Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:59:52 GMT

۶۰ درصد از مسافران اتوبوسرانی تهران کاسته شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۲۷۷۳

۶۰ درصد از مسافران اتوبوسرانی تهران کاسته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود ترفع» عصر شنبه در یک نشست خبری گفت: برای مقابله با ویروس کرونا اقداماتی همچون ضدعفونی کردن منظم همه اتوبوس ها را بصورت منظم در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار پوستر آموزشی در اتوبوس‌های پایتخت برای ارتقای آگاهی شهروندان و رانندگان نسبت به بیماری کرونا نصب شده است، گفت: علاوه بر این، تابلوهای ویژه با محتوای پیشگیرانه در اتوبوس‌های بی‌آرتی و ایستگاه‌های آن نیز نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران تاکید کرد:‌در همه تعمیرگاه‌ها و توقف‌گاه‌های اتوبوسرانی نیز اقداماتی جهت ضدعفونی‌ کردن محل انجام می‌گیرد و همه پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گرفته است تا بدون مشکل و خللی جابه‌جایی مسافران انجام شود.

سرفاصله حرکت اتوبوس ها تغییر نکرده است

وی با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها تغییر نکرده است، ‌ گفت: ۶۰ درصد تعداد مسافران اتوبوس کمتر شده ولی با این وجود از همه شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه شدن با اتوبوس شلوغ از سوار شدن بر آن بپرهیزند و منتظر اتوبوس بعدی بمانند.

ترفع در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از اتوبوس‌های بخش خصوصی به دلیل کمبود مسافر پایانه‌ها را ترک کرده‌اند، گفت: در بخش خصوصی هزینه‌ها با راننده و شرکت مربوطه است و این افراد از اتوبوسرانی شهرداری یارانه نمی‌گیرند. ما سعی کرده‌ایم  این اتوبوس‌ها در پایانه‌ها به فعالیت‌شان ادامه دهند ولی احتمال اینکه فعالیت‌شان متوقف شده باشد وجود دارد.

وی افزود: البته این مشکل به ندرت ایجاد شده و ما تلاش می‌کنیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم ولی باید توجه داشت که باید تقاضای سفر باشد تا راننده راغب شود در بخش خصوصی فعالیت کند.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه برخی از شهروندان نظافت اتوبوس را با ضدعفونی کردن آن یکسان می‌دانند، گفت: این موضوع دو مسأله جداگانه است. اتوبوس‌های پایتخت بسیار فرسوده‌اند و تعداد زیادی از آنها عمر بالای ۱۲ سال دارند.

به گفته وی، ‌برخی گمان می‌کنند با ضدعفونی کردن اتوبوس باید تغییر اساسی در ظاهر آن ایجاد  شود در حالی که این چنین نیست.

رانندگان اتوبوس ماسک و دستکش ندارند

ترفع در مورد توزیع ماسک و دستکش بین رانندگان اتوبوس نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از ۲۴ روز از بروز کرونا در پایتخت می‌گذرد ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم ماسک و دستکش برای رانندگان تهیه کنیم و بابت این مسأله به شدت شرمنده آنها هستیم.

وی افزود: رانندگان اتوبوس در خط دوم مواجه شدن با کرونا پس از کادر درمانی قرار دارند و روزانه با تعداد زیادی مسافر مواجهند که نیاز به ماسک و دستکش برای آنها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: هر چند که منابع کافی برای تأمین ماسک و دستکش وجود داشته ولی نتوانسته‌ایم آن را از بازار تهیه کنیم. مکاتباتی با دولت و هلال‌احمر شده ولی آنها می‌گویند کادر درمانی در اولویت قرار دارند.

وی در مورد سنجش سلامت رانندگان اتوبوس نیز گفت:‌ این اقدام از طریق تب‌سنج دیجیتال در برخی از پایانه‌ها و ایستگاه‌ها انجام می‌گیرد ولی برای بخش خصوصی تجهیزات مورد نیاز نیست ولی از آنها خواهش کرده‌ایم که اگر با علائمی از کرونا مواجه هستند از اشتغال به کار بپرهیزند.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی کرونا، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان باخته و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

استان تهران با تعداد 3 هزار و 323 فرد مبتلا به ویروس کرونا یکی از کانونهای اصلی شیوع این بیماری در کشور است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران پروندهٔ خبری مجله تصویری کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ویروس کرونا شرکت واحد اتوبوسرانی تهران رانندگان اتوبوس ماسک و دستکش ویروس کرونا اتوبوس ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صبح دیروز(۱۰اردیبهشت) بروز یک مشکل فنی در خط۵ متروی تهران، سرویس‌دهی به مسافران این خط را با اختلال روبه‌رو کرد. در پی این اتفاق شرکت بهره‌برداری مترو اعلام کرد که به‌علت اختلال پیش آمده در سیستم علائم خط۵ متروی تهران (صادقیه)، برای حفظ ایمنی مسافران و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی تا اطلاع ثانوی اعزام قطارهای تندرو از ایستگاه گلشهر انجام نمی‌شود و در این مدت اعزام تمام قطارها در این خط به‌صورت عادی انجام خواهد شد. با توجه به بروز این حادثه، علاوه بر توقف حرکت قطارهای سریع‌السیر، مسافرگیری قطارهای عادی هم با سرعت کم پیش رفت و سرفاصله حرکت قطارها از ۱۵دقیقه کمی افزایش پیدا کرد. با توجه به این موضوع و سرویس‌دهی به مسافران، شرکت اتوبوسرانی هم پای کار آمد.

بیشتر بخوانید: مرگ تلخ یک شهروند در متروی تهران + عکس

روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران درخصوص اختلال پیش‌آمده در خط۵ مترو، از بررسی علت این موضوع خبر داد و گفت: «صبح روز دوشنبه در خط۵ شاهد اختلال بودیم که دلایل آن در دست بررسی است تا علل این اتفاق شناسایی شود.»

دلیل توقف اعزام قطارها

همچنین شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از مسافران خط۵، توضیحات تکمیلی در این زمینه ارائه کرد: «صبح دوشنبه به‌دلیل بروز اختلال در خط۵، اعزام قطارهای تندرو متوقف شد که با تلاش بی‌وقفه همکاران فنی، این اختلال به‌طور موقت رفع و تلاش شد تا اعزام‌های تندرو مجددا از سرگرفته شود، اما به‌منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر، حفظ ایمنی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم، اعزام این قطارها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. بنابراین با توجه به اینکه زمان لازم برای بررسی‌های ایمنی دقیقا مشخص نیست، اطلاعات تکمیلی درخصوص از سرگیری اعزام قطارهای تندرو و رفع مشکل در خط۵، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.»
درخصوص دلیل اصلی این ماجرا خبر می رسد برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، ته‌سیگار های خود را در داخل محوطه ریخته بودند و پیمانکار نظافت ایستگاه هم در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته‌سیگارها را داشت تا در دید مسافر نباشد اما متاسفانه آتش به کابل‌های سیگنالینگ رسیده و موجب قطعی آن شده است.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228977 برچسب‌ها متروی تهران

دیگر خبرها

  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد