Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@07:47:59 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۳۸۴۶

پنج رویداد جهان

رواج درمان‌های خرافی

همزمان با شیوع کرونا، شیوع درمان‌های ابداعی با مواد طبیعی یا ترکیبی که مدعی می‌شود خاصیت درمانی آنتی­ کرونایی دارد رواج یافته است و هرچه سازمان بهداشت جهانی و مسئولان بهداشتی هر کشور اعلام می‌کند تأثیرات ادعایی اثبات نشده است، گوش برخی‌ها بدهکار نیست. از جمله در خود چین که عنوان شده بود سیر به‌دلیل خاصیت ضد میکروبی می‌تواند در برابر کرونا نقش محافظتی داشته باشد و همین باعث شد زنی به‌دلیل خوردن یک کیلو و نیم سیر خام دچار التهاب شدید گلو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه ابداعی دیگر مکمل معدنی «ام‌ام‌اس» حاوی دی‌اکسید کلر بود که از سوی جوردن ساتر، شخصیت یوتیوبی تبلیغ شد. این در حالی است که سازمان غذا و بهداشت امریکا (اف‌دی‌ای) نسبت به خطرات نوشیدن ام‌ام‌اس هشدار داده است. مصرف نقره کلوئیدی در برنامه تلویزیونی یک کشیش مطرح شد.

---

ترامپ تست می‌دهد

پس از آنکه فابیو واینگارتن، دستیار رئیس‌جمهوری برزیل کرونا مثبت اعلام شد دونالد ترامپ که با این فرد روبه‌رو شده بود زیر فشار قرار گرفته که از توصیه وزارت بهداشت دولت خودش پیروی کند و ضمن موافقت با انجام تست کرونا، خود را برای دست کم ۱۴ روز قرنطینه کند. رئیس جمهوری امریکا بالاخره موافقت کرده تست کرونا بدهد اما گفته نیازی به قرنطینه شدن ندارد. هیأت همراه رئیس‌جمهوری برزیل علاوه بر دیدار با دونالد ترامپ و مایک پنس، با ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور، جرد کوشنر، همسر ایوانکا و رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ هم دیدار کرده و عکس یادگاری گرفته بودند.  اگرچه پایگاه خبری هیل اعلام کرد «ایوانکا ترامپ» که هفته گذشته با «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا ــ که به‌تازگی تست کرونای وی مثبت اعلام شده است ــ دیدار کرده بود، در حالت قرنطینه خانگی قرار گرفته است، اما معاون دفتر رسانه‌ای کاخ سفید مدعی شد که پزشکان کاخ سفید به ایوانکا ترامپ گفته‌‌اند که نیازی به قرنطینه خانگی ندارد.

 

روزشمار پایان کرونا در چین

مقام‌های دولت چین آمار تازه‌ای از میزان ابتلا، مرگ و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ارائه دادند؛ آماری که از افزایش روند درمان مبتلایان حکایت دارد. کمیسیون ملی بهداشت چین از ثبت ۱۳ مورد تازه فوت ناشی از ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. طبق اعلام این نهاد، فوتی‌های این ویروس در چین به 3 هزار و 189 نفر رسیده است. تعداد کل مبتلایانی که بعد از درمان از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، به 65 هزار و 541 نفر افزایش یافته و 12 هزار و 94 مبتلا هم در حال درمان هستند.

 

دورکاری همگانی

با گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف برای مقابله با آن محدودیت‌های جدیدی وضع کرده‌اند. سازمان ملل متحد به دلیل شیوع ویروس کرونا از همه کارکنانش در مقر این سازمان در نیویورک خواست تا ۱۲ آوریل از راه دور به کار خود بپردازند. مسئولان صندوق بین‌المللی پول نیز از کارمندان این نهاد خواستند تا اطلاع ثانوی دورکاری کنند.

--- ادرار پارتی هندوها برای کرونا!  از آنجایی که بسیاری از هندوها معتقدند گاو حیوان مقدسی است و برخی معتقدند که نوشیدن ادرار گاو خواص دارویی دارد، گروهی از هندوها امروز (شنبه) میزبان میهمانی به صرف نوشیدن ادرار گاو بودند چرا که معتقدند ادرار گاو از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این در حالی است که کارشناسان بارها تأکید کرده‌اند که ادرار گاو بیماری‌هایی چون سرطان را درمان نمی‌کند و هیچ سندی دال بر اینکه ادرار گاو می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند، وجود ندارد. با این حال میهمانی مذکور به میزبانی گروهی موسوم به «اتحادیه هندوهای کل هند» در مقر این گروه در دهلی نو برگزار شد که در آن 200 نفر شرکت داشتند و سازمان‌دهندگان امیدوارند میزبان میهمانی‌های مشابهی در دیگر نقاط هند باشند. اوم پراکاش، یکی از اشخاص شرکت‌کننده در این میهمانی گفت: ما 21 سال است که ادرار گاو می‌نوشیم. ما همچنین در مدفوع گاو حمام می‌کنیم. ما هرگز لزوم استفاده از داروهای انگلیسی را احساس نکرده‌ایم. چاکراپانی ماهاراج، رئیس اتحادیه هندوهای کل هند در حالی که قاشقی پر از ادرار گاو را در نزدیکی صورت یک کاریکاتور ویروس کرونا گرفته بود، برای عکاس‌ها ژست می‌گرفت. رهبرانی از حزب ناسیونالیست هندو نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز از استفاده از ادرار گاو به‌عنوان یک دارو و درمانی برای سرطان حمایت کرده‌اند. یکی از رهبران ایالت آسام واقع در شمال شرق هند اوایل ماه جاری میلادی به قانونگذاران گفته بود که ادرار و مدفوع گاو می‌تواند برای درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد!  

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ادرار گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • درمان بی‌اختیاری ادرار در سالمندان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند