Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقامات بهداشتی ایالت «واشنگتن» ایالات متحده از کمبود فضا و اقلام پزشکی برای مهار ویروس کرونا خبر داد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» شنبه شب به وقت تهران به نبرد مقامات بهداشتی واشنگتن در دو جبهه مهار کرونا و اطمینان از وجود تسهیلات لازم در بیمارستانها برای مداوای بیماران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «کتی لافی» یک مقام بخش بهداشتی واشنگتن در گفت وگو با آسوشیتدپرس از نظام سلامت و بهداشت موجود در این ایالات گلایه کرد. در حالی که دولت آمریکا هزاران دستگاه تنفسی، دستکش و ملزومات دیگر را برای بیمارستان‌های واشنگتن ارسال کرده، اما این حجم از امکانات نیز با توجه به روند رو به رشد رجوع بیماران به مراکز درمانی کافی نیست. جمعه شب شمار بیماران کرونایی در ایالت واشنگتن به 560 نفر رسید. 37 نفر هم در این ایالت جان باختند.

دکتر لافی با انتقاد از وضعیت موجود در مراکز درمانی آمریکا به صراحت از کمبود فضا، کارکنان و موارد دیگر برای برخورد مناسب با ویروس کرونا خبر داد.

یک مقام دیگر بخش بهداشت آمریکا در این زمینه معتقد است که این مسئله یک مشکل ملی است و ضروری است تا دولت فدرال، بیمارستان‌ها را برای اطمینان از سلامتی مردم تجهیز کند.

به گفته مقامات مطلع، آزمایش کرونا نیز خود به یک دغدغه مبدل شده و تاکنون تنها حدود 65 هزار نفر در واشنگتن این آزمایش را داده اند و البته کمبود کیت تشخیص آزمایشگاه‌ها نیز مشهود است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت تهران در نشست خبری گفت که آمریکا خود را برای بدترین سناریوها درباره شیوع ویروس کرونا آماده می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا مهار کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا