Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:53:09 GMT

مرز بازرگان در آستانه بازگشایی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۷۳۰۲

مرز بازرگان در آستانه بازگشایی

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش قابل توجهی از این اقدامات با همکاری فرمانداری ماکو، مدیر مرز بازرگان، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و همه ادارات اجرایی شده‌است.

وی راه‌‍اندازی دستگاه‌های ضدعفونی در مرز بازرگان را از جمله موارد مهم این چک لیست برشمرد و اضافه کرد: موارد درج‌شده در این چک لیست در حال اتمام است و اگر ارزیابی صورت گیرد، می‌توان به بازگشایی مرز بسیار امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درخواست مردم پیرانشهر برای اعمال محدودیت در سایت تخلیه و بارگیری تمرچین، بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۰۰ کامیون در این سایت وجود دارد و روزانه حدود ۳۰۰ کامیون برای صادرات تخلیه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر هم تصمیمی برای تعطیلی این پایانه باشد، چهار تا پنج  روز طول می‌کشد که تخلیه سایت صورت گیرد که البته این امر به صادرات ضربه می‌زند.

«شکری»، با اشاره به دستورالعمل جدید در خصوص فعالیت ۲۴ ساعته پایانه‌های بار در استان گفت: پایانه‌های بار و سیمان در استان به‌طور کامل ضدعفونی شده و رانندگان به بیرون از سایت هدایت شده‌اند که این امر موجب بهبود وضعیت بهداشتی این پایانه‌ها شده‌است.

وی یکی دیگر از تمهیدات اندیشیده‌شده برای ضدعفونی کامیون‌های حامل بار در استان را راه‌اندازی محل‌های ضدعفونی در ورودی شهرها عنوان کرد و افزود: این امر در سه محور شهید کلانتری، مسیر مهاباد و مسیر سلماس در حال مقدمه‌سازی است.

وی اضافه کرد: مقدمات سخت‌افزاری این امر مهیا شده و در صورت اختصاص محلول ضدعفونی برای این محل‌ها از سوی فرمانداری ارومیه، این گیت‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: راه‌اندازی این گیت‌ها در تمامی ورودی شهرهای استان بسیار هزینه‌بر بوده و در این راستا باید فرمانداران و شهرداران به این نهاد کمک کنند.

شکری با اشاره به اینکه برخی فرمانداران، پایانه‌های مسافربری را تعطیل کرده‌اند، اظهار کرد: این امر در برخی شهرها نظیر تکاب و مهاباد انجام شده ولی برای جلوگیری از سوء‌استفاده رانندگان، فرمانداران باید به ما اطلاع بدهند تا ما صورت وضعیت این شهرستان‌ها را ببندیم تا آنها نتوانند مسافر جابجا کنند.

به گزارش ایرنا، مرزهای ایران در پی شیوع بیماری کرونا بسته شده ولی تمهیدات بهداشتی برای بازگشایی این مرزها ادامه دارد؛ طبق دستور استاندار آذربایجان غربی، انتقال مسافر به ۲ طرف مرز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آذربایجان غربی مرز بازرگان پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی