Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:02:47 GMT

مادر باردار روستایی در تکاب از میان کولاک نجات‌یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۳۶۴۷

مادر باردار روستایی در تکاب از میان کولاک نجات‌یافت

حبیب‌الله شیوخی شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و کولاک شدید شب گذشته در روستای آرپاچایی منطقه دورافتاده و سخت‌گذر اوریات بخش تخت سلیمان تکاب موجب شد، خانواده این مادر باردار ۴۱ ساله اهل این روستا نتوانند وی را به بیمارستان برسانند.

وی با بیان اینکه این خانواده روستایی جهت اعزام و کمک‌رسانی به مادر باردار با ستاد مدیریت بحران تکاب تماس گرفته و درخواست امداد رسانی کردند اظهارداشت: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب بلافاصله به این منطقه سخت‌گذر اعزام شده و راه دسترسی به روستای آرپاچایی در ۶۵ کیلومتری مرکز شهر تکاب را برف‌روبی و پس از هفت ساعت بازگشایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوخی ادامه داد: پس از بازگشایی این محور روستایی، اکیپی از امدادگران و تیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان با آمبولانس مجهز هلال احمر به این روستا اعزام شده و این مادر باردار را در صحت و سلامت کامل به بیمارستان شهدای این شهرستان منتقل کردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب بیان کرد: حضور سریع راهداران، امدادگران هلال احمر و تیم پزشکی جهت امداد رسانی به این مادر باردار با وجود نامناسب بودن وضعیت تردد در محور سخت‌گذر منطقه اوریات موجب رسیدگی به موقع به وضعیت جسمی وی شده و این مادر باردار هم اینک در بیمارستان شهدا تکاب تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

با ورود سامانه بارشی جدید به منطقه، بارش باران نیز تکاب را فراگرفته که در ارتفاعات و مناطق روستایی این بارش‌ها به صورت برف است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر و با جاده‌های برف‌گیر و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و زمستان‌هایی پربارش، طولانی و طاقت‌فرسا دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بارش برف سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بارش برف سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکاب بارش برف سازمان امداد و نجات هلال احمر مادر باردار سخت گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز