Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی ۲ روزی که از دستور استاندار فارس مبنی بر کاهش فعالیت‌های صنوف در کلان شهر شیراز می‌گذرد بخش اعظمی از صنوف در این کلانشهر با بستن مغازه‌های خود نقش ویژه ای در کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه داشتند اما برخی از صنوف نیز هیچ تغییر در فعالیت خود نداده‌اند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار مهر شاهد هستیم که بخشی از بخش اعظمی از صنوفی که بر اساس دستور استاندار فارس در کلانشهر شیراز باید نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام می‌کردند از این دستور امتناع نکرده و فعالیت‌های خود را متوقف کردند اما بخش دیگری از صنوف نیز شاهد بودیم که فعالیت خود همچون گذشته ادامه می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً می‌توان گفت که در تمامی صنوفی که در شهر شیراز فعالیت می‌کنند حداقل چند واحد وجود دارند که از دستور استاندار و اتاق اصناف سرپیچی کرده و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

عذر بدتر گناه اصناف

برخی از این واحدهای صنفی با اذعان بر اینکه نمی‌توان این واحد صنفی را تعطیل کرد و درآمد خانوار وی از فعالیت این واحد بوده است اقدام به ادامه فعالیت خود می‌دهند و برخی دیگر نیز با نصب پلاکارد در سردر ورودی خود با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات بهداشتی افراد را دعوت به خرید از آن واحد صنفی می‌کنند.

واحدهایی در سطح کلانشهر شیراز پس از تعطیلی صنوف نسبت به فعالیت خود اقدام کرده‌اند که هیچ ضرورتی بر فعال بودن آنان وجود ندارد.

بر اساس مشاهدات میدانی شاهد هستیم که برخی از عرضه‌کنندگان مواد غذایی همچون آش و فست فود فعالیت خود را ادامه داده‌اند و برخی دیگر از صنوف نظیر مشاوران املاک یا فروشندگان مبل نیز از دستورات استاندار فارس مبنی بر محدودیت‌های اقتصادی امتناع کرده و همچنان فعال هستند.

از جمله صنوفی که فعال خود را به صورت علنی ادامه داده‌اند عرضه کنندگان گل و گیاه است که همچنان فعال بوده و چراغ این واحدهای صنفی خاموش نشده است.

تعطیلی خیر؛ فعال اما نیمی از چراغ‌ها خاموش

گروه دیگری از واحدهای صنفی فعالیت خود را اینگونه دنبال می‌کنند که بخش اعظمی از چراغ‌ها و روشنایی خود را خاموش کرده و تنها با بخش کوچکی از فعالیت را ادامه می‌دهند.

بر اساس مشاهدات عینی شاهد هستیم که بخشی از عرضه کنندگان خشکبار و شیرینی در کنار خشکشویی های سطح کلانشهر شیراز به این روش روی آورده و فعالیت صنفی خود را از این طریق دنبال می‌کنند.

بر اساس مشاهدات برخی از واحدهای صنفی نیز کرکره مغازه خود را نیمه باز گذاشته و ادامه فعالیت می‌دهند تا در صورت مشاهده بازرسان اصناف مغازه را در کوتاه‌ترین زمان ببندند.

نظارت همچنان گوهر نایاب صنوف

یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان نقطه ضعف اتاق اصناف از آن اسم برده می‌شود موضوع نظارت بر واحدهای صنفی بوده که همواره گوهری نایاب در بررسی واحدهای صنفی است.

بر اساس اظهاراتی که مسئولین اتاق اصناف ارائه دادند، این اتاق همواره با مشکل بازرس مواجه بوده است و بخش اعظمی از نظارت بر بازار را بازرسان افتخاری این مجموعه انجام می‌دهند و بخش دیگری از نظارت را نیز مردم بر عهده دارند

در کنار این موضوعات مسئولین اتاق اصناف همواره از موضوع وجود واحدهای صنفی بدون مجوز گلایه مند هستند که هم تاکنون نیز این مشکل برطرف نشده است.

استاندار فارس: تنها برخی از رشته‌های صنفی اجازه فعالیت دارند

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه به خصوص در کلانشهر شیراز تمهیدات ویژه بهداشتی اجتماعی و فردی در نظر گرفته شده بود که یکی از این تمهیدات محدودی کردن فعالیت واحدهای صنفی است

استاندار فارس در این خصوص گفته است: طبق تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از ۲۳ اسفند ۹۸ تنها فعالیت صنوف ضروری مثل نانوایی؛ میوه و تره بار؛ خواروبار و لبنیات، قصابی، مرغ و ماهی فروشی و داروخانه در شیراز مجاز است.

عنایت الله رحیمی اضافه کرد: تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری از جمله تصمیمات این ستاد برای کاهش مراجعات و تردد مردم به شما می‌رود و ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری اصناف به مرحله بالاتری در کنترل این بیماری دست یابیم.

رئیس اتاق اصناف: صنوف عرضه کنندگان اقلام ضروری مردم شیراز تعطیل نمی‌شوند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: با توجه به درخواست اتحادیه‌های محترم صنفی شیراز و مطالبه مردمی بدلیل حفظ سلامت شهروندان و همکاران محترم صنفی در پیشگیری و مقابله از شیوع بیماری کرونا واحدهای صنفی غیر ضروری از ۲۳ اسفندماه تعطیل اعلام می‌گردند.

سید محمود هاشمی با بیان اهمیت مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: تعداد بسیاری از اتحادیه‌های صنفی شیراز بدلیل شرایط خاص کنونی و رعایت دستورالعمل گفته شده مبنی بر عدم خروج از منزل و قطع زنجیره شیوع این بیماری در شیراز تقاضای تعطیلی واحدهای صنفی تحت پوشش خود را داشتند که بجز صنوف هدف که تأمین کننده کالاهای ضروری و مایحتاج اولیه مردمی بودند از اتحادیه‌های صنفی مرتبط خواسته شد با تقاضای تعطیلی متقاضیان نهایت همکاری انجام شود.

رئیس اتاق اصناف فارس اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده واحدهای مختلف صنفی مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به اطلاع دستگاه‌های نظارتی برسانند.

اما آنچه که در سطح جامعه مشاهده می‌شود این است که برخی از واحدهای صنفی نسبت به تخلف در حوزه فعالیت خود اقدام کرده‌اند و فعالیت‌های خود را در سطح جامعه به صورت مستمر ادامه می‌دهند

لذا دستگاه‌های نظارتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه باید نسبت به نظارت بیشتر بر این واحدهای صنفی متخلف اقدام کنند.

کد خبر 4878565

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق اصناف اتاق اصناف فارس استانداری فارس بوشهر ایلام گرگان شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ماسک طبی احتکار قزوین زاهدان استانداری سمنان شیراز بیرجند مشهد بر اساس مشاهدات کلانشهر شیراز استاندار فارس واحدهای صنفی عرضه کنندگان بخش اعظمی سطح جامعه اتاق اصناف فعالیت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان بورس، نوید خالقی اظهار داشت: از زمان اجرایی شدن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد ۱۹ موافقت اصولی تأسیس شرکت کارگزاری در بازار سرمایه، صادر شده که ۱۱ مورد توانستند با احراز شرایط دستورالعمل، به مرحله تاسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و ۱۰ شرکت کارگزاری، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مطابق دستورالعمل، شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری طی ۴ مرحله صورت می‌گیرد و شرکت کارگاری پس از «دریافت موافقت اصولی، تأسیس شرکت کارگزاری، دریافت مجوز‌های فعالیت شرکت کارگزاری و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه» می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان این که اکنون با توجه به شرایط بازار درخواست‌ها برای تاسیس شرکت کارگزاری در نوسان است، گفت: بعد از کارگزاری‌های جدیدالتاسیس «پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان» اخیرا سه شرکت جدیدالتاسیس به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

خالقی تصریح کرد: مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «پاداش و پویش» در بهمن ماه ۱۴۰۲ صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در روز‌های آینده نیز مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «ایده آل» صادر خواهد شد و این کارگزاری پس از طی مراحل اداری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین شرکت کارگزاری «خردمند» نیز مجوز تاسیس کارگزاری را از سازمان دریافت کرده است و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ‌گونه درخواست باز بلاتکلیف، برای تاسیس شرکت کارگزاری وجود ندارد، گفت: در حال حاضر در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد و متقاضیانی که برای تاسیس کارگزاری درخواست می‌دهند پس از تکمیل مدارک خود وفق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری و گذراندن تشریفات قانونی و مقرراتی مندرج در همان دستورالعمل نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تأییدیه‌های لازم را برای اعضای هیات مدیره و مدیر عامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهاد‌های مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که حدود ۸ درخواست برای تاسیس کارگزاری در جریان است، تاکید کرد: برخی از این درخواست‌ها نواقصی داشته که برای تکمیل پرونده به متقاضیان بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

تشخیص کارگزاری‌های مجاز

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: هر شخصی اعم از مشتریان، سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوز‌ها را با مراجعه به سامانه نهاد‌های مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و معتبر بودن مجوز‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری