Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا گفت: تصمیمی درباره قرنطینه استان اصفهان از ستاد مرکزی گرفته نشده است.در بحث قرنطینه باید بحث جغرافیایی مشخص شود و قرنطینه استان به آسانی نیست و به مردم توصیه میشود قرنطینه خانگی را جدی بگیرند که با توجه به شرایط کنونی بهترین راه حل برای مقابله با کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ حجت الله غلامی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در ارتباط با تصمیمات گرفته شده در خصوص تعطیلی صنایع بزرگ گفت: تصمیم گیری تعطیلی برای صنایع بزرگ در حوزه اختیارت رئیس صنعت است. اقدامات خوبی در این راستا قرار گرفته و کلیه افرادی که دارای بیماری خاص بوده و در صنعتی فعایت داشتند به مرخصی رفتند.

وی ادامه داد: مقرر شد صنایعی که نیازهای روزمره مردم را برطرف نمی‌کردند کارگران خود را به حداقل رسانده و صنایعی که  در شهرستان ها فعالیت دارند مجوز دورکاری برای پرسنل صادر کنند. استان اصفهان سعی کرده است صنایع پر جمعیت را به حداقل رسانده به گونه ای که به صنعت استان صدمه نزند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا با بیان اینکه استان اصفهان بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را در زمان تعطیلی مدارس گرفته است؛ تصریح کرد: زمانی که مقدمات امری فراهم نشود اگر اقدامی صورت گیرد آن اقدام نتیجه عکس خواهد داد.  در استان اصفهان ابتدا برای خانواده هدف از تعطیلی مدارس روشن سپس مدارس تعطیل شد و خانواده در خانه در کنار فرزندانشان ماندن و از کلاس های مجازی استفاده کردند.

غلامی با اشاره به تاسیس ایستگاه در ورودی های شهر اصفهان، گفت: 14 ایستگاه پاییش با هدف پاییش و راهنمایی مسافرین در ورودی های شهر اصفهان تجهیز شد. لازمه پیشگیری از سفرهای نوروزی نیازمند مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بود و ستاد ملی این موضوع را مصوب نشده است به همین دلیل نیروهای مجهز شده با هدف غربالگری به کار خود ادامه دادند.

وی با بیان اینکه تصمیمی درباره قرنطینه استان اصفهان از ستاد مرکزی گرفته نشده است و پیشنهاد ما قرنطینه خانگی است، گفت: در بحث قرنطینه باید بحث جغرافیایی مشخص شود و قرنطینه استان به آسانی نیست و به مردم توصیه میشود قرنطینه خانگی را جدی بگیرند که با توجه به شرایط کنونی بهترین راه حل برای مقابله با کرونا است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا ادامه داد: در قرنطینه خانگی نکاتی باید رعایت شود که مهمترین آنها مدیریت خرید بیرون از منزل و یا تامین مایحتاج به صورت آنلاین است.

غلامی ادامه داد: بسته های اقتصادی برای خانواده های کم درآمد و دستگاه هایی که در تولید دچار خسران شده و یا حقوق ثابتی ندارند در نظر گرفته شده است.تا کنون هفت میلیون نفر شناسایی شده‌اند که به سه میلیون نفر از آنها بسته ای حدود دو میلیون تا600هزار تومان  و به 4میلیون باقی مانده وام پرداخت خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان قرنطینه استانداری اصفهان کرونا کروناویروس کرونا را شکست می دهیم مبارزه با کرونا قرنطینه خانگی قرنطینه استان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سوال بزرگ در اولدترافورد؛ چه تصمیمی در انتظار اریک تن هاخ است؟