Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، آرش حسنی معاون شبکه بهداشت و درمان باشت در نشست بررسی مشکلات با مقابله با ویروس ویروس کرونا در باشت با اشاره به اهمیت به موقع شناسایی بیماران در پیشگیری از سرایت ویروس از مردم خواست در این طرح همکاری لازم را با کارشناسان شبکه بهداشت و درمان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: تشکیل گروه هایی در شبکه های مجازی برای ارسال پیام های مراقبت های بهداشت فردی و نظارت بر ایستگاه های غربالگری از دیگر برنامه های در دست اجرای شبکه بهداشت باشت برای پیشگیری از انتشار این ویروس در شهرستان است.

معاون شبکه بهداشت و درمان باشت تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد قطعی از ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است اما به دلیل قرار داشتن باشت در میان شهرستان های گچساران،چرام و نورآباد که موارد مثبت ویروس کرونا در آنان شناسایی شده  امکان سرایت بیماری در بین شهروندان وجود دارد.

فرماندار باشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون ۶۱۱ نفر از هموطنان در کشور بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند گفت: خطر ابتلا به این بیمار جدی است.

سید مسعود حسینی افزود: بیشترین نگرانی ها  در شهر بوستان و جاده ترانزیتی که مسافران برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود اقدام به خرید می کنند.

او از مردم خواست تا با انجام مراقبت ها به ویژه خانه نشینی به کنترل این بیماری کمک کنند.

معاون فرمانداری باشت و دبیر ستاد کرونای این شهرستان نیز در این نشست گفت: با هدف پیشگیری از ویروس کرونا بقاع متبرکه این شهرستان تعطیل و همه راه های منتهی به مناطق گردشگری این شهرستان مسدود شده است.

محسن ظفری افزود: استریل کردن بیمارستان ۳۲ تختی شهر باشت،ضدعفونی مکان های پر تردد و معابر عمومی شهرهای بوستان و باشت از دیگر اقدامات انجام شده از سوی عوامل اجرایی ستاد کرونای این شهرستان بوده است.

او همچنین از پلمپ اصنافی مانند کبابی ها،رستوران ها در شهر بوستان با مشارکت دستگاه های اجرایی متولی خبر داد.

معاون فرماندار باشت تاکید کرد: هم اکنون کمبود اقلام بهداشتی چون ماسک و دستکش حتی برای عوامل اجرایی وجود دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان باشت نیز در این نشست گفت: پلمپ تمام مکان های ورزشی، ضدعفونی و گندزدایی همه زیرساخت های ورزشی از جمله اقدامات مهم  پس از انتشار ویروس کرونا در کشور بوده است.

مهدی عسکری افزود: ساماندهی ورزشکاران برای کمک به عوامل اجرایی ستاد کرونا در باشت،ساخت کلیپ برای انجام تمرینات ورزشکاران در دوران قرنطینه خانگی از دیگر اقدامات انجام شده در چند روز اخیر بوده است.

بر اساس بروشورهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر ووهان چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

انتقال این ویروس به صورت فرد به فرد امکان‌پذیر و راه‌های احتمالی انتقال آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده میسر است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال کوروناویروس جدید همانند سایر کوروناویروس‌ها و ویروس آنفلوانزاست؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

 

انتهای پیام/ط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا شبکه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت