Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@10:52:01 GMT

طی یک هفته گذشته ۵ هزار مسافر وارد شیراز شده اند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۴۰۰۸

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در صحن علنی شورای اسلامی شهر در تشریح نامه مشترک با رییس شورای شهر به وزیر راه گفت: با توجه به ورد مسافران به شیراز از مراجع ذی صلاح می خواهم بر روند اجاره خانه های مبله نظارت بیشتری کنند تا اقدامات شهرداری درخصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بی اثر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از همراهی رییس و اعضای شورای شهر افزود: از ابتدای شیوع کرونا در ایران، شهرداری شیراز برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای پیشگیری از شیوع این ویروس داشت.

شهردار شیراز توقف خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی را یک اقدام صحیح و به موقع برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا دانست و گفت: طی یک هفته گذشته با افزایش سرفاصله متروها و کاهش تدریجی خدمت رسانی اتوبوسرانی اقدام به توقف ناوگان حمل و نقل عمومی بدون کمترین تنش کردیم.

وی با اشاره به جلسه ویدیوکنفرانسی امروز معاون عمرانی وزارت کشور با معاونین فنی و عمرانی کلانشهرها اضافه کرد: در این جلسه تجربه شیراز در زمینه توقف خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی به سایر شهرهای درگیر ویروس کرونا همچون اصفهان، تهران، مشهد و رشت ارائه شد.

اسکندرپور با اشاره به سایر اقدامات شهرداری شیراز درخصوص کاهش حضور شهروندان و پرسنل در سطح شهر افزود: علاوه بر اقدامات مهم پیشین همچون ضدعفونی کردن معابر، طی روزهای گذشته تعطیلی و خاموشی نورپردازی بوستان های سطح شهر، تعطیلی پروژه های عمرانی مناطق، کاهش نیروی انسانی ستادی شهرداری شیراز از هشت هزار نفر به دو هزار نفر و به حداقل رسیدن پرسنل شهرداری از فردا را انجام داده است.

شهردار شیراز همچنین در این جلسه از مدیران و کارکنان مجموعه شهرداری که طی هفته های اخیر تا پاسی از شب در سطح شهر به منظور ضدعفونی معابر حضور داشتند، تشکر کرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان مسافران ناوگان حمل و نقل ویروس برنامه ریزی شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد

ایسنا/فارس فرماندار شیراز با اشاره به راهکارهای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: به نظر می‌رسد که مشارکت مردم در جهت ایجاد جهش تولید و برخی مسائل اقتصادی، باید به صورت مستقیم باشد تا هر کسی متناسب با توانمندی خود بتواند وارد این عرصه شود.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تفاوت شعار امسال با شعار سال‌های قبل، بحث مشارکت مردم است.

وی، نسخه ورود مردم در تمام فعالیت‌های مرتبط با حاکمیت کشور را نسخه شفابخشی دانست که در ۴۵ ساله عمر انقلاب اسلامی همواره موفق‌آمیز بوده است و افزود: در هرجا از مشارکت مردم استفاده کردیم، صد درصد موفق بودیم.

شیبانی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب در تمام سنوات گذشته شعار سال را به مسائل تولید و اشتغال اختصاص دادند، اما همان‌طور که در فرمایشاتشان هم مطرح است، آن چیزی که مورد انتظار مردم است، به صورت کامل محقق نشده است.

فرماندار شیراز با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال بحث ورود عامه مردم را برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مطرح کردند، به تبیین نکاتی در این رابطه پرداخت و گفت: وقتی بحث ورود مردم به فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی مطرح می‌شود، اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود همان نسخه شرکت‌های تعاونی است.

وی اضافه کرد: نسخه شرکت‌های تعاونی در جای خودش یکی از ارکان فعالیت‌های اقتصادی ماست که در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده است اما به نظر می‌رسد که مشارکت مردم در جهت ایجاد جهش تولید و برخی مسائل اقتصادی، باید به صورت مستقیم به فعالیت‌های تولیدی باشد یعنی باید تک تک مردم در حد توان و بضاعت و تحمل و امکان، در تک تک فعالیت‌های اقتصادی شرکت کنند.

شیبانی افزود: منظور این نیست که سرمایه کوچک و خرد برای تأمین منابع مالی یک تولیدی یا رویداد انجام شود که این هم در جای خود درست است، اما منظور آن است که هر کسی در حد توان خود وارد پروسه تولید شود، به عنوان مثال چیزی که عامه مردم درگیر آن هستند، فعالیت‌های صنایع دستی است.  

فرماندار شیراز تصریح کرد: در بحث صنایع دستی، باید به این سمت برویم که منابع مالی هر کدام از افراد یکی شود و یک فعالیت مرتبط با تولید راه‌اندازی شود. به عنوان مثال اگر یک خانم توان قالی‌بافی دارد حتی اگر در یک روستای دورافتاده هم باشد، باید موانع کار برایش برطرف شود تا بتواند شخصاً و رأسا به فعالیت بپردازد و منابع مالی آن تأمین شود تا بتواند وارد کار تولیدی شود و این مسئله هم در گرو این نباشد که باید شرکت یا سازمان تأسیس کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین اگر کسی فعالیت دانش بنیاد داشته باشد، موانع پیش پای او را برطرف کنیم تا بتواند وارد فعالیت تولیدی شود، گفت: اگر بحث تولیدی و اقتصاد عمومی را فراگیر کنیم که همه در حد توانایی و تجربه و دانش خود به صورت فردی و شخصی وارد این قضایا شوند، بسیاری از مشکلات خرد جامعه از جمله بحث اشتغال حل خواهد شد.

فرماندار شیراز یادآور شد: بحث راه‌اندازی صنایع تبدیلی در یک خانواده می‌تواند مسئله اشتغال فرزندان یا حتی اطرافیان آنان را برطرف کرده و مشکلات اقتصاد آنان را حل کند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت