Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@12:29:53 GMT

تعطیلی مراکز تجاری پر جمعیت خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۵۵۵۷

تعطیلی مراکز تجاری پر جمعیت خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا از یکشنبه تمامی مراکز تجاری پرجمعیت و پایانه‌های مسافربری استان خوزستان تعطیل خواهند بود و از ورود و خروج مسافر به داخل خوزستان ممانعت به عمل می‌آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا از فردا یکشنبه تمامی پایانه‌های مسافربری استان خوزستان تعطیل خواهند بود و از ورود و خروج مسافر به داخل خوزستان ممانعت به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تعطیلی همه هایپر مارکت‌ها و مراکز تجاری پر جمعیت استان، گفت: با افراد خاطی در این زمینه برخورد قاطع خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ۴۷ درصد مبتلایان به کرونا در استان بیماری زمینه‌ای داشتند و بیمار اول، دوم، پنجم، نهم و 12 ما به قم مسافرت داشته اند.

وی افزود: شهرستان‌های اندیمشک و شوشتر 2 منطقه خطر در استان هستند  و شهرستان های شادگان، خرمشهر و اهواز به نسبت جمعیت تعداد ابتلای متوسط رو به بالا دارند.

استاندار خوزستان افزود: شهرستان‌های  باغملک و گتوند ، یک یا 2 مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته اند.

شریعتی با بیان اینکه امروز استان با 48 مورد جدید پیک افزایش موارد ابتلا بود، گفت: 60 درصد مبتلایان مرد و 40 درصد زن هستند و میانگین سنی مبتلایان 52.2 است.

وی افزود: از 32 فوت شده براثر کرونا 81 درصد بیماری زمینه ای داشتند؛ از 19 درصد بیماران فوتی که بیماری زمینه ای نداشتند بیش از 80 درصد آن ها بالای 60 سال بودند.

شریعتی  با بیان اینکه میانگین سنی فوت شدگان ۶۲ سال است، گفت: 23 درصد از 81 درصد فوت شدگان بیماران قلبی و عروقی بوده اند .

وی با بیان اینکه هشت مورد از کادر درمانی خوزستان به کرونا مبتلا شده اند، عنوان کرد: تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا به استان های قم، اصفهان، گیلان، مازندران، لرستان، تهران و البرز مسافرت داشته اند.

شریعتی افزود: ۶۳ درصد فوتی‌های کرونا در خوزستان مرد و 37 درصد زن بودند.

وی بیان کرد: شرق اهواز با ۴۳ مورد و غرب اهواز با ۳۸ مورد ( از 221 مورد) بیشترین مبتلایان را در خوزستان داشته اند و در غرب اهواز در منطقه کیانپارس به دلیل تراکم جمعیت 14 نفر ( از 38 مورد در غرب) و پنج مورد در گلستان مبتلا شدند که این مناطق بیشترین تعداد مبتلا را داشته اند.

شریعتی افزود: در شرق اهواز مهدیس و کورش بیشترین موارد ابتلا را داشته اند(هر کدام پنج مورد)؛ در منطقه پادادشهر نیز چهار نفر مبتلا شدند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان های خوزستان، بیان کرد: 24 مورد در اندیمشک، 20 نفر در شوشتر، 20 نفر در آبادان و 15 نفر در دزفول مبتلا شده اند.

شریعتی با بیان اینکه ویروس کرونا ( کووید 19) 14 تا 21 روز دوران نهفتگی دارد، گفت: مهم تر از کنترل مبادی ورودی، کنترل مبادی خروجی است گرچه هر دو مهم است و در این راستا اقدام می‌کنیم اما بیشتر بیماران به دلیل مسافرت به استان‌های آلوده مبتلا شدند.

شریعتی با بیان اینکه درصد فوتی بیماران کرونا در خوزستان ۱۴.۱ است، گفت: این درصد در چند روز گذشته ۲۰ درصد بود که با توجه به کارهایی تیم پزشکی در بحث درمان انجام دادند بیماران مبتلای ما زنده ماندند و درصد فوتی کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به موارد بستری و بهبود یافته در بیمارستان عنوان کرد: در بیمارستان رازی تاکنون  ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا  بستری که از این تعداد ۳۹ بیمار بهبود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در ۲۲ روز گذشته با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، گفت: برخی از مردم از این بیماری  اضطراب دارند و برخی عزیزان خود را از دست دادند؛ برای خروج از این بیماری باید با هم همکاری کنیم این بیماری نشان داده جمعی است که باید برای پیشگیری از ان در کنار هم رفتار و عملکرد خود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه ما مدیران دستگاه ها باید شیوه مدیریت خود را اصلاح کنیم در غیر اینصورت شکست می خوریم، گفت: نقش اصلی را مردم  و نقش حمایتی را ما ایفا می کنیم ضمن اینکه محور اصلی پیشگیری خود مراقبتی مردم است.

شریعتی افزود: اگر مردم زندگی خود و خانواده‌های خود را دوست دارند جز در مواقع ضروری از منازل خارج نشوند؛ پدران و مادران نباید اجازه دهند فرزندان انها ار منزل خارج شوند، جوانان شاید در برابر بیماری توانایی داشته باشند اما به‌خاطر والدین خود از منزل خارج شوند و این بیماری را به خانه منتقل نکنند.

شریعتی با بیان اینکه ما با تمام امکانات در کنار مردم هستیم، بیان کرد: کسانی که بیماری زمینه ای دارند در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند؛ از مردم کشور خواستم به استان سفر نکنند و از مردم استان میخواهم از استان خارج نشوند باید زنجیره بیماری کرونا در استان را بشکنیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه خط قرمز من در استان سلامت مردم است، گفت: هر تدبیری لازم باشد استفاده کنیم همانطور که مردم در رفتارهای خود باید تجدید نظر کنند مدیران نیز در حوزه های مدیریتی خود باید تجدید نظر کنند.

وی افزود: مدیران بی دلیل نباید اجازه دهند پرسنل به محل کار بیاید و دلیلی ندارد اگر کاری در واحد اداری با ۲ نفر  انجام شود، ۷ نفر در  واحد اداری سرکار حاضر شوند.

شریعتی عنوان کرد: مجبورم برای سلامت مردم  تصمیمات سخت بگیرم و کسانی که از روی غفلت سبب انتقال بیماری می‌شوند، مجازات شوند.

درحال تکمیل/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان تعطیلی مراکز تجاری استاندار خوزستان بیماری زمینه ای داشته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند

به گزارش جام جم آنلاین، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با استفاده از چند موشک بالستیک دریایی و همچنین تعدادی پهپاد کشتی تجاری متعلق به اسرائیل با نام ام‌اس‌سی داروین را در خلیج عدن هدف قرار داده است. این مقام نظامی یمن افزود که این عملیات با موفقیت کامل به اهداف خود دست یافت.

گفته شده است که این کشتی اسرائیلی با نام «داروین» متعلق به شرکت «ام اس سی» بوده که در خلیج عدن رفت و آمد داشته است.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه همچنین اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور تعدادی موشک بالستیک و کروز را به سمت اهداف رژیم صهیونسیتی در بندر ام الرشراش (ایلات) در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

روز گذشته، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرده بود که جبهه یمن و عملیات دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یمنی می‌کوشند دایره این عملیات را در اقیانوس هند گسترش داده و تقویت کنند. این عملیات به گونه‌ای خواهد بود که هرگز در حساب و کتاب‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و چه بسا کل کشور‌های جهان نمی‌گنجد. طی ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: میانگین عملیات ما علیه کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی به یک کشتی در هر ۲ روز رسیده است. بنا به اذعان مدیر اجرایی بندر ام الرشراش در ایلات این بندر به صورت کامل فلج شده است. در نتیجه صادرات رژیم صهیونیستی به میزان ۲۲ درصد و واردات این رژیم به میزان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. صهیونیست‌ها به توقف فعالیت‌های بندر ایلات اذعان کرده اند. آن‌ها تاکید کردند که ایلات بدون دریای سرخ نمی‌تواند ادامه حیات داشته باشد و این روند به دلیل حمله‌های موشکی و پهپادی مختل شده است.

وی اضافه کرد: حرکت کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و این یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. آمریکایی‌ها برای حرکت در این منطقه پشت اروپایی‌ها سنگر می‌گیرند و پنهان می‌شوند. ناو‌های آمریکایی و انگلیسی جرأت ندارند در منطقه‌هایی که احتمال حمله می‌رود مستقر شوند. این در حالی است که آمریکایی‌ها پیش از این عادت به قلدری در دریا داشتند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی‌ها مسیر‌های دورتر مانند اقیانوس هند را انتخاب کردند، اما هر روز با خطرات زیادی رو به رو هستند. این مسیر طولانی‌تر باعث افزایش هزینه‌ها شده و بر اقتصاد آمریکا تأثیر منفی گذاشته است. بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و این مساله بی سابقه بوده است. عملیات نیرو‌های یمنی اوضاع را برای انگلیس نیز سخت کرده به طوری که هزینه‌های باربری در انگلیس به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات نیرو‌های یمن علیه دشمن صهیونیستی در کنار راهپیمایی‌های میلیونی مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد داشت. هر کس ذره‌ای وجدان داشته باشد با دیدن صحنه‌های جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها می‌آید.

دیگر خبرها

  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند