Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای بازداشت « حاج الهام علی‌اف » سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای بازداشت « حاج الهام علی‌اف » سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

و ( مومنان ) به هنگامی که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن برمی‌خیزند و بزودی آنها که ستم کردند می‌دانند که بازگشتشان به کجاست .

( سوره شعراء آیه ٢٢٧ )

امروزه شاهد آن هستیم که جهان اسلام هر روز با مسائلى روبرو می‌شود که هیچ انسان آزاده‌‌ای نمى‌تواند نسبت به آنها بى تفاوت باشد و این روزها، خبر بازداشت حاج الهام علی اف در کنار خبر دردآور کشتار مسلمانان مظلوم هند موجب تأثر و تعجب جهانیان شده است.

خبر بازداشت حاج الهام علی‌اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر بار دیگر موجبات نگرانی شدید امت اسلامی و آزادگان جهان شده است .

اقدام نابخردانه دولت آذربایجان علیه این فقیه مجاهد علاوه بر نقض حقوق بشر و شهروندی ایشان، نقض آشکار حقوق مسلمانان آذربایجانی در داشتن حق آزادی بیان در انتقاد از دولت حاکم بر این کشور می باشد. تردیدی نیست که این عمل غیر انسانی ، موجب شعله‌ور شدن احساسات مسلمانان آذربایجانی و شکل گیری جبهه‌ای سرسخت علیه دولت حاکم بر این کشور خواهد شد.

 اتحادیه تشکل های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن محکوم کردن این اقدام مغایر با عرف دولت آذربایجان در برخورد با منتقدین، به دولتمردان جمهوری آذربایجان در مورد عواقب بازداشت حاج الهام علی اف و پنج تن دیگر از فعالین مسلمان هشدار می دهد و تأکید می‌کند که این اتحادیه دانشجویی، همواره حمایت از مسلمانان مظلوم و دفاع از حقوق انسانى آنان را در سراسر جهان فارغ از مرزبندی های جغرافیایی اولویت خویش دانسته و وحدت و بیدارى اسلامى را تنها راهبرد معقولانه در مقابل اعمال اسلام ستیزانه و اقدامات تفرقه افکنانه می‌داند.

در پایان این اتحادیه دانشجویی از دستگاه دیپلماسی کشور تقاضامند است با توجه به اقدامات  اسلام ستیزانه دولت آذربایجان بالاخص بازداشت حاج الهام علی اف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در قبال این کشور تغییر دهد و با دعوت از تمامی دولت‌های مستقل ، مردم جهان و شخصیت‌ها و چهره‌های اسلامی برای یاری مظلومان و حمایت از حقوق عادلانه آنها اقدام نماید. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه آزاد بازداشت حقوق بشر دانشجویان دانشگاه آزاد جمهوری آذربایجان اتحادیه تشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی

به گزارش خبری ایسکانیوز آذربایجان غربی، جلسه‌ای در زمینه بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد؛ در این جلسه که به همت اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد ارومیه در محل دفتر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه با حضور مسئولین دفتر شهید فهمیده در استان آذربایجان غربی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و معاون آموزش واحد ارومیه و روسای مراکز تحقیقاتی و اداره ارتباط با صنعت و جامعه و تعدادی از اساتید فناور در حوزه صنعت برگزار شد، راهکارهای اجرایی سازی عملیاتی طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یاشار زهفروش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری در جهت سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بر مبنی رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

وی افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

در ادامه جلسه آیدین صنم نژاد رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی می‌باشد که دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند؛ و در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228382 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • واکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین