Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@16:31:23 GMT

طریقه خواندن نماز عید نوروز

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۶۱۶۳

طریقه خواندن نماز عید نوروز

خبرگزاری میزان- نماز عید نوروز مشتمل است بر قرائت سوره حمد وسوره های قدر، کافرون، توحید، فلق و ناس و بسیارشبیه به نمازی است که ضمن آداب واعمال روزجمعه وهمین طوراعمال روزعید غدیرخم وارد شده است. تاریخ انتشار: 07:02 - 25 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۸۰۳

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، نماز عید نوروز مشتمل است بر قرائت سوره حمد وسوره های قدر، کافرون، توحید، فلق و ناس و بسیارشبیه به نمازی است که ضمن آداب واعمال روزجمعه وهمین طوراعمال روزعید غدیرخم وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ازآنجا که قرائت سوره قدردر نماز عید نوروز توصیه شده است می توان دریافت که عید نوروز نیزچون دیگراعیاد اسلامی با نزول برکات وآیات الهی همراه بوده است.
تاکید بر قرائت سوره های کافرون، توحید نیزمی تواند اشاره به درخواست دفع انواع شروروبدی ها داشته باشد.
البته درروزعید نوروزادعیه ای هم ذکر شده است که لازم است به کتب دعا مراجعه شود.

حضرت صادق علیه السلام به معلى بن خنیس تعلیم فرمود:
چون روز نوروز شود، غسل کن و پاکیزه ‏ترین جامه‏ هاى خود را بپوش و به بهترین بوهاى خوش خود را خوشبو گردان و در آن روز روزه بدار.
پس چون از نماز پیشین و پسین و نافله ‏هاى آن فارغ شوى چهار رکعت نمازبگذار(یعنى هر دو رکعت به یک سلام) و در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره «انا انزلنا» بخوان و در رکعت دوم، بعد از حمد ده مرتبه سوره «قل یا ایها الکافرون» و در رکعت سوم، بعد از حمد ده مرتبه سوره «قل هو الله احد» و در رکعت چهارم، بعد از حمد ده مرتبه «قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس» بخوان و بعد از نماز به سجده شکر برو
 و این دعا بخوان :

«اللّهمَّ صلِّ على محمد و آل محمد الاوصیاء المرضیین و على جمیع انبیائک و رسلت بافضل صلواتک و بارک علیهم بافضل برکاتک وصل على ارواحهم و اجسادهم.اللهم بارک على محمد وآل محمد و بارک لنا فى یومنا هذا الذى فضّلته وکرّمته و شرّفته عَظّمت خطره.اللهم بارک لى فیما انعمت به علىّ حتى لا اشکراحداً غیرک و وسّع علىَّ فى رزقى یا ذاالجلال و الاکرام.اللهم ما غاب عنّى فلا یغیبنَّ عنى عونک و حفظک و ما فقدتُ من شى‏ءٍ فلا تفقد نى عونک علیه،حتى لا اتکلَّف ما لااحتاج الیه یا ذاالجلال والاکرام»

چون چنین کنى گناهان پنجاه ساله تو آمرزیده شود.

بیشتر بخوانید: خواندن نماز سلمان فارسی در ۱۵ رجب ثواب بسیاری دارد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نماز عید نوروز سال نو نماز عید نوروز قرائت سوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» از انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

«رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

پیش از این و در هفته هنر انقلاب مراسم رونمایی و نمایشنامه خوانی از اثر محمد رضا امیرخانی در حوزه هنری استان یزد با استقبال خوب هنرمندان، مسئولین و عموم مردم برگزار شد.

کد خبر 6091098

دیگر خبرها

  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»