Web Analytics Made Easy - Statcounter

هافبک پرتغالی شیاطین سرخ از تاثیر سولسشر بر روی بازی خود صحبت می کند.

طرفداری- ماه گذشته بود که برونو فرناندز، هافبک پرتغالی اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد پیوست و از زمان حضور خود در این باشگاه، منچستریونایتد نتایج بسیار درخشانی را کسب کرده است.

به گزارش اسکای، از زمان پیوستن برونو فرناندز به منچستریونایتد، این تیم در هیچ مسابقه‌ای متحمل شکست نشده است و در 10 بازی قبلی خود در تمامی رقابت ها شکست ناپذیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از فرناندز درباره پیوستن به منچستریونایتد و تاثیر فوق العاده بر روی نتایج این تیم سوال شد که او پاسخ داد:

این تصمیم آسان بود زیرا هنگامی که فرصتی برای آمدن به اینجا داشتم، به هیچ چیز دیگری دقت نکردم. من با مسئولان اسپورتینگ در این رابطه صحبت کردم و آن ها نیز قبلا مذاکراتی را با باشگاه منچستریونایتد درباره انتقال من داشته‌اند و هنگامی که آن ها (مسئولان اسپورتینگ) با من صحبت کردند به آن ها گفتم که انتخاب اول من منچستریونایتد است و این همان چیزی است من در دوران حرفه‌ای خود در فوتبال به آن نیاز دارم. من یک ماه است که در این باشگاه حضور دارم. به نظر من ما تفکرات یکسانی با یکدیگر داریم و تشنگی زیادی برای پیروز شدن و بهتر و بهتر شدن در هر بازی داریم.

در ماه گذشته بازی های خیلی خوبی داشتیم و من فکر می کنم که بعد از برونو، می توانیم درباره شروع جدید تیم در نتیجه گیری صحبت کنیم! اما این (شروع جدید تیم) مربوط به برونو نیست بلکه مربوط به تمامی اعضای تیم است. تیم نیاز به تمرکز درست و تصمیمات صحیح و به موقع در هر بازی دارد و من فکر می کنم اگر برونو هم به تیم نمی آمد، منچستریونایتد همین پیروزی ها را نیز کسب می کرد زیرا یک بازیکن نمی تواند یک تیم را تغییر دهد. تیم وقتی تغییر می کند که همه باهم به طرف یک هدف یورش ببرند. وقتی که من به این باشگاه آمدم، مشاهده کردم که تمامی اعضای تیم برای یک هدف در حال جنگیدن هستند و برای برنده شدن در بازی ها در حال بهتر شدن هستند و من هم بازیکنی دیگر از این تیم هستم که در حال کمک به تیم هستم.  

هواداران منچستریونایتد برای فرناندز از زمان حضورش در این باشگاه، شعر و سرود جدیدی را درست کرده‌اند و در حال حاضر فرناندز سرود مخصوص به خود را دارد که برای هر فوتبالیسیتی یک افتخار محسوب می شود. از فرناندز سوال شد که چرا هواداران منچستریونایتد با وجود گذشت فقط یک ماه، برای او سرودی جدید را درست کرده‌اند که او پاسخ داد:

نمی دانم اما چنین چیزی خیلی خوب است. حمایتی که من از روز اول از سوی هواداران کسب کردم بسیار شگفت انگیز است. من بعد از اتمام اولین بازی‌ام برای منچستریونایتد، به آن سرودی که آن ها برای من می خواندند گوش کردم و با خودم فکر کردم که: "من فقط دو روز است که در اینجا حضور دارم و آن ها از قبل، سرودی را برای من آماده کرده بودند." من باید چیزی را به هواداران ارائه می دادم، نه به این دلیل که آن ها برای من سرود می خواندند بلکه آن ها از من حمایت می کنند تا به هم‌تیمی های خود کمک کنم و به منچستریونایتد کمک کنم تا اوضاع بهتر شود.

من باید به همان اندازه‌ای که هواداران مرا دوست دارند، آن ها را دوست داشته باشم زیرا عشقی که در ماه اول حضورم در اینجا نسبت به من نشان دادند خیلی خوب بود. اگر من حمایت آن ها را نداشته باشم، انجام تمامی کارها برای من دشوار خواهد شد. حمایت آن ها بر روی اعتماد به نفس و کاری که من می خواهم انجام دهم موثر است زیرا کارهای من با توپ ریسک زیادی را به همراه دارد و من باید از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشم. شما باید ریسک کنید و شما ممکن است در انجام کارهای ریسکی شکست بخورید اما هواداران در ورزشگاه حضور دارند تا از شما حمایت کنند و به شما فشار می آورند تا یک بار دیگر این کار را انجام دهید.

 فرناندز بیش از یک ماه است که زیر نظر اوله گونار سولسشر، سرمربی منچستریونایتد کار می کند. از فرناندز درباره تاثیر سولسشر بر روی بازی‌اش سوال شد که او پاسخ داد:

این کار بسیار دشوار است زیرا من فقط یک ماه زیر نظر او کار کرده‌ام اما اوله همیشه به جزئیات توجه می کند و این برای من مهم است زیرا این (توجه به جزئیات) چیزی است که باعث تغییر فوتبال می شود و اوله همواره به دنبال جزئیات است. در حال حاضر همه سرمربیان واقعا خوب هستند. سرمربیان به یکدیگر نگاه می کنند و از یکدیگر یاد می گیرند، بنابراین پیروزی در بازی ها بسیار دشوار است. اکنون شما ویدیوهایی را دارید و اکثر تیم ها (با استفاده از آن ویدیوها) می دانند که شما چه کاری را انجام خواهید داد، توپ را در کجا قرار خواهید داد و در کدام قسمت های زمین حریف را تحت فشار قرار خواهید داد بنابراین فوتبال سخت و سخت‌تر می شود. به نظر من اوله در این مورد (آنالیز حریف) بسیار خوب است. او در گذشته فوتبالیست بوده است بنابراین می داند که چه زمانی باید با بازیکنان صحبت کند، چه زمانی باید حرف های خوبی را به بازیکنان بزند و گاهی اوقات نیز باید شما را تحت فشار قرار دهد تا عملکرد شما بهبود یابد. من فکر می کنم که اگر شما سابقه‌ای را در فوتبال داشته باشید (فوتبالیست بوده باشید) این چیزها را بهتر از کسی که سابقه‌ای در فوتبال نداشته می فهمید.

 

اما گاهی اوقات شما سرمربیانی را دارید که در گذشته هرگز فوتبال بازی نکرده‌اند اما آن ها نیز این چیزها را می دانند. در کل من فکر می کنم که دانستن هر چیزی راجع به فوتبال به مربیان بستگی دارد اما سولسشر دقت زیادی را نسبت به این نکات دارد. سولسشر یک سرمربی کمال گرا است و بیشترین چیز را می خواهد که این غیر ممکن است اما او سعی می کند چیز های بیشتر و بیشتری را از ما بخواهد. به نظر من نقش سرمربی برای بازیکن جدیدی که وارد تیم می شود بسیار مهم است. برای من، این (نقش سرمربی) خیلی مهم بود زیرا شما باید احساس صمیمیت زیادی را با طرف مقابل خود داشته باشید. هنگامی که شما باشگاه خود را تغییر می دهید و اگر این یک تغییر بزرگ باشد و از یک کشور دیگر به باشگاه بزرگ با بازیکنان بزرگ می آیید، باید آمادگی کافی را باشید. وقتی که من به اینجا آمدم، سرمربی نقش بسیار مهمی را داشت اما بیشتر از سرمربی، هم تیمی های من نقش تاثیر گذارتری را داشتند زیرا هنگامی که با هم تیمی های خود صمیمی باشید، وضعیت برای شما خیلی بهتر و آسان‌تر می شود.  

قسمت دوم مصاحبه مفصل برونو فرناندز نیز به زودی منتشر می شود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: برونو فرناندز من فکر می کنم برای من بر روی یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • مناظره داغ روی کین و ایان رایت؛ آیا برونو فرناندز کاپیتان مناسبی برای منچستریونایتد است؟
  • درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!
  • برد پرگل منچستر برابر قعرنشین با درخشش برونو
  • تن هاخ: مقابل شفیلدیونایتد عملکرد بسیار خوبی داشتیم؛ برونو فرناندز در فرم ایده‌آلی قرار دارد
  • گل دوم و دیدنی برونو فرناندز به شفیلدیونایتد (منچستریونایتد 3-2 شفیلدیونایتد)
  • گل برونو فرناندز به شفیلدیونایتد از روی نقطه پنالتی (منچستریونایتد 2-2 شفیلدیونایتد)
  • کسب جام در اولین سال حضور بازیکن ایرانی در قطر
  • نامزدهای بهترین بازیکن ماه آوریل 2024 لالیگا
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱