Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید علی ضمیر روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرداری همدان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تاسیسات و اماکن شهری در قالب ۲ دستگاه ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه واترجت، حدود ٦٠ دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی، افزون بر ١٤ گروه با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: این اکیپ ها از دهم اسفند ماه کار ضدعفونی سطح شهر را آغاز کردند.

علی‌ضمیر گفت: تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی جهت معابر و تأسیسات شهری، پارک‌های سطح شهر، بیمارستان ها، بازارهای سرگذر، سبزه میدان و بازارچه موقت پرندگان، همچنین ضدعفونی مخازن زباله استفاده شده است.

وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی باز در سطح شهر، پل های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری با نظارت مستقیم این ستاد انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حدود هفت هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۵۰ جفت دست‌کش بین پاکبانان خدمات شهری توزیع شده است.

علی‌ضمیر اضافه کرد: همچنین فضای بیرونی و داخلی اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی ها به‌صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: حفظ سلامت شهری یک اولویت و وظیفه همگانی است که باید همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و از همه مهمتر شهروندان در این زمینه تلاش کنند.

بگفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده تاکنون ۱۱۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: توزیع شهرستانی مبتلایان به ویروس کرونا شامل ۳۳ تن در همدان، ۲۰ نفر در اسدآباد، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۱ نفر در رزن، هشت نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در بهار، پنج نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: ۲۶۴ تن از افراد بهبود یافته یا مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان ها تحت نظر بودند ترخیص شدند.

بگفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده همچنین چهارهزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها شهرداری همدان ویروس کرونا همدان پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان ویروس کرونا همدان شهرداری همدان ویروس کرونا همدان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین نشست شورای تأمین مسکن استان، افزود: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌ای که تاکنون به همت #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باز آفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

استاندار همدان اظهار کرد: از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم.

وی گفت: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی انجام می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، افزود: در کنار تحقق شعار "جهش‌ تولید با مشارکت مردم" جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه