Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- یکی از اعضای سابق کمیسیون تسلیحات بیولوژیک سازمان ملل می‌گوید کرونا ویروس نمی‌تواند محصول طبیعت باشد و احتمال اینکه در محیط آزمایشگاه ساخته شده باشد؛ به واقعیت نزدیک‌تر است.

به گزارش  تاپ نیوز، «ایگور نیکولین» کارشناس نظامی روس و عضو سابق کمیسیون تسلیحات بیولوژیک سازمان ملل متحد می‌گوید احتمال اینکه کرونا ویروس یک محصول آزمایشگاهی باشد؛ زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، خصوصیات ویروس چنین فرضیه‌ای را تقویت می‌کند و این احتمال که ارتش آمریکا ویروس را به شهر ووهان چین (اولین مرکز شیوع بیماری) آورده باشد؛ زیاد است.

با این حال وی تاکید کرد تعیین اینکه این ویروس کجا ایجاد شده مشکل است، اما اینکه ساخته دست بشر است، امری واضح است.

وی افزود: این ترکیبی از کرونا ویروس مار، کرونا ویروس خفاش، ترکیبات اچ آی وی و همچنین گلیکوپروتئین است حال آنکه چنین ترکیبی نمی‌تواند محصول طبیعت باشد.

اظهارات این عضو سابق کمیسیون تسلیحات بیولوژیک سازمان ملل در حالی منتشر می‌شود که همزمان با تشدید جنگ لفظی میان مقامات پکن و واشنگتن بر سر موضوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی گسترده آن بر بازار‌های مالی جهان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد: این احتمال وجود دارد ارتش آمریکا ویروس کرونا را به شهر ووهان آورده باشد.

این اظهارنظر جنجالی موجب احضار سفیر چین به وزارت خارجه آمریکا شد.

گفتنی است این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که مقامات پکن از اتهام زنی مکرر مقامات آمریکا مبنی بر تعلل چین در مواجهه به موقع با این ویروس به شدت آزرده خاطر هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)

 در جنگل‌های بارانی هوندوراس، مجموعه کوچکی از خفاش‌های سفید هوندوراس وجود دارند که چادر خودشان را می‌سازند. 

به گزارش فرادید، نام علمی خفاش سفید هوندوراسی «اکتوفیلا آلبا» (Ectophylla alba) است و نامش در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان گونه تقریباً در معرض خطر قرار گرفته است. طول این حیوان به طور متوسط فقط ۳.۷ تا ۴.۷ سانتی‌متر و وزن آن‌ها فقط حدود ۶ گرم است. این حیوان فقط در آمریکای مرکزی در هوندوراس، کاستاریکا، نیکاراگوئه و پاناما یافت می‌شود. 

خفاش سفید هوندوراسی بخشی از خانواده خفاش برگ‌بینی است که شامل ۱۷ گونه می‌شود که هشت گونه از آن‌ها منحصراً در چادرهای ساخته‌شده از برگ زندگی می‌کنند. 

خفاش‌های سفید برای ساختن چادر، برگ گیاهانی از جنس گل خرچنگی را پیدا می‌کنند و آویزان می‌شوند تا خانه‌ای عالی درست کنند که هم در آن زندگی کنند و هم خودشان را از دید شکارچیان مخفی کنند. 

خفاش‌ها در گروه‌های ۲ تا ۱۵ نفره، شامل مادر و فرزندان و همچنین بزرگسالان غیرمرتبط می‌خوابند. نور خورشید وقتی به این برگ‌های زنده می‌تابد، سبب می‌شود خفاش‌ها سبز به نظر برسند، بنابراین آن‌ها به طور طبیعی در برابر شکارچیان استتار می‌شوند. 

این خفاش‌ها همانطور که از نامشان پیداست، کوچک، کرکی و سفید هستند، اما زال نیستند، بلکه صورت، پاها و بال‌های نارنجی‌زرد روشن دارند. آن‌ها در غذا خوردن مشکل‌پسند هستند و فقط انجیر گونه Ficus colubrinae را می‌خورند. پوست انجیر حاوی یک رنگدانه زرد کاروتنوئیدی به نام لوتئین است که احتمالاً عامل رنگ زرد آن‌هاست. 

رژیم غذایی این خفاش‌ها که تقریباً فقط انجیر است به آن‌ها این رنگ متمایز را داده است

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد نرهایی که وضعیت بدنی بهتری دارند، بینی‌های زرد روشن‌تری دارند. این تمایز نشان‌دهنده دو رنگ بودن جنسی در این گونه خفاش است. 

متأسفانه، با توجه به رژیم غذایی بسیار محدود و ترجیحات لانه‌ای این خفاش‌ها، حافظان محیط زیست نگران این هستند که منابع غذایی و سرپناه آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت