Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:08:03 GMT

بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول‌پاشی در شهر همدان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۸۰۴۵

ایسنا/همدان معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پی شیوع کروناویروس گفت: از ١٠ اسفندماه تاکنون بیش ‌از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی در سطح شهر به ویژه معابر پرتردد و هسته مرکزی شهر در پی شیوع کروناویروس انجام شده است.

وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تأسیسات و اماکن شهری در قالب دو دستگاه ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه واتر جت، حدود ٦٠ دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی با افزون بر ١٤ اکیپ با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اکیپ ها از دهم اسفندماه کار ضدعفونی سطح شهر را آغاز کردند و تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی برای معابر و تأسیسات شهری، پارک‌های سطح شهر شامل مبلمان، نیمکت، وسایل بازی کودکان، ست های ورزشی، بیمارستان ها، بازارهایی مانند سرگذر و سبزه میدان، بازارچه موقت پرندگان، مخازن زباله، سرویس های بهداشتی باز در سطح شهر، پل های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و حدود ٤٥٠٠ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس حدود ۷۰۰۰ ماسک و ٢٥٥٠ جفت دست‌کش بین پاکبانان خدمات شهری در اسفندماه توزیع شده است، خاطرنشان کرد: همچنین فضای بیرونی و داخلی اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی ها به‌صورت روزانه شستشو و ضدعفونی می‌شود.

وی بیان کرد: سرویس های بهداشتی باز شامل مجاور تالار فجر، نمازخانه امام حسن(ع)، پارک شهروند، پارک مردم و پارک فدک، میدان باباطاهر و خیابان باباطاهر روزانه نیز در چندین نوبت ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

وی تأکید کرد: حفظ سلامت شهری یک اولویت و وظیفه همگانی است که باید همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و از همه مهمتر شهروندان در این زمینه تلاش کنند که در این شرایط بحرانی برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان در منازل بمانند و از تردد بی‌مورد پرهیز کنند.

کاشت بیش از یک میلیون بوته گل فصلی بهاره در سطح شهر

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در ادامه از کاشت بیش از یک میلیون بوته گل در شهر همدان خبر داد و گفت: در راستای فعالیت های استقبال از بهار ۹۹ بیش از یک میلیون بوته گل فصلی بهاره شامل بنفشه، همیشه بهار، آنمون، شب بو و لاله در سطح بوستان‌ها، میادین، بلوار‌های اصلی و فلاور باکس های شهر کاشته می‌شود که با توجه به ظرافت و وجود گل‌های رنگارنگ، زیبایی و طراوت خاصی به سیمای شهری می‌بخشد.

علی ضمیر با اشاره به شرایط کنونی به منظور نیاز به افزایش نشاط اجتماعی، بیان کرد: هیچ فعالیتی مربوط به استقبال از بهار که برای مردم ضرر نداشته باشد از جمله فضاسازی شهری و گلکاری‌ها تعطیل نخواهد شد.

وی درباره آماده سازی پارک ها و بوستان ها ادامه داد: فعالیت آب نماها، کاشت گونه‌های فصلی و دائمی، درخت و درختچه، بازپیرایی فضای سبز ، رسیدگی و رفع نواقص سیستم روشنایی پارک ها، تعمیر آبخوری ها و شیرآلات، رنگ آمیزی و شستشوی آبنماها و مبلمان پارک ها، نصب و رفع نقص وسایل تفریحی و ست های ورزشی، شستشوی جداول معابر پارک ها و بررسی وضعیت سطل ها و باکس های زباله داخل پارک ها از جمله مواردی است که شهرداری همدان برای استقبال از نوروز در دست اقدام دارد.

علی ضمیر با بیان اینکه نصب نمادهای نوروزی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت، اعلام کرد: بر این اساس بیش از ۳۰۰ قطعه نماد نوروزی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در نقاط مختلف شهر همدان جانمایی می‌شود که در همین راستا نمادهای نوری، نقاشی‌های دیواری و آماده‌سازی جداره شهری نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان به کاشت ۸۰۰۰ اصله نهال مثمر که به شهروندان تحویل و در جلوی درب منازل آنها کاشته شد، اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان با برنامه ریزی ویژه برای کاشت نهال گام مؤثری در توسعه فضای سبز شهری برمی دارد که این مهم قطعاً با همراهی، همیاری و مشارکت تمام شهروندان کامل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس شهرداری همدان خدمات شهری سطح شهر پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد

ایوب کرد تمینی بیان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم‌پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.
 
وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم‌پاشی توسط سه تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و‌ درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا‌ بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم