید بر این که کودکان نجات یافته از سرطان نیازمند بازتوانی درازمدت هستند، تصریح کرد: این نوع کودکان پس از درمان وقتی به جامعه باز می گردند با محدودیت هایی مواجه می شوند بنابراین باید برای بازتوانی آن ها از همان روز نخست فکری شود.

قالیبافیان، با اشاره به این که زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد، افزود: کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگترها حساس‌تر هستند.جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است. در مجموع برخی کودکان پس از ۵سال درمان، کاملاً بهبود می یابند.

درمان آنکلوژی نیاز به یک کار تیمی دارد

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی هم در ادامه این نشست از درمان ۲۰ درصد کودکان ایرانی مبتلا به سرطان توسط بیمارستان محک خبر داد و گفت: درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد و موسسه  محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استادان این بیمارستان سابقه هیئت علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در بیمارستان محک را دارند.

محمود مصدق

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد