Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ارائه توضیحاتی در خصوص «شهدای خدمت» حوزه سلامت پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «مهدی ایزدی»، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) برای رسیدگی به امور خانواده شهدای انقلاب اسلامی و مجروحینی که در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی به درجه جانبازی رسیده بودند تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نگاه اول به نظر می رسد در آن زمان تعداد شهدا و جانبازان به اندازه ای نبوده که برای آن سازمان مستقلی ایجاد شود، اما امام (ره) با این تدبیر خود عظمت و اهمیت شهدا و جانبازان را در نظام جمهوری اسلامی نشان دادند. چند ماه پس از تاسیس بنیاد نیز جنگ تحمیلی علیه کشورمان آغاز شد که به دنبال آن تعداد کثیری از هموطنان به شهادت رسیدند یا افتخار جانبازی و ایثارگری را به دست آوردند و اهمیت وجود این نهاد بیش از پیش به چشم آمد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بیان اینکه در حال حاضر بیش ۲۲۰ هزار شهید، ۵۶۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، در خصوص نام‌گذاری روز بزرگداشت شهدا گفت: سالروز تاسیس بنیاد شهید با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام روز بزرگداشت شهدا نام گذاری شده است. در چند سال گذشته و در طول دوران فعالیت دولت تدبیر و امید در ایام منتهی به این روز برنامه های متعدد فرهنگی برای شناسایی این روز و آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است.

ایزدی ادامه داد: در سال جاری نیز برنامه های مختلفی به همین منظور پیش‌بینی شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی ایثارگران و مردم، اجرای این برنامه ها به صورت فیزیکی منتفی شد و تلاش شد تا این فعالیت ها از طریق رسانه ها انجام شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص شناسایی جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا به عنوان «شهید خدمت» گفت: مطابق قانون اشخاصی که در مواجهه با دشمن، نیروهای ضد انقلاب و معارض جان خود را از دست می دهند به عنوان شهید محسوب می شوند. شهید خدمت عنوانی است که به عنوان مثال به آتشنشان هایی که در حادثه‌ای مثل پلاسکو جان خود را از دست دادند اعطا می‌شود و شهرداری تهران خانواده های این عزیزان را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر اختصاص مزارهایی در گلزارهای شهدا به این عزیزان است تا به نحوی از فداکاری ها و ایثارگری‌های آنان تجلیل شود. خدماتی نیز توسط دستگاه محل خدمت این عزیزان برای خانواده های آنان در نظر گرفته خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تکذیبیه معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.   افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟