Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@15:13:51 GMT

دبیر: از زیر تشک موش و گربه مُرده بیرون کشیدیم!

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۲۳۴۹

دبیر: از زیر تشک موش و گربه مُرده بیرون کشیدیم!

رییس فدراسیون کشتی گفت: پزشک جراح حسن یزدانی گفت خدا او را دوست داشت که در آن مقطع مصدوم شد.

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا دبیر که حدود 8 ماه است ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفته، امروز با حضور در برنامه دایره طلایی درباره عملکرد خود در ماههای اخیر و برنامه‌هایش آینده‌اش به صحبت پرداخت.

 

برای پرداخت بدهی‌های سنگین برنامه داریم
زمانی که من فدراسیون را تحویل گرفتم، فدراسیون حدود 60 میلیارد بدهی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی می گویند بخشی از این بدهی مالیاتی است، اما مگر مالیات جزو بدهی نیست؟ وقتی شما حقوق پرداخت می کنی و از کارمند مالیاتش را می‌گیری، باید آن را به اداره مالیات پرداخت کنی. سعی کردیم با برنامه‌ریزی این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. با همه طلبکاران جلسه داشتم و به توافق های خوبی رسیدیم. مثلا یک نمونه بدهی 2 میلیارد و 50 میلیونی به یک آژانس مسافرتی بود که آن را به یک میلیارد و 450 میلیون رساندیم و 600 میلیون تخفیف گرفتیم.
 

 

خدا حسن یزدانی را دوست داشت که آنجا مصدوم شد
اینکه می‌گویند حسن یزدانی و علیرضا کریمی در لیگ مصدوم شدند و نباید در جام باشگاه‌های جهان کشتی می‌گرفتند، حرف درستی نیست. چند هزار کشتی‌گیر در طول سال زحمت می‌کشند و در نهایت 6 نفر به المپیک می‌روند. پس بقیه کشتی‌گیران باید چه کار کنند؟ امیرحسین زارع در همین لیگ شناخته شد. حتی حسن یزدانی وقتی قهرمان جهان شد، به جز جایزه دلاری که از فدراسیون گرفت،‌ دیگر پولی دریافت نکرد، اما در لیگ و جام باشگاههای جهان قراردادهای خوبی بست که حقش هم بود. البته این مصدومیت برای حسن در تمرین رخ داد و دکتر کیهانی گفت 70 درصد زانوی او پاره بوده است. پس خدا حسن یزدانی را دوست داشت که این اتفاق آنجا رخ داد؛‌ وگرنه تا 2 ماه دیگر در تمرین مصدوم می شد. حسن در تمرین با یک کشتی گیر سبک وزن زانویش پاره شد و خدا را شکر الان وضعیت بهتری دارد.
 

 

به خاطر چند نفر لیگ را تعطیل نمی‌کنیم
در لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های جهان 40، 50 میلیارد تومان پول جابجا می‌شود که به همه کشتی‌گیران و مربیان می‌رسد. سال‌های قبل لیگ را در 2 روز جمع می کردند. امسال تلاش کردیم شرایط بهتر شود و ما در 42 روز لیگ را جمع کردیم. برای سال بعد اگر کرونا برنامه‌ها را به هم نریزد، می‌خواهیم لیگ را بلافاصله بعد از المپیک در اواخر مرداد آغاز کنیم و تا آبان‌ماه هم به پایان برسانیم. 10 روز بعد هم جام باشگاههای جهان را برگزار کنیم. لیگ قطعا به چند نفر نمی‌سازد، اما من به خاطر چند نفر نمی توانم نان بقیه را ببُرم. لیگ باعث می شود کشتی حداقل 60 روز نامش بر سر زبان ها بیفتد.
 

 

بودجه کشتی با دلار 3 هزار تومانی بسته شده
جا دارد از وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک به خاطر همراهی و حمایت هایشان تشکر کنم. از قدیم گفته اند در دعوا حلوا پخش نمی کنند. رابطه ما با وزارت ورزش خوب است و در جریان لغو جام جهانی هم وزیر کاملا پای کار بود. با این حال چانه کشتی از قدیم کوچک گرفته شده و سعی داریم آن را بزرگتر کنیم. در طول سال 38، 39 اعزام بین المللی داریم که حداقل هر کدام از آن ها یک میلیارد هزینه دارد. همین فقط 40 میلیارد هزینه برای ما در طول یک سال دارد. این در حالی است که بودجه کشتی از وزارت ورزش 12 میلیارد و از کمیته المپیک 2 میلیارد است. این بودجه با دلار 3 هزار تومانی تصویب شده و الان دلار 15 هزار تومان است. وقتی من نایب رییس کمیته المپیک بودم، 5 میلیارد بودجه به کشتی می دادیم، اما الان با 5 برابر شدن دلار بودجه این فدراسیون 2 میلیارد است!
 

 

از زیر تشک ها موش و گربه مرده بیرون کشیدیم!
روز اولی که در فدراسیون کشتی معارفه شدم، سر تمرین تیم های نوجوانان و جوانان رفتم. وقتی وضعیت خوابگاهها را دیدم، از کشتی گیران عذرخواهی کردم. به آن ها همان روز گفتم قول می‌دهم اردوی بعدی وضع خوابگاهها اینطور نباشد. شاید باورتان نشود، اما زیر جایگاهی که برای تشک‌ها زده بودند، گربه مرده و موش مرده بیرون کشیدیم. باید وضع اتاق بچه ها را می دیدید. یک ماهه سعی کردیم خانه کشتی شماره دو که حالا نامش شهید صدرزاده است را با شرایط بهتری آماده برگزاری اردوها کنیم. خانه کشتی اصلی هم که خود من 20 سال قبل آنجا زندگی می کردم و حمید سوریان هم 10، 11 سال آنجا بوده، اصلا وضع خوبی نداشت. شاید بالای 10 سال بود که ملحفه‌ها عوض نشده بود! خدا کمک کرد و بدون یک ریال بودجه دولتی با هزینه بیش از 17 میلیاردی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی را بازسازی کردیم که حالا به جرات می توانم بگویم بهترین خانه کشتی در دنیاست.

 


خانه کشتی نیمه کاره 60 میلیارد پول می خواهد
یک خانه کشتی هم با هزینه اسپانسر قبلی فدراسیون در نزدیکی دریاچه آزادی ساخته شده و الان نیمه کاره است. متاسفانه طراحی این ساختمان بد است و اگر بخواهد الان کامل شود، 25 تا 30 میلیارد هزینه دارد. اگر هم بخواهیم از نظر کارشناسی آن را درست کنیم و هزار متر زمین کنار آن را هم بسازیم، 30 میلیارد دیگر باید هزینه کنیم. این کار 60 میلیارد پول می خواهد که الان در توان فدراسیون نیست و نیاز به مذاکره با اسپانسر دارد.
 

 

با سوریان و جدیدی دنبال کرسی بین المللی هستیم
از روز اولی که آمدیم، حمید سوریان را آوردیم تا یک کرسی جهانی بگیرد. اقدامات و رایزنی هایی هم انجام دادیم، اما مثل قبلی ها برای یک کرسی نمی توانیم دلار خرج کنیم. 50 درصد اسم حمید سوریان و افتخاراتش ما را به این کرسی نزدیک می کند و 50 درصد دیگر هم فدراسیون می تواند کمک حال باشد. از سوی دیگر عباس جدیدی را برای گرفتن کرسی های آسیایی مدنظر داریم. جدیدی جزو 10 کشتی گیر برتر تاریخ ایران است و قبول کرده که برای این کار پا پیش بگذارد.

کشتی علیرضا دبیر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا کشتی علیرضا دبیر حسن یزدانی خانه کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند

نفرات راه یافته به نیمه نهایی مشخص شدند.

طرفداری | مسابقات پنج وزن دوم چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نفرات راه یافته به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: علی احمدی وفا _ سجاد عباسپور 
پویا ناصر پور _ علی نوربخش 

۶۷ کیلوگرم: امید احمدی _ امیرمحمد یارمحمدزهی
حجت رضایی _ آرمین محب ثابت 

۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب الهی _ علیرضا عبدولی 
محمدرضا حجامی _ غلامرضا فرخی 

۸۷ کیلوگرم: محمد حسین محمودی _ محمد هادی صیدی 
بهروز هدایت _ ابوالفضل پایدار 

۱۳۰ کیلوگرم: رازمیک کردیان _ سید ابوالفضل میرزاده
امیرحسین کریمی _ محمد سروش رنجبر

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد