Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@12:40:37 GMT

مرز رسمی پرویزخان بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۴۱۶۷

خرداد: فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در مرز رسمی پرویزخان از سوی اقلیم کردستان عراق به منظور مقابله با بیماری کرونا از ساعت هشت امشب (شنبه ۲۴ اسفندماه) به مدت ۴۸ ساعت متوقف شد.
به گزارش خرداد، مرادعلی تاتار شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم توسط مسوولان اقلیم کردستان به گمرک پرویزخان ابلاغ شده و از ساعت هشت امشب هیچ گونه فعالیت تجاری و بازرگانی در این مرز رسمی تا ۴۸ ساعت آینده به مدت ۲ روز انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: پس از اتمام این ۲ روز، در خصوص بازگشایی و یا تداوم تعطیلی فعالیت مرز رسمی پرویزخان تصمیم گیری خواهد شد.
فعالیت مرزهای خسروی و سومار در استان کرمانشاه نیز از یکشنبه هیجدهم اسفندماه به مدت یک هفته توسط دولت عراق به منظور مقابله با ویروس کرونا متوقف شده بود که طبق اعلام دولت عراق  بازهم به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.
وی اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز خسروی و ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود.
مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.نزدیکی فرهنگ ۲ منطقه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهمترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این مرز رسمی است.پرویزخان اکنون یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشور است که ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی کشور به عراق را به خود اختصاص داده و نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار این کشور همسایه دارد.مرز پرویزخان که در مسیر راه ابریشم قرار دارد، نزدیکترین راه ارتباطی از طریق عراق و سوریه به طول ۹۰۰ کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در زمان کنونی که کشور عراق در زمینه زیرساخت ها و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد بهترین مسیر برای سرمایه گذاری در این کشور و کردستان عراق است.شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) صادر می شود.همچنین روزانه به طور میانگین ۶۰۰ دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان، وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد.
مرز سومار در فاصله ۶۷ کیلومتری گیلانغرب و ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که ۱۵ کیلومتر با سومار فاصله دارد.پارسال یک میلیون و ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیون و ۲۴۲ هزار دلار از مرز سومار به عراق صادر شده است.بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود برچسب ها: مرز پرویزخان

منبع: خرداد

کلیدواژه: مرز پرویزخان اقلیم کردستان عراق مرز رسمی پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم گفت: برای معلمان عزیزی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفتیم و تا سقف ۳۰ گیگابایت می‌توانند رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در شاد هستند، فعال می‌شود و نیازی به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در همین دولت کلید خورد، اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام دهیم که پایگاه بسیار راهبردی و استراتژیکی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار،بسیار پایگاه استراتژیک و راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • جاده چالوس بسته است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان