Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین جلسه کمیته نظارت و کنترل بر اقدامات پیشگیرانه امروز شنبه، بیست و چهارم اسفند با حضور نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مدیران معاونت روابط کار و معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد.

شاکرمی ضمن اشاره به ضرورت تشکیل این کمیته گفت: نمایندگان حاضر در نشست گزارشی از اقدامات پیشگیرانه انجام شده در برابر ویروس کرونا را ارائه نمودند و در ادامه بر اساس پیشنهادات ارائه شده اعضا نسبت به مواردی بحث و تصمیماتی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست مقرر شد معاونت فرهنگی و اجتماعی با استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی و همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص تهیه انیمیشن، فیلم و چاپ نشریه در جهت اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی نسبت به اقدام پیشگیرانه در محیط‌های کارگری اقدامات لازم را به عمل آورند.

شاکرمی تصریح کرد: بر اساس مصوبات این نشست قرار بر این شد که با سیاست حفظ تولید نسبت به پیشنهاد تقلیل نیروی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی با استفاده از روش‌های دورکاری و اعطای مرخصی و توزیع نیروی کار در شیفت‌های متفاوت کاری اقدام شود. در صورت نیاز نسبت به تعطیلی بخش‌هایی از فعالیت غیر ضروری بنگاه‌ها با همکاری کمیسیون‌های کارگری شورای تأمین استانداری نیز اقدام می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق تصمیمات گرفته شده در این نشست قرار بر این شد که "فرهاد شیخی " مشاور معاونت روابط کار به عنوان رابط این کمیته با مناطق آزاد و دبیر کمیته نسبت به پیگیری مصوبات و دستورالعمل‌های این کمیته در مناطق آزاد همکاری و اقدامات لازم را به عمل آورند.

شاکرمی اضافه کرد: مقرر شد مدیرکل بازرسی کار با همکاری مدیران کل اجتماعی و فرهنگی نسبت به فعال سازی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارخانجات و خانه‌های بهداشت کارگری به عنوان پل ارتباطی بنگاه‌های اقتصادی و ناظرین مقیم در کارخانجات و این کمیته اقدام کند.

وی گفت: در این نشست مقرر شد نسبت به تشدید بازرسی‌ها در کارگاه‌ها در خصوص فرستادن تمام کارگرانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای به ویژه ریوی – قلبی-کلیوی و بیماری‌های خاص هستند به استراحت و با حفظ حقوق و مزایای آنان توسط کارفرمایان اقدامات لازم انجام شود.

شایان ذکر است در این نشست به پیشنهاد معاونت روابط کار و با نظر موافق اعضا مقرر شد اعضای کمیته به صورت ثابت به ریاست " ابراهیم صادقی فر" معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به دبیری "علی مظفری " مدیرکل بازرسی کار جلسات را تشکیل دهند.

کد خبر 4878385

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک ایران بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان بورس و اوراق بهادار اوپک طرح ملی مسکن بازار سرمایه بازار سهام عبدالناصر همتی ماسک طبی وزارت جهاد کشاورزی کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون روابط کار مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی


عصرایران - شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی،‌ با ارسال این متن ، ضمن اعتراض به برخی موارد، خواستار رسیدگی به گلایه ها و انتقادات خود شدند.

متن نامه دریافتی به این شرح است:


 با توجه به نقش مسئول فنی کارگاه ها و کارخانجات صنایع غذایی در تضمین ایمنی غذایی و ارتقاء سلامت آحاد جامعه، متاسفانه جایگاه شغلی و وضعیت معیشت مهندسین دارای پروانه مسئول فنی مطلوب نیست. این موضوع باعث عدم امنیت شغلی و در نهایت تهدیدی برای سلامت مصرف کنندگان، سلامت جامعه و افزایش بیماری و سرطان ها گشته است.

با توجه به ضرورت و اهمیت ایمنی غذا، که یکی از مهمترین و حیاتی ترین موضوعات در حفظ امنیت، سلامت جامعه است و نیز از جهت شرایط جبر جهانی و مصون ماندن از دسیسه و ترور غذایی، لازم و ضروریست که افراد متخصص صنایع غذایی، به جهت حفظ این امرمهم و پیرو آن سلامت جسم، جان و روح مردم ایران در خط مقدم تولید در جایگاه مسئول فنی و کنترل کیفی، در شرکت ها و کارگاه های تولید موادغذایی، خوراکی وآشامیدنی و به عنوان کارشناسان غذایی در ادارات مربوطه و نیز سازمان ها و ادارات مرتبط با واردات و صادرات  موادغذایی استخدام شوند، لذا با عنایت به حیاتی بودن این سمت شغلی عدم تامین شرایط حقوقی، مالی و معیشتی مناسب و درخور مسئول فنی جای نگرانی و تاسف دارد که این مهم منجر به مشغله ی ذهنی متخصصان دلسوز و مردم عزیز ایران به جهت سلامت و اعتماد مردم به تولیدات غذایی و آشامیدنی داخلی و مصرف آنها گشته است. 

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان صنایع غذایی از دانشگاه های مختلف کشور، همان مدافعان سلامت غذا هستند که به سمت مسئولین فنی و کنترل کیفی در شرکت ها و کارگاه های مرتبط با مواد غذایی و آشامیدنی- نوشیدنی مشغول به خدمت می باشند و سال های زیادی درتلاش برای بهبود کیفیت و کمیت شغلی خود بوده اند زیرا که خروجی آن به اعتماد جامعه و سلامت غذایی مردم و سلامت در بخش صادرات و واردات و اقتصاد نیز بر می گردد. 

به همین منظور امروز، کارزاری برای حمایت از مسئولین فنی و کنترل کیفی و مطالبه ی ملی،  سلامت غذای جامعه و کاهش و جلوگیری از تقلبات متعدد در شرکت ها و کارگاه های تولیدی مرتبط و کاهش ضررهای اقتصادی صادرات و نیز جریان درست و کافی علم در تولید موادغذایی، خوراکی و آشامیدنی به راه انداخته‌اند که ، در آن، با هدف حمایت از مصرف کننده و مشتری مداری، همچنین  ایجاد ردیف شغلی با چارچوب صحیح و علمی و قانون‌گذاری کاری برای تولیدکننده، مسئول فنی وکنترل کیفی، می توانند از سلامت و اعتماد جامعه مردمی داخل و خارج از کشور حفاظت و مردم را به مطالبه به حق درمورد اطمینان از سلامت غذایی برسانند.

با توجه به موارد فوق برای جلوگیری از تقلبات و سهل انگاری ها در فرآیند تولید و اجرا توسط برخی کارفرمایان علاوه بر تخصیص اختیارات لازم و قدرت اجرایی کافی در این سمت شغلی و نیز استخدام علمی - تخصصی و درست متخصصان فارغ‌التحصیل صنایع غذایی و نیز حفظ حقوق این عزیزان دلسوز و نگران سلامت غذایی و سلامت جاری در جامعه، جای خالی ارگان تخصصی نظام مهندسی کنترل کیفیت و مسئول فنی صنایع غذایی پشتیبان و حامی، بشدت احساس می شود تا ضمن سازمان دهی مطالبات به حق این سمت، حامی حقوقی و واسطه پرداخت حق الزحمه این عزیزان و حفظ استقلال اجرایی آنها در فرآیند تولید و انجام صحیح خدمات لازم به جامعه ی ایرانی نیز باشند. امید است با توجه به فرمایشات رئیس جمهور محترم مبنی بر حفظ ایمنی موادغذایی توجه لازم و درخور به شرایط صنف مسئولین فنی صنایع غذایی کشور شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی