Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم احسانی صبح یکشنبه در نشستی با موضوع تشریح عملکرد حوزه داوطلبان هلال‌احمر سمنان در بازه زمانی یک‌ماهه منتهی به بیست و یکم اسفندماه به میزبانی این ارگان در مرکز استان، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با کرونا ویروس در سطح استان، ابراز کرد: ۲۷ پزشک و پیراپزشک داوطلب همکاری با هلال‌احمر سمنان شدند که درواقع این حرکت جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعلام فراخوان در بین پزشکان و پیراپزشکان داوطلب علاقه‌مند برای همکاری در امور مربوط به پیشگیری از کرونا در سطح استان، افزود: هنوز هم فرصت برای همکاری داوطلبانه با هلال‌احمر وجود دارد تا بتوانیم با کمک هم کرونا ویروس را در استان ریشه‌کن کنیم.

اهدای ۵۰۰ سبد ویژه بهداشتی

معاون هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اهدای ۵۰۰ سبد بهداشتی توسط شرکت تولیدی محصولات بهداشتی در سمنان به‌منظور حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در مقابله با بیماری کرونا به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال، تأکید کرد: توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، بهداشتی و شوینده از طریق خانه‌های داوطلب در بین خانواده‌های نیازمند، با رعایت مسائل بهداشتی ازجمله اقدامات هلال‌احمر درزمینهٔ مقابله با کرونا بوده است.

احسانی بابیان اینکه طی یک ماه اخیر ارائه خدمات حمایتی به ۲۱۲ نفر باارزش ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات هلال‌احمر است، ابراز کرد: هلال‌احمر همچنین ۱۴ پایگاه را در سراسر استان طی یک ماه اخیر برپا کرده تا بتواند خدمات و امدادرسانی خود را به‌طور منسجم صورت دهد.

وی افزود: دو پایگاه در سمنان، سه پایگاه در شاهرود، یک پایگاه در دامغان، دو پایگاه در گرمسار، دو پایگاه در مهدی‌شهر، یک پایگاه در میامی، دو پایگاه در سرخه و یک پایگاه در آرادان از سوی هلال‌احمر برای مقابله با کرونا و آموزش‌های بهداشتی برپاشده‌اند.

اجرای طرح دست یار

معاون داوطلبان هلال‌احمر استان سمنان، گفت: در پایگاه‌های برپاشده از سوی هلال‌احمر روزانه ۳۵ نفر معادل ۲۴۵ نفر روز فعالیت شامل توزیع ۱۰ هزار بروشور، آموزش، هدایت و مشاوره مردم و … صورت می‌پذیرد.

احسانی در ادامه به دیگر اقدامات هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص طرح دست یار به‌منظور دریافت کمک‌های نقدی مردم نوع‌دوست برای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در سطح ادارات کل، فرمانداری‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح استان انجام‌شده است.

وی درباره ثبت مشخصات اعضا و داوطلبان در سامانه هلال احمر به‌منظور آمادگی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شورای اجرایی شعب جمعیت استان و پایش مستمر از چگونگی روند اجرای کار گفت: عضویت سه هزار و ۳۵۳ نفر داوطلب و ۲۱۹ کار گروهی از سوی هلال‌احمر استان تائید و سه هزار و ۱۸۹ کارنامه فعالیت برای این افراد در سطح استان سمنان صادر شده است.

کد خبر 4878570

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر استان سمنان ویروس کرونا سمنان امداد رسانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شاهرود بوشهر ایلام گرگان شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین زاهدان استانداری سمنان شیراز بیرجند مشهد هلال احمر سطح استان دو پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند در همایش بزرگ گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ اظهار داشت: در سازمان جوانان زمانی که به هلال احمر آمدم ۴۶۰ هزار داوطلب داشتیم ولی اکنون به ۳ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: در قالب فعالیت تیم‌های یاس ۲۰ هزار خانوار توانمند شده و حتی کارآفرین شده‌اند و این به همت تیم‌های داوطلب و جوان است.

کولیوند ادامه داد: در سال‌های اخیر برای همه املاک هلال احمر سند تهیه و هر چه از هلال احمر برده بودند برگرداندیم. انبارهای امدادی را پر کردیم و امروز امدادگران همه بیمه شده‌اند و سعی می‌کنیم بیشتر به آنها خدمت رسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد :۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات را از گمرک ترخیص کردیم که این خودروها به امید خدا وارد ناوگان خواهند شد. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه دیگر را هم سفارش خواهیم داد که از آبان تا دی ماه آنها را تحویل خواهیم گرفت.

وی به فعالیت داروخانه‌های هلال احمر اشاره و بیان داشت: نمی‌گذاریم دارو در کشور کمبود باشد و کسی با نسخه‌اش دست خالی برگردد.

کولیوند در ادامه اظهار کرد: بهداشت، درمان و توانبخشی نیز قسمت دیگری از حوزه فعالیتی هلال احمر است که بازتاب آن را می‌توان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر مشاهده کرد که روزانه نیاز دارویی و درمانی هزاران نفر از شهروندان را برطرف می‌کنند. در این عرصه مراکز درمانی خودگردان هلال احمر در خارج از کشور نیز فعال بوده و نام نیکی از ایران در جهان به جا گذاشته اند. در همین راستا به زودی مرکز درمانی هلال احمر در تاجیکستان نیز بازگشایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه تلاش می‌کند تا از آلام مردم حادثه دیده بکاهد که در این روزها مهم‌ترین مساله کمک به جنگ زدگان غزه است و تا کنون به کمک مردم ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی جمع آوری شده تا به دست مردم محاصره شده غزه برسد.

کد خبر 6100047

دیگر خبرها

  • از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»
  • داوطلب شدن ۲۰ هزار خانوار در تیم‌های یاس / فعالیت ۲۰۰ مرکز توان‌بخشی در هلال‌احمر
  • داوطلب شدن ۲۰ هزار خانوار در تیم‌های یاس / فعالیت ۲۰۰ مرکز توانبخشی در هلال‌احمر
  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی‌نظیر است / فعالیت ۳ میلیون داوطلب
  • رییس جمعیت هلال احمر: پایگاه و انبار خالی نداریم/ هلال احمر در کار سایر دستگاه‌ها دخالت نمی‌کند
  • حسینی در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی نظیر است/ فعالیت ۳ میلیون داوطلب در هلال احمر
  • ۵پایگاه جدید هلال احمر در استان سمنان احداث می‌شود
  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان